Jeroen
Helaas heb ik mijn C5 Phase 1 na iets meer dan een jaar moeten verkopen vanwege een nieuwe leaseauto. Ik wilde een nieuwe C5 sedan bestellen als leaseauto, de HDI 200 automaat exclusive, maar deze laat echter bijna 9 maanden op zich wachten, en dat vond ik toch echt te gortig.
Ik ga nu een nieuwe Volvo S60 rijden. Geen straf hoor, maar toch. :citrofiel

Met veel spijt heb ik een probleemloze en comfortabele, 7 jaar oude wagen van de hand moeten doen. Zelden zo probleemloos gereden. Ik heb een keer last gehad van een controlelampje dat om niets ging branden en één keer de bekende "storing uitlaatgassen" melding. Na herstarten alles weer weg. De wagen was door de vorige eigenaar overigens keurig bereden en onderhouden. Klokslag 30.000 per jaar en netjes zijn servicebeurten. Een heerlijke, luxe reissedan.

Ik zal mijn C5 missen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dit topic nog eens lezende zie je toch een verschuiving in de loop van de tijd. Begin vd topic had toch de zaken die in de eerste C5's voorkwamen (uitvallend displays, autogasstoringen), verderop zie je de meer structurele zaken op langere termijn (lederen stuurwielen, deurklinken) en zken die kapot blijven gaan (achterruitje break, achterremmen piepen).

En dan zijn er natuurlijk nog issues die bij specifieke motoren horen. Wat mij overigens nu wel wat tegenvalt in retrospectief is de betrouwbaarheid van de V6. Alhoewel hier wel wordt verteld dat ie zo degelijk is en al heel lang onverslijtbaar meedraait in allerlei PSA producten, zie ik wel bij iedereen bobine issues, heel veel pre kat storingen daardoor en bij de ph2/ph3 een practisch zeker verslijten van een verstelventielventiel bij 120K.

Vraag me af of er wel 1 V6 is geweest die de 150K heeeft gehaald zonder 1 van deze issues.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Bij de mijne zijn in ieder geval alle bobine's al eens vervangen, en er staat nu 145kkm op de klok... 't Lijkt er wel een beetje op dat de issues van de V6 geïntroduceerd zijn met de toevoeging van die nokkenasverstellers en de enkele bobine per cilinder, oudere ES9 motoren kennen deze issues niet.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Rammelende klepstoters, bobines, pre-kats. Dat zijn de typische V6 dingetjes die je niet met een XM of Xantia met dezelfde motor had.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Maar die problemen met individuele bobines zijn geen typsiche C5, V6 of zelfs Citroën problemen, deze zie je bij alle motoren, auto's en merken met soortgelijke techniek. Geen C5 eigenaardigheid dus...
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Het hoeven ook geen typische C5 kwaaltjes te zijn hoor.

het gaat toch om de meest voorkomende.....?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Plaats reactie