Ach....EvilTwin schreef:En dan te bedenken dat er een tuning scene is waar zulke standen normaal zijn om mee te rijden.
Zo ben ik van Calais naar JO gereden.
Ach....EvilTwin schreef:En dan te bedenken dat er een tuning scene is waar zulke standen normaal zijn om mee te rijden.

Typisch genoeg doen dus alle varianten wat ik zei, wat ook gebeurt bij de mijne (Ph.I HA3+), maar dus niet de twee door jou gemeten Ph.I HA3+.BJG schreef:Voorlopige conclusie
De laagste stand is compleet drukloos bij de ph1 HA3+
Bij de andere modellen is er nog druk in het systeem in de laagste stand. De hoeveelheid druk hangt af van de ingestelde rijhoogte en de hoogte van de aanslagnokken. De laagste stand is een vaste waarde beneden de rijstand.
Na het heffen sluiten er retourkleppen zodat er nog steeds druk in het systeem is als de wagen op de wielen staat. Ook hierop vormt de HA3+ ph1 een uitzondering.
Helaas heb ik nog geen ph2 HA3+ kunnen meten.

Nu vroeg ik mij af, zou het te programmeren zijn dat hij in sportstand pakweg 2-3cm lager staat?BJG schreef:Dat is idd vrij simpel te doen. Ik heb er wel eens mee geëxperimenteerd, maar je de vering zelf blijft even soepel als je verlaagt zodat je heel snel bij inveren de aanslagen raakt. Dat rijdt niet lekker heb ik gemerkt, je zou dan ook suggere bollen moeten monteren.