Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Met manchet bedoel ik een ring onder de knop, die je omhoog moet trekken om de C5 in de achteruit te zetten. Deze zit dan naast de eerste versnelling...
Johan

V.I.P.


Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:19
Auto: C5 Tourer Exclusive plus 2.0 HDI 160pk
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14000
Kleur: Blue Bourasque
Dag Jpiek,
Dit is zeker voor de Manchet-achteruitversnelling van toepassing. De Manchet moet je niet ontkoppelen, deze zit op het overblijvende deel nadat je de knop er afgetrokken hebt. Zeker opletten dat je de Manchet niet mee naar boven trekt, anders heb je geen achteruit meer na de plaatsing van de nieuwe knop. (kabeltje stuk)
Dit is zeker voor de Manchet-achteruitversnelling van toepassing. De Manchet moet je niet ontkoppelen, deze zit op het overblijvende deel nadat je de knop er afgetrokken hebt. Zeker opletten dat je de Manchet niet mee naar boven trekt, anders heb je geen achteruit meer na de plaatsing van de nieuwe knop. (kabeltje stuk)
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
De manchet blijft zitten, mooi, weten we dat ook weer. Thanks !
Johan
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:03
Auto: C5 Berline 2.0-16v Exclusive
Opties: leder interieur, comfort-bollen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09984
Productienummer: 10246
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 305902
Kleur: EYPC**
KPH: Achter
Locatie: Amsterdam
Ik las:
"De pookknop kun je met gepast 'geweld' lostrekken, meestal helpt het als je hem probeert te draaien i.c.m. trekken ... kost wel wat kracht, niet bang zijn"
Geldt dat ook voor de pookknop van een automaat? Gewoon trekken? Is er nog een specifieke stand waarin de handle het beste kan (moet) staan voordat je aan 'het sjorren' begint?
"De pookknop kun je met gepast 'geweld' lostrekken, meestal helpt het als je hem probeert te draaien i.c.m. trekken ... kost wel wat kracht, niet bang zijn"
Geldt dat ook voor de pookknop van een automaat? Gewoon trekken? Is er nog een specifieke stand waarin de handle het beste kan (moet) staan voordat je aan 'het sjorren' begint?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee hoor, dat geldt ook voor een automaat ... 
Je kan hem gewoon in zijn P laten staan

Je kan hem gewoon in zijn P laten staan
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Bij mijn phI heb ik met draaien iets om zeep geholpen waardoor de handel niet meer juist staat.
Dat "niet bang zijn" zou ik dus laten vervallen en in plaats daarvan "voorzichtigheid betrachten"

Dat "niet bang zijn" zou ik dus laten vervallen en in plaats daarvan "voorzichtigheid betrachten"


Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het gaat hier om vervangen
Dan is het niet interessant als je de oude om zeep helpt ....
De nieuwe er gewoon recht ( in de juiste stand ) op drukken, niet aan gaan zitten draaien

Dan is het niet interessant als je de oude om zeep helpt ....
De nieuwe er gewoon recht ( in de juiste stand ) op drukken, niet aan gaan zitten draaien

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:03
Auto: C5 Berline 2.0-16v Exclusive
Opties: leder interieur, comfort-bollen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09984
Productienummer: 10246
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 305902
Kleur: EYPC**
KPH: Achter
Locatie: Amsterdam
Dank voor de bemoediging én waarschuwing: het is gelukt, zonder 'schade' !
Er even goed voor gaan zitten en dan récht omhoog trekken...

Er even goed voor gaan zitten en dan récht omhoog trekken...
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24