Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Ach misschien valt het allemaal mee en zit er een klepstoter vast.
Tijd zal het leren.
Gr Ed
Tijd zal het leren.
Gr Ed
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Nou de schade is bekend....1 uitlaatklep is verbrand.
Alle kleppen zijn nu geslepen + 1 nieuwe,de kop wordt gevlakt,nieuwe distributie,+wat ik nog niet weet
Maandag is hij hopelijk klaar.
Laat dan wel weten hoe hij rijdt.
Gr Ed
Alle kleppen zijn nu geslepen + 1 nieuwe,de kop wordt gevlakt,nieuwe distributie,+wat ik nog niet weet
Maandag is hij hopelijk klaar.
Laat dan wel weten hoe hij rijdt.
Gr Ed
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik denk flink lichter omdat je portemonnee een stuk minder weegt. 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Kop vlakken?
Was je kop ook beschadigd dan?
Een kop vlakken is wat mij betreft een laatste redmiddel om je kop te behouden mocht deze krom zijn.
Voor een verbrande klep ga je toch geen kop laten vlakken.
Dat geld had je misschien beter in de rest van je kleppen en zittingen kunnen steken lijkt me.
Was je kop ook beschadigd dan?
Een kop vlakken is wat mij betreft een laatste redmiddel om je kop te behouden mocht deze krom zijn.
Voor een verbrande klep ga je toch geen kop laten vlakken.
Dat geld had je misschien beter in de rest van je kleppen en zittingen kunnen steken lijkt me.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Kop vlakken doe je toch bij voorkeur al als ie los gaat zodat je zeker weet dat je een vlakke kop terugmonteert?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Tja meer antwoorden heb ik op het moment niet behalve dat hij vandaag niet klaar is
Het is wachten op de kop.
Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
de een zegt wel kop vlakken de ander zegt niet kop vlakken.....
de zegt wel distributie riem vervangen de ander zegt niet nodig
Heb liever dat het nu goed gebeurd en dat ik straks niet weer aan de beurt ben.
Hopelijk gaat er voorlopig ff niets stuk meer.
Binnen 1 jaar al 2 wiellagers,koppeling,4 banden,remschijven en blokken voor, beurt, multieriem +rollen en nu dit weer
Het is wachten op de kop.
Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
de een zegt wel kop vlakken de ander zegt niet kop vlakken.....
de zegt wel distributie riem vervangen de ander zegt niet nodig
Heb liever dat het nu goed gebeurd en dat ik straks niet weer aan de beurt ben.
Hopelijk gaat er voorlopig ff niets stuk meer.
Binnen 1 jaar al 2 wiellagers,koppeling,4 banden,remschijven en blokken voor, beurt, multieriem +rollen en nu dit weer
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dan mag je idd hopen dat je voorlopig weer probleemloos rond mag rijden. 
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het is zeeeer verstandig om de kop te laten vlakken 
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als de kop eraf is altijd vlakken, het zijn de kosten niet, en voorkomt problemen. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Hetzelfde geldt voor de distributie: Die moet er toch af. Voor materiaalkosten ben je dan voorlopig weer klaar.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het vlakken van een kop kost 30 euro, dus dat zijn de kosten niet. Ik mag aannemen dat ze eerst meten of het nodig is, daar zijn gewoon meetgegevens/criteria voor. Tja en die distributieset, als ik je kilometerstand bekijk zou het net gedaan moeten zijn. Als dat zo is kun je de zaken rustig opnieuw monteren en in het andere geval was het toch nodig.
Die uitlaatklep kan eigenlijk alleen verbrand zijn als de klepstoter vast heeft gezeten. Wordt daar wel de juiste aandacht aan gegeven of is de stoter vervangen? Dat is wel belangrijk om te weten.
Verder wens ik je voorlopig een aantal probleemloze jaren toe!
Die uitlaatklep kan eigenlijk alleen verbrand zijn als de klepstoter vast heeft gezeten. Wordt daar wel de juiste aandacht aan gegeven of is de stoter vervangen? Dat is wel belangrijk om te weten.
Verder wens ik je voorlopig een aantal probleemloze jaren toe!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hoi,
Dat van die klepstoter zal ik morgen nog ff na vragen.
Ik had zelf het kleppendekseltje er laatst al even afgehaald maar van boven af zag alles er normaal uit. Er zaten onder de nokken van de betreffende cilinder/kleppen ronde schijfjes die je een beetje stroefjes rond kon draaien (nokken horizontaal)
De distributie is bij 200000 gedaan.
Wat ik trouwens nog ff weten wilde is over de multieriem ;bij welke km stand worden die 2 rollen daarvan vervangen? want bij een km stand van ong 240000km had ik opeens nog maar een halve riem over (de zwarte geleiderol was ingesleten en had een scherpe rand)en toen ik de riem en rollen verving stond er op de achterkant van de rollen duidelijk 02
de originele nog dus
Gr Ed
Dat van die klepstoter zal ik morgen nog ff na vragen.
Ik had zelf het kleppendekseltje er laatst al even afgehaald maar van boven af zag alles er normaal uit. Er zaten onder de nokken van de betreffende cilinder/kleppen ronde schijfjes die je een beetje stroefjes rond kon draaien (nokken horizontaal)
De distributie is bij 200000 gedaan.
Wat ik trouwens nog ff weten wilde is over de multieriem ;bij welke km stand worden die 2 rollen daarvan vervangen? want bij een km stand van ong 240000km had ik opeens nog maar een halve riem over (de zwarte geleiderol was ingesleten en had een scherpe rand)en toen ik de riem en rollen verving stond er op de achterkant van de rollen duidelijk 02
Gr Ed
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Voor de multiriem staat zover ik weet geen interval.
Bij die van mij vielen de spanrollen ook uitelkaar bij de distributiewissel bij 240k.
Bij die van mij vielen de spanrollen ook uitelkaar bij de distributiewissel bij 240k.
C4GP 2.0 16V LPG-G3


