Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

Niet te bang zijn voor de airbag's. Dat verhaal van de ambulance medewerkers en brandweermannen is zo verschrikkelijk overtrokken. Als je aan de stekkers rommelt van de airbag bedrading gebeurd er niets wat met een ontploffing te maken heeft. Ga je meten in de bedrading met een ohm meter, tja dan gebeurd er wel wat.

Voor de APK hoeft de airbag (nog) niet te werken. Lampje mag dus branden.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 jul 2006 00:23
Locatie: Bodegraven
C5club Rookie
C5club Rookie

Bericht door kamp »

Bedankt voor je antwoord Oldenhage. Ik had al even zitten kijken of ik het (grote) display buitenwerking kon zetten om zo de melding (voor de APK) te verhullen. Dat hoeft dus niet. Zo heb ik even wat meer tijd om de fout te vinden en te verhelpen.

m.vr.gr.
Albert-Jan
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 jul 2006 00:23
Locatie: Bodegraven
C5club Rookie
C5club Rookie

Bericht door kamp »

Bij deze wil ik even al diegenen die gereageerd hebben op mijn vraag m.b.t. tot de airbagproblematiek, en in het bijzonder Menno, (nogmaals) hartelijk bedanken. Vanochtend heb ik het probleem kunnen verhelpen door wat te morrelen aan stekkerverbindingen achter de schakelhendel.(op de plaats die Menno aangegeven had).
De middenconsole kon ik niet in zijn loskrijgen, maar dat bleek dus gelukkig niet nodig.

Speciaal voor Rembrandt, die het zelfde probleem heeft/had, het volgende: Ik kon het probleem als volgt verhelpen.

In de linker voetenruimte zit naast het gaspedaal een kunstof kap. Die heb ik er afgehaald door de voorste "punt" van de middenconsole los te trekken (ca. 15 cm van het einde loodrecht trekken zodat de punt iets naar achter verplaatst en een plastic haak vrijkomt. Vervolgens zie je een (kort) ventilatiekanaal. In het midden hiervan zit een torx schroef die je er uit moet halen. Aan de voorkant van de plaat naast de gaspedaal zit een verenstalen klemverbinding (in plastic van ik meen de airco). Die moet je lostrekken door loodrecht aan de plaat te trekken.
Achter de plaat zitten een paar stekkerverbindingen waaronder een (vreemde) rood/zwarte waar aan de ene kant drie dikke draden uit komen en aan de andere kant drie dunnere grijze. Ik vermoed dat deze verbinding de problemen veroorzaakte, maar weet dit natuurlijk niet zeker. Na met de genoemde verbindingen wat gerommeld te hebben was het probleem weg .... .

(De genoemde plaat is dezelfde die je moet verwijderen om de luchtfilter van de klimaatregeling te vervangen)

m.vr. gr.
Albert-Jan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Mooi zo dat het opgelost is :D

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie