Niet te bang zijn voor de airbag's. Dat verhaal van de ambulance medewerkers en brandweermannen is zo verschrikkelijk overtrokken. Als je aan de stekkers rommelt van de airbag bedrading gebeurd er niets wat met een ontploffing te maken heeft. Ga je meten in de bedrading met een ohm meter, tja dan gebeurd er wel wat.
Voor de APK hoeft de airbag (nog) niet te werken. Lampje mag dus branden.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
C5club Rookie


C5club Rookie


Bij deze wil ik even al diegenen die gereageerd hebben op mijn vraag m.b.t. tot de airbagproblematiek, en in het bijzonder Menno, (nogmaals) hartelijk bedanken. Vanochtend heb ik het probleem kunnen verhelpen door wat te morrelen aan stekkerverbindingen achter de schakelhendel.(op de plaats die Menno aangegeven had).
De middenconsole kon ik niet in zijn loskrijgen, maar dat bleek dus gelukkig niet nodig.
Speciaal voor Rembrandt, die het zelfde probleem heeft/had, het volgende: Ik kon het probleem als volgt verhelpen.
In de linker voetenruimte zit naast het gaspedaal een kunstof kap. Die heb ik er afgehaald door de voorste "punt" van de middenconsole los te trekken (ca. 15 cm van het einde loodrecht trekken zodat de punt iets naar achter verplaatst en een plastic haak vrijkomt. Vervolgens zie je een (kort) ventilatiekanaal. In het midden hiervan zit een torx schroef die je er uit moet halen. Aan de voorkant van de plaat naast de gaspedaal zit een verenstalen klemverbinding (in plastic van ik meen de airco). Die moet je lostrekken door loodrecht aan de plaat te trekken.
Achter de plaat zitten een paar stekkerverbindingen waaronder een (vreemde) rood/zwarte waar aan de ene kant drie dikke draden uit komen en aan de andere kant drie dunnere grijze. Ik vermoed dat deze verbinding de problemen veroorzaakte, maar weet dit natuurlijk niet zeker. Na met de genoemde verbindingen wat gerommeld te hebben was het probleem weg .... .
(De genoemde plaat is dezelfde die je moet verwijderen om de luchtfilter van de klimaatregeling te vervangen)
m.vr. gr.
Albert-Jan
De middenconsole kon ik niet in zijn loskrijgen, maar dat bleek dus gelukkig niet nodig.
Speciaal voor Rembrandt, die het zelfde probleem heeft/had, het volgende: Ik kon het probleem als volgt verhelpen.
In de linker voetenruimte zit naast het gaspedaal een kunstof kap. Die heb ik er afgehaald door de voorste "punt" van de middenconsole los te trekken (ca. 15 cm van het einde loodrecht trekken zodat de punt iets naar achter verplaatst en een plastic haak vrijkomt. Vervolgens zie je een (kort) ventilatiekanaal. In het midden hiervan zit een torx schroef die je er uit moet halen. Aan de voorkant van de plaat naast de gaspedaal zit een verenstalen klemverbinding (in plastic van ik meen de airco). Die moet je lostrekken door loodrecht aan de plaat te trekken.
Achter de plaat zitten een paar stekkerverbindingen waaronder een (vreemde) rood/zwarte waar aan de ene kant drie dikke draden uit komen en aan de andere kant drie dunnere grijze. Ik vermoed dat deze verbinding de problemen veroorzaakte, maar weet dit natuurlijk niet zeker. Na met de genoemde verbindingen wat gerommeld te hebben was het probleem weg .... .
(De genoemde plaat is dezelfde die je moet verwijderen om de luchtfilter van de klimaatregeling te vervangen)
m.vr. gr.
Albert-Jan
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
