C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ok heel vaag probleem.
De auto heeft de voorkeur om naar links te gaan.
De weg is recht en de auto gaat recht.

Is er maar een kleine afwijking in de weg al dan niet iets scheef of een kleine bobbel en het stuur draait zich zelf naar links. Het is maar een heel klein beetje iedere keer maar toch.

Alles is nagekeken en de boel zit goed vast en er is geen speling te vinden.
Bij meerdere garages geweest en overal het zelfde.

Ook al laten uitlijnen maar dat heeft niks opgeleverd alleen dat het stuur bij rechtdoorgaan niet recht staat. :(

Is dit een kapotte veerbol dat ze wat scheef staat? of een krom stangetje of weet ik veel.

In ieder geval de auto voelt solide aan maar dit is wel iritant.

Heb wel het idee dat hoe harder je rijdt hoe minder je er last van hebt.

Ook kan ik op de snelweg prima het stuur los laten en gaat ze gewoon rechtdoor.

Met sturen heb ik het gevoel de eerste 5cm slag naar links makkelijker gaat dan naar rechts.
martijn v o
martijn v o
Re: Ze trekt naar links maar ook weer niet.

Bericht door martijn v o »

En als je hard remt trekt het stuur dan ook naar een kant??

Wel doen als er niemand achter je zit anders trekt ie helemaal dwars!!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Nee trekt geen kant op met remmen. Gaat keurig rechtdoor.
martijn v o
martijn v o
Re: Ze trekt naar links maar ook weer niet.

Bericht door martijn v o »

bandenspanning links en rechts gelijk?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Jup banden spanning goed.
Ook geen verschil tussen zomer en winterbanden.
martijn v o
martijn v o
Re: Ze trekt naar links maar ook weer niet.

Bericht door martijn v o »

het lijkt wel of de richtingsklep van de stuurbekrachtingspomp niet helemaal lekker is.
Dit omdat je zelf aangeeft dat linkom makkelijker gaat dan rechtsom en omdat je aangeeft dat bij hogere snelheden het minder is.
Ik heb geen idee hoe je dit kan meten of beproeven.
Evil??
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Zorgt dat er dan ook voor dat een wat scheef wegdek of hobbels de auto naar links trekt?
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Jazeker :!:
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
heb je de zomerbanden misschien van links naar rechts gedaan?

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
probleem is was er ook met de winterbanden
en is een beetje spontaan opgetreden.
raheerema
raheerema
Re: Ze trekt naar links maar ook weer niet.

Bericht door raheerema »

Beste Xiphy,

Ik heb de laatste tijd precies het zelfde maar dan naar rechts.
En het wordt versterkt als ik stevig accelereer.
Ik moet zeggen bij mij doe hij dit sinds ik de voorbanden naar achteren heb gezet.
Het verhaal van die richtingsklep komt mij niet raar voor allen waar vind je die.
Ik heb mijn autovraagbaak al nageplozen maar tot nu toe niet gevonden.

Mocht je er uit zijn dan hoor ik het graag.
seppie
seppie
Hoi Xiphy,

beetje oud topic, maar daar ik exact hetzelfde probleem heb met mijn auto, heb je misschien een oplossing gevonden voor het trekken naar links?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb de auto niet meer. Na schade nr 7 vond ik het tijd voor een andere.

Heb het trekken nooit kunnen oplossen helaas.
Plaats reactie