Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Waarom niet naar de dealer??? die doen het graag voor het zelfde bedrag van eigenrisico heb ik ook gedaan! met de PH1
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Herstel mag Carglass nog een keer doen, daarna dus nooit weer.
Deze ochtend langs Carglass gegaan met de losgevallen sensor. Ze wisten dat ik inmiddels al 5 keer geweest was
. Waarvoor een excuus klonk.
Een of andere regiohoofd oid was er nu en keek naar de sensor. En gaf aan dat er nu echt een nieuwe ruit in moest/kwam. Want de vorige keer had een medewerker de houder er wel weer ingelijmd, maar de oude lijmlaag(vanaf fabriek) er op de slijpsteen afgeslepen. Daardoor was de houder nogal golvend en dus niet meer mooi glad! En dus problemen met erop lijmen!
Er wordt dus een nieuwe ruit besteld.
Waar ik gewoon nog meer van baal is dat er weer een ander verhaal werd gezegd! De vorige keer moest ik een week wachten op een nieuwe ruit. En toen werd dus de houder van de unit er opgelijmd en geen nieuwe ruit gezet. Op zich prima. Maar verschil tussen lang wachten op een nieuwe ruit en in 10 minuten een houder lijmen is wel erg groot.
Nu kwam er een verhaal dat vervangen van deze ruit helaas op hun eigen kosten moest omdat deze via de plaatselijke dealer was besteld en er nu geen garantie meer op was. Ze konden dus geen nieuwe ruit claimen omdat de houder er in de fabriek niet goed op was gezet.
Deze opmerking kwam na de vraag of ik weer een ruit met de (citroen)logo's echt wilde. !!!!!!!!!
Ja dus! Niet weer een zelfde kwaliteit als de 1e vervangen ruit omdat er zoveel lawaai in de auto was daarna!!
Er kwam nog even een verhaal over kwaliteit van ruiten die toch echt wel goed was.
Ik heb het maar laten gaan en wil dus gewoon een echte citroen ruit!
Wat ik heel erg vervelend vind is dat er steeds een ander verhaal lijkt te klinken.
Mijn wantrouwen zegt dat ze de vorige keer wel een complete ruit hebben geclaimd en alleen de houder hebben vervangen.
Geclaimd omdat een losse houder op een nieuwe fabrieksruit gewoon garantie leverancier/fabriek is natuurlijk. Een verhaal over geen garantie omdat niet intern maar rechtstreeks zou zijn besteld/gehaald bij de C-dealer klinkt mij wat raar in de oren. Kortom, een vraag over kwaliteit en wantrouwen over verhaal. Erger kan het niet voor een bedrijf wat mij betreft.
Ik heb even overlegd met de C-dealer over de houder. Bolt Assen gaf aan dat zij het vervangen van ruiten uitbesteden aan een glasbedrijf. Niet Carglass!
Dus ook niet elke dealer doet het zelf, maar weten wel aan wie ze het uitbesteden.
Deze ochtend langs Carglass gegaan met de losgevallen sensor. Ze wisten dat ik inmiddels al 5 keer geweest was
Een of andere regiohoofd oid was er nu en keek naar de sensor. En gaf aan dat er nu echt een nieuwe ruit in moest/kwam. Want de vorige keer had een medewerker de houder er wel weer ingelijmd, maar de oude lijmlaag(vanaf fabriek) er op de slijpsteen afgeslepen. Daardoor was de houder nogal golvend en dus niet meer mooi glad! En dus problemen met erop lijmen!
Er wordt dus een nieuwe ruit besteld.
Waar ik gewoon nog meer van baal is dat er weer een ander verhaal werd gezegd! De vorige keer moest ik een week wachten op een nieuwe ruit. En toen werd dus de houder van de unit er opgelijmd en geen nieuwe ruit gezet. Op zich prima. Maar verschil tussen lang wachten op een nieuwe ruit en in 10 minuten een houder lijmen is wel erg groot.
Nu kwam er een verhaal dat vervangen van deze ruit helaas op hun eigen kosten moest omdat deze via de plaatselijke dealer was besteld en er nu geen garantie meer op was. Ze konden dus geen nieuwe ruit claimen omdat de houder er in de fabriek niet goed op was gezet.
Deze opmerking kwam na de vraag of ik weer een ruit met de (citroen)logo's echt wilde. !!!!!!!!!
Ja dus! Niet weer een zelfde kwaliteit als de 1e vervangen ruit omdat er zoveel lawaai in de auto was daarna!!
Er kwam nog even een verhaal over kwaliteit van ruiten die toch echt wel goed was.
Ik heb het maar laten gaan en wil dus gewoon een echte citroen ruit!
Wat ik heel erg vervelend vind is dat er steeds een ander verhaal lijkt te klinken.
Mijn wantrouwen zegt dat ze de vorige keer wel een complete ruit hebben geclaimd en alleen de houder hebben vervangen.
Geclaimd omdat een losse houder op een nieuwe fabrieksruit gewoon garantie leverancier/fabriek is natuurlijk. Een verhaal over geen garantie omdat niet intern maar rechtstreeks zou zijn besteld/gehaald bij de C-dealer klinkt mij wat raar in de oren. Kortom, een vraag over kwaliteit en wantrouwen over verhaal. Erger kan het niet voor een bedrijf wat mij betreft.
Ik heb even overlegd met de C-dealer over de houder. Bolt Assen gaf aan dat zij het vervangen van ruiten uitbesteden aan een glasbedrijf. Niet Carglass!
Dus ook niet elke dealer doet het zelf, maar weten wel aan wie ze het uitbesteden.
