V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
V.I.P.
V.I.P.
Wie kan mij vertellen waar ik (bij de links vermelde auto) de constante + (9) en de geschakelde + (10) voor de caravaan moet aansluiten?.
En welke aansluiting is voor de massa? 11 of 12 of toch maar 13 op de contactdoos :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ik neem aan dat de auto een standaard stekkeraansluiting heeft, dan is belangrijk welke type eraan de caravan zit 7 polig of meer?
even zoeken >http://citroen.startpagina.nl/prikbord/ ... ker-7polig of zie verder.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Re: Stroom voor de sleurhut

Bericht door JHV »

Werk je met een officiele Citroen kabel en aansluitingen of een universele?
Bedoel je met aansluiten de stekkerdoos of de auto?
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik heb een originele citroen trekhaak met kabelboom 13 polig.
echter op de auto is 9 en 10 niet aan gesloten en wil ik dus zelf doen,net als de massa waarvoor is opgegeven 13. massa voor 9 tm 12 maar daar moet dan 2x zoveel sroom doorheen als 9 en 10 tegelijk gebruikt en lijkt mij niet lang goed gaan :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Re: Stroom voor de sleurhut

Bericht door JHV »

Constant stroom is dacht ik een extra kabeltje voor nodig wanneer je het officieel wilt doen.
En anders vanaf de accu een constant+ trekken. Er zijn in een ander item(weet niet meer welke) voorbeelden van mensen die elders een constant+ hebben afgetapt. Kan niet overal vandaan, omdat de BSI dan gaat klagen.
Idem voor de geschakelde +.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ik had vroeger voor de koelkast een extra stroomdraad via een PC stekker lopen en als we parkeerden op een Parking trok ik de stekker even los zodat de auto accu op peil bleef zoiets zou ook kunnen?

Dus deze zit er op?
Afbeelding

http://www.aanhangwagen.nu/verlichting.html Alle gegevens!
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Klopt deze zit er op!het klepje heeft zelfs het citroen logo.dit is ook allemaal duidelijk.
wat mij niet duidelijk is waar de draden in de auto moeten worden aan gesloten rechtsstreeks op de accu of zijn er al zekeringen voor gereserveerd of kan het ergens bij aangesloten worden? :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Voor zoveel stroom rechtstreeks van de plus op de accu wel met zekering er tussen en de min is wel dichterbij weg te halen via een aarde verbinding chassis.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
C5club Rookie
C5club Rookie
Bij mij zit het ook zo als Herman zegt. Dus de plus vanaf de accu met een zwevende zekering er tussen. De draad loopt onder de auto door.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb de constante plus voor de trekhaak afgetakt bij de 12v- plug rechts in de kofferbak. Dat werkt met de caravankoelkast in ieder geval pima is mijn ervaring.

Gr maarten
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Je hebt een ph3 zie ik nu.... Dan zit het wellicht wat anders. Ik heb een ph1...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Re: Stroom voor de sleurhut

Bericht door JHV »

Na wat uitproberen heb ik ook de stroom afgetakt van de 12V plug rechts achterin. Ik heb wel een fase 2. Nog even bezig geweest met het een geschakelde 12V te maken. Maar zelfs een relais op de verlichtings bedrading gaf al een foutmelding en storing. De constant 12V had ik toen nog even los liggen vanaf de accu. Had geen zin om veel onder de auto te werken en toen net als Maarten de 12V rechtsachterin gebruikt.
Bij de fase2 gaat dat nog wel. fase 3 ook?????
Johan
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik dacht dat in de standaard kabelboom ook een constante plus zat.

En Herman, tegenwoordig hoef je de stekker er niet meer uit te trekken. De auto gaat vanzelf in eco mode. ( Mits goed aangesloten ) :lol:
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Dat was ook al jaren geleden met mijn opel en caravan, ja dat al weer verledentijd hé.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Inderdaad is de constant + al aangesloten.Maar ik heb ook gezien dat er 3 contacten afwezig zijn in de contactdoos nl 10-11-12.citroen heeft dat niet nodig geacht denk ik.er moet dus een andere contactdoos komen.
De huidige + zal wel zeer dun uitgevoerd zijn en wordt door mij vergroot naar 6 mm2.Evenals de geschakelde + en de massa.
Er zal ergens wel een kabeltje liggen met een geschakelde + die door mij gebruikt gaat worden om het relais aan te sturen want de accu staat achterin en maakt het wel makkelijker. :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Plaats reactie