Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 13 nov 2011 14:31
Auto: C5 aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ommen
Ik zal nog eens even kijken hoe het bij mij gaat. Je hebt dus ook last als je de auto stationair laat draaien ? Wat doet hij dan precies ?
Mijn verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/verbruik/10695/c ... iness-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
heho,
nee,als ik de auto ,stationair laat draaien draait ie gewoon.Je ziet juist op de pc dat de waarde van de EGR klep op 0% blijft staan dan op de gebruikelijke 40% ongeveer.
Grtz
nee,als ik de auto ,stationair laat draaien draait ie gewoon.Je ziet juist op de pc dat de waarde van de EGR klep op 0% blijft staan dan op de gebruikelijke 40% ongeveer.
Grtz
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
Heho,al meer nieuws over jouw dame?
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 13 nov 2011 14:31
Auto: C5 aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ommen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al de hele week probeer het probleem zich voor te laten doen maar dat lukt "helaas" niet. Moet wel zeggen dat ik naar aanleiding van dit topic wel iets pittiger ben gaan rijden en dus tot nu toe niet meer voorgekomen. Mocht het wel weer gaan gebeuren dan zal ik het melden. Ik heb nog een jaar garantie te gaan ....
Vooralsnog excuus dat ik je niet verder kan helpen.
Vooralsnog excuus dat ik je niet verder kan helpen.
Mijn verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/verbruik/10695/c ... iness-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
geen probleem hoor
,nja,als je pittiger rijdt heb je het probleem idd niet meer,alhoewel in stad is pittig rijden niet altijd mogelijk hé
.Ik heb het probleem ook,dat de motor inhoudt,als ik afkom van versnelling....
Nuja,normaal ging ik gisteren een 2de diagnose hebben,maar dit is verplaatst naar morgen.Hopelijk weet ik meer...
Hou jullie op de hoogte!
Grtz
Nuja,normaal ging ik gisteren een 2de diagnose hebben,maar dit is verplaatst naar morgen.Hopelijk weet ik meer...
Hou jullie op de hoogte!
Grtz
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
2de diagnose is gesteld ,ff aan de computer gelegd en al vrij vlug kwam de luchtmassameter ter spraken!Daarmee dat de EGR klep ook niet juist werkte.Persoon is er 99,99% zeker van dat dit de oorzaak is
.morgen wordt ze vervangen,dan weten we het direct.....Duimen maar 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ach Knokkie zolang het binnen het budget blijft niks aan handje toch?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik ben er ook wel van overtuigd dat dit heel goed de oorzaak kan zijn.
Overigens lees ik in een paar postings iets over reinigen van de egr klep.
Bij deze egr klep heeft dat geen nut:
er komt koolaanslag langs het asje van de klep, in het bedieningsmechanisme terecht. Dat hierdoor zwaar gaat lopen en/of blokkeert. Ik heb zelfs meegemaakt dat de eindtrap van de computer er uit brandde omdat de klep vast zat (tijdens inleren van de eindpunten bij afzetten van de motor).
De enige manier om dit te reinigen is het motortje er af schroeven, mechanisme er uit, en de boel schoonmaken met een stofzuiger bijv. Daarna weer netjes monteren en testen.
Dat je dit als garage niet gaat doen lijkt me vrij logisch, vanwege geen 100% zekerheid over het resultaat, zeker als je daarbij de hoeveelheid werk betrekt. Voor de handige particulier is het natuurlijk wel een optie.
Bij de 1,6 kan het op de motor, maar de 2,0 moet je de egr-klep er ook nog eerst afhalen.
Overigens lees ik in een paar postings iets over reinigen van de egr klep.
Bij deze egr klep heeft dat geen nut:
er komt koolaanslag langs het asje van de klep, in het bedieningsmechanisme terecht. Dat hierdoor zwaar gaat lopen en/of blokkeert. Ik heb zelfs meegemaakt dat de eindtrap van de computer er uit brandde omdat de klep vast zat (tijdens inleren van de eindpunten bij afzetten van de motor).
De enige manier om dit te reinigen is het motortje er af schroeven, mechanisme er uit, en de boel schoonmaken met een stofzuiger bijv. Daarna weer netjes monteren en testen.
Dat je dit als garage niet gaat doen lijkt me vrij logisch, vanwege geen 100% zekerheid over het resultaat, zeker als je daarbij de hoeveelheid werk betrekt. Voor de handige particulier is het natuurlijk wel een optie.
Bij de 1,6 kan het op de motor, maar de 2,0 moet je de egr-klep er ook nog eerst afhalen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
Ja herman,binnen het budgetHerman schreef:Ach Knokkie zolang het binnen het budget blijft niks aan handje toch?
grtz,
Knokkie
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
Ben echt benieuwd wat het gaat geven morgen,ik hou jullie vanzelfsprekend
op de hoogte
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
EGR klep wordt één der komende dagen vervangen,heb auto eens laten uitlezen bij nog een andere dealer en verdict was heel duidelijk volgens hem..... Hij wist het probleem bijna al toen ik mijn probs vertelde 
C5club extreme Fan


Berichten: 202
Lid geworden op: 07 nov 2011 22:21
Auto: C5 Tourer 1.6 VTR Hdi Ligne Bussines
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: mauritius blauw
Locatie: Wvl/Belgie
Contacteer:
Nu is het zo dat er wss een EGR klep zal gemonteerd worden die uit een andere wagen komt,geen nieuwe dus..
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Laten ze hem dan even demonteren en schoonmaken (motortje eraf zoals ik reeds schreef)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website


