Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Het artikel luidt: Citaat: 6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. Als jouw denkwijze gevolgd moet worden had er toch simpelweg kunnen staan: Citaat: 6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak......dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. Mij ontgaat waarom die referentieas er bij gehaald wordt. Citaat: 2.11 Onder "referentieas" verstaat men de voor het licht karakteristieke as bepaald door de fabrikant (van het licht) om te dienen als richtingsreferentie (H = 0°, V = 0°) bij fotometrische metingen en plaatsing van het licht op het voertuig Als ik het goed begrijp is dat de (denkbeeldige) as die horizontaal door de (hoofd)lichtbron gaat..... Met name is het me onduidelijk wat die referentieas kan betekenen als de DRL's verder naar buiten gemonteerd zijn dan de hoofdverlichting. Dan zou "in de richting van de referentieas" betekenen dat er naar binnen toe gemeten moet worden. Snap jij het? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 nov 2011 19:27 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Ziet er keurig uit JW En die afmetingen daar meng ik me maar even niet in, is mij ook niet geheel duidelijk. Kan het wel eens aan de rdw vragen.... Ik heb zelf een soortgelijke oplossing als klaverblaadje, gewoon op de plek van de mistlamp maar nog niet op de kniën gemoeten voor de sterke arm om de DRL merkjes te laten zien.....
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 nov 2011 23:29 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Bedankt voor het compliment Dat geeft me de gelegenheid om jou te bedanken voor je assistentie bij het zoeken naar de goede oplossing voor het aansluiten van de elektriek. Ter verduidelijking voor anderen.... Deze set wordt normaliter rechtstreeks op de accu aangesloten, zonder tussenkomt van het contactslot. Als, ná het starten, de spanning iets van 13,4V bereikt heeft, worden de DRL's ingeschakeld. In rust trekt die schakeling iets van 5 mA, dat is dus minder dan 1 Ah per week. Omdat mijn auto soms wat langer stilstaat dan een week, had ik een voorkeur voor aansluiting op een geschakelde plus. En dáár kwam BJG in het spel, hij gaf me de tip dat er zo'n spanning aanwezig is in de zekeringkast onder de motorkap. Dáár heb ik 'm nu aangesloten. Voorts is er op die plek ook een aansluiting naar de stadslichten. En dus heb ik ook die draad daar aangesloten. Met dank aan BJG voor de assistentie Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 nov 2011 00:08 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Citaat: Peebee, daar zitten bij een PH2 de mistlampen hoor ... Bij een PH1 kun je die van b.v. een Xsara/306 erin freubelen ( als je een beetje handig bent )
@Menno, ik ben wel een beetje handig ( zei hij een beetje onbescheiden) en heb een setje lampen gezien voor € 75,00, laat ik nou binnenkort jarig zijn.... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
17 nov 2011 09:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
JW-NHS schreef: Dat is wat anders geformuleerd dan bij het dimlicht, nog wat cryptischer. Ik zie het probleem niet echt; alleen spreekt men bij dimlicht van rand ipv verste punt (DRL), maar dat komt op hetzelfde neer. Ik denk dat men van zichtbaar vlak speekt omdat dimlicht wel in samengestelde lampen voorkomt (icm grootlicht/stadslicht) maar dat voor DRL eigenlijk niet voorzien was. (niettegenstaande het feit dat er LED DRL combo's zijn die zowel stadlicht als DRL doen...) Citaat: Met name dat begrip referentieas maakt dat lastig:
Niet echt. Je moet horizontaal meten, niet diagonaal, ook al zou je de lampen onder een hoek monteren (niet dat dat mag, maargoed).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 nov 2011 10:23 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Citaat: Niet echt. Je moet horizontaal meten, niet diagonaal, ook al zou je de lampen onder een hoek monteren (niet dat dat mag, maargoed).
En deze dan? 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
17 nov 2011 10:41 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
In dit geval is het lichtoppervlak (samengesteld uit individuele LEDs) nog steeds ongeveer een rechthoek, waardoor het oplichtende oppervlak van de kleinste omsloten rechthoek nog voldoende gevuld is (>60%). Zou je een dergelijke strip onder een hoek monteren dan is dat niet meer het geval. vwb de plaatsing: daar meet je ook horizontaal (DRL = ~5cm breed) Minder dan 400mm van de grootste breedte: klopt. Meer dan 600/2mm van het midden: klopt. Hoogte is zo wat moeilijk te zien, maar zal ook wel kloppen, het DRL loopt vertikaal van de as van het wiel (=~640/2) tot de bovenrand van de band (=~640mm). De eis is ergens tussen: min. 250mm en max. 1500mm. (DRL op het dak?  ) Om het simpel te maken, zolang als je dergelijke extra lampen ergens monteert in de rechthoek onder de lamp (waar ook bijv mistlampen zitten) dan zit je altijd goed, zolang als je ze maar niet te veel lager monteerd dan de mistlampen. De onderrand van de bumper/voorspoiler zit meestal op zo'n 15cm. Da's 10cm onder het minimum. Daarnaast moet je een rechthoekige samengestelde lamp (een strip bijv.) altijd horizontaal of vertikaal monteren, omdat je anders in de knoei komt met de "samengestelde" eis, waarbinnen een samenstel nog als één lamp gezien wordt. Je mag namelijk van sommige lampen maar een per kant hebben, van andere twee per kant. Maar meer mag alleen maar als ze als één samengestelde tellen (zoals bij DRL LED-strips) en dan geldt die kleinste omschreven rechthoek-eis. (waaraan m.i. halo's, angel eyes en boomerangs dus niet voldoen, maar dat is een ander verhaal)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 nov 2011 11:07 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Maar wat daar dus niet bij klopt is de formulering: Citaat: 6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. Immers, deze DLR's zitten buiten de referentie as, dus als je in de richting van die referentieas gaat, ga je naar binnen, niet naar buiten Wat ik voorts nergens terug kan vinden is die aanwijzing in dat Philips documentje dat de DLR minstens 40 mm afstand moet hebben tot de richtingaanwijzer. Op zich logisch dat dit het geval moet zijn, maar waar staat dat in de voorschriften? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 nov 2011 11:16 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Hoe kan je nu buiten de referentie-as zitten? Die loopt tot in het oneindige  VWB die 40mm, dat hoeft natuurlijk niet als de DRL automatisch dimmen met richting aanwijzen (zoals bij Audi), maar dat lukt met aftermarket niet zo makkelijk.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 nov 2011 11:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Hoe loopt die referentieas? Mijn begrip van de formulering Citaat: 2.11 Onder "referentieas" verstaat men de voor het licht karakteristieke as bepaald door de fabrikant (van het licht) om te dienen als richtingsreferentie (H = 0°, V = 0°) bij fotometrische metingen en plaatsing van het licht op het voertuig is dat 'ie in lengterichting van de auto loopt, horizontaal door de koplamp. Vermoedelijk door het hart van het dimlicht, of van het "brandpunt" van het complexe vlak van het dimlicht. Kennelijk denk jij daar anders over, en dus: waar loopt die as dan volgens jou? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 nov 2011 11:41 |
|
 |
C5-er
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00 Berichten: 396 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
"(zoals bij Audi), maar dat lukt met aftermarket niet zo makkelijk" Zou kunnen met twee diodes...  Krijg je een mooi effect: DRL knippert dan ook 
_________________ vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
|
17 nov 2011 12:43 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
JW-NHS schreef: Hoe loopt die referentieas? Mijn begrip van de formulering Citaat: 2.11 Onder "referentieas" verstaat men de voor het licht karakteristieke as bepaald door de fabrikant (van het licht) om te dienen als richtingsreferentie (H = 0°, V = 0°) bij fotometrische metingen en plaatsing van het licht op het voertuig is dat 'ie in lengterichting van de auto loopt, horizontaal door de koplamp. Vermoedelijk door het hart van het dimlicht, of van het "brandpunt" van het complexe vlak van het dimlicht. Kennelijk denk jij daar anders over, en dus: waar loopt die as dan volgens jou? Die as loopt door het referentiepunt (zeg maar het midden van de lichtunit), maar hij geeft alleen een richting aan. X-as is in lengterichting Y-as is in breedterichting Z-as is in hoogterichting. Meestal is er een globaal nulpunt [0,0,0] bijv. gedefiniëerd in de voor-as van de auto of op de voorbumper op ashoogte, maar dat punt is niet van belang het gaat om richtingen en vwb de afstanden (400mm, 600mm) om projecties. De referentie-as waarlangs plaatsing gemeten moet worden is dus de globale Y-as, niet de lokale X-as van het lichtarmatuur. De tekst zegt: Code: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentie-as dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig Dwz dat je het lichtvlak, qua breedte en hoogte dus vanuit dezelfde referentie-as moet bekijken als gedefiniëerd is voor het lichtarmatuur. Deze as is gedefiniëerd als de X-as van het voertuig, maar dan door het referentiepunt ipv door [0,0,0]. Technisch kan de lokale X-as vd lichtunit een afwijken van de globale X-as, omdat de lampen iets naar elkaar kunnen staan (scheel kijken) of juist uit elkaar en uiteraard licht naar beneden. Desalniettemin moeten ze exact recht naar voren 400cd uitstralen voor voldoende zichtbaarheid. En moet dus de plaatsing (breedte en hoogte) op dit vlak geprojecteerd nagemeten worden. Dit is om te voorkomen dat een schuin naar achteren geplaatste lamp niet zou voldoen (zoals de meeste koplampen op moderne auto's).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 nov 2011 18:31 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Oftewel, die referentieas loopt bij de C5 ergens door de koplamp, in de lengte richting van de auto, horizontaal, parallel aan het middenvlak waarover in het vervolg gesproken wordt. Daar zijn we het toch over eens? Maar de vraag blijft dan: wat voegt die verwijzing naar dat referentievlak toe aan de bepaling van die 400 mm? Als er in de tekst had gestaan Citaat: 6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak......dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. in plaats van Citaat: 6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. zoals de tekst in werkelijkheid is, wat zou er dan anders geweest zijn? In mijn opleiding heb ik geleerd dat in juridisch geformuleerde teksten elke zin, tussenzijn, punt, komma en noem maar op een betekenis heeft. Dus: wat is hier de toegevoegde waarde van dat in de richting van de referentieas? En vervolgens, hoe kan dan een DRL die aan de buitenkant van de gewone koplamp zit, nog onder dat begrip in de richting van de referentieas vallen. Ik kan er geen brood van bakken..... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 nov 2011 19:27 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
Pppff zet gewoon twee punten op papier en teken de auto er om heen, waarom moet het in een bepaalde vlak zitten of andersom vanuit de tegenligger cq voetganger gezien van dat is een auto en zo'n vlak is... Hmm een lichtgevende auto?  Al die mensen die het bedenken zitten achter een buro en missen de werkelijkheid?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 nov 2011 19:42 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: dagrijlicht
@JW, je moet toch echt dit lezen: Code: zichtbaar vlak in de richting van de referentieas Een lamp (lichtvlak) kan nu eenmaal ook in andere richtingen dan de referentie-as zichtbaar zijn (bijv van onder of boven). Zonder die richting is niet duidelijk welke projectie de breedte aangeeft. De definitie voor DRL moest blijkbaar iets scherper zijn dan die van dimlicht omdat het primair gaat om zichtbaarheid, niet zicht. Het is niet voor niks dat er naast dimlicht ook nog "stadlicht" moet branden om de breedte van de auto duidelijk te maken. @Herman, het blijft handig om te weten of die set lampen die je tegemoet komt een vrachtwagen voorstelt, of twee motorijders naast elkaar, die samen een ladenkast achterop hebben 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 nov 2011 14:06 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|