exroosje schreef:
De ph3 heeft een grijs kapje in de lamp zelf zitten dacht ik gezien te hebben. De ph2 kennelijk niet?
Het ontbreken van het zwarte kapje voor op de lamp zelf was mij inderdaad ook al opgevallen. De shop met de projectoren heeft ook Xenon H7r lampen, die anti verblinding en anti spreidlicht zouden zijn. Deze hebben juist een klein kapje in het midden van de lamp.
Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn, zo'n kapje voorop toevoegen. Of is het overbodig omdat xenon lampen sowieso weinig licht aan de voorkant uitstralen.
De ph2 en 3 hebben wel een grijs kapje maar dat is van voren open. Zodoende straalt er licht recht naar voren, en dat verblindt. Tenminste dat valt mij op bij mijn eigen ph2. Je kunt het ook zien op het koplamp apparaat. Je hebt wel een afstelbeeld, maar wel strooilicht er boven. Overigens niet in die mate dat het apk afkeur is.
Ik denk dat als je de blinker in de koplamp dicht maakt van voren, je een perfect lichtbeeld hebt. Een kapje op de lamp ook, maar minder omdat dat vrij klein moet zijn om te kunnen passen, en dan komt er toch nog licht langs.
Wat het zwarte gedeelte van de H7r xenon lamp exact doet weet ik ook niet, en of het sowieso effect heeft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie
website