Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Hallo forumleden
afgelopen maand heb ik af en toe dat mijn motor (140 PK diesel 2006) stilvalt. Inmiddels remschakelaar en relaisbak naast computer vervangen. Een gaspedaal dat af en toe niet goed reageert (meer gas geven helpt dan), of schokken op de snelweg (regenereren wellicht).
- Geen foutmeldingen (peugeot dealer had echter geen lexia maar computer gaf geen storingen).
- Dure diesel getankt nu (twijfel of franse diesel slecht is voor mijn auto) als ik zo dit forum lees
- Auto slaat niet meer af sinds drie weken als hij warm is.
- Auto loopt makkelijk 160, bij vol gas, bij warme motor natuurlijk, pakt hij goed op.
- Geen roetpluimen op de Peage (2000 KM)
- Ik rij rustig, soms denk ik dat ik meer toeren moet maken. Handmatig schakelen helpt ook niet.
Dus wellicht zijn deze problemen voor wat betreft afslaan nu opgelost. De tijd zal het leren.
Maar wat ik nu heb is dat ik smorgens moeilijk wegkom. Motor loopt erg slecht stationair, maar slaat niet af.
Als ik flink gas geef trekt hij wel goed op. Wil het wel verholpen hebben als het straks kouder wordt.
Een heel verhaal, maar om aan te geven welke probleempjes ik heb gehad met deze dame, al is het de fijnste auto die ik ooit heb gehad.
Iemand ideeen? Eerst maar eens aan een lexia hangen? Dacht zelf aan temperatuur sensor, luchtfilter is schoon, nieuwe olie etc.
Dank voor jullie hulp!
afgelopen maand heb ik af en toe dat mijn motor (140 PK diesel 2006) stilvalt. Inmiddels remschakelaar en relaisbak naast computer vervangen. Een gaspedaal dat af en toe niet goed reageert (meer gas geven helpt dan), of schokken op de snelweg (regenereren wellicht).
- Geen foutmeldingen (peugeot dealer had echter geen lexia maar computer gaf geen storingen).
- Dure diesel getankt nu (twijfel of franse diesel slecht is voor mijn auto) als ik zo dit forum lees
- Auto slaat niet meer af sinds drie weken als hij warm is.
- Auto loopt makkelijk 160, bij vol gas, bij warme motor natuurlijk, pakt hij goed op.
- Geen roetpluimen op de Peage (2000 KM)
- Ik rij rustig, soms denk ik dat ik meer toeren moet maken. Handmatig schakelen helpt ook niet.
Dus wellicht zijn deze problemen voor wat betreft afslaan nu opgelost. De tijd zal het leren.
Maar wat ik nu heb is dat ik smorgens moeilijk wegkom. Motor loopt erg slecht stationair, maar slaat niet af.
Als ik flink gas geef trekt hij wel goed op. Wil het wel verholpen hebben als het straks kouder wordt.
Een heel verhaal, maar om aan te geven welke probleempjes ik heb gehad met deze dame, al is het de fijnste auto die ik ooit heb gehad.
Iemand ideeen? Eerst maar eens aan een lexia hangen? Dacht zelf aan temperatuur sensor, luchtfilter is schoon, nieuwe olie etc.
Dank voor jullie hulp!
C5 break diesel 2004
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
kan vanalles zijn, vacuümbesturing, brandstoffilter, gloeibougies, etc.etc.
BTW heb je een roetfilter (FAP)? Ik neem aan van wel omdat je een automaat hebt.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 39#p100739" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe is het met het onderhoud BVA6? nieuwe olie bijv?
BTW heb je een roetfilter (FAP)? Ik neem aan van wel omdat je een automaat hebt.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 39#p100739" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe is het met het onderhoud BVA6? nieuwe olie bijv?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Onmiddelijk na de koude start onregelmatig lopen en afslaan:
De raildruk en de verstuivers spelen een belangrijke rol, evenals de egr.
Overige factoren spelen niet zo direct na de koude start als de motor verder goed loopt.
In ieder geval zaak voor een diagnose specialist
De raildruk en de verstuivers spelen een belangrijke rol, evenals de egr.
Overige factoren spelen niet zo direct na de koude start als de motor verder goed loopt.
In ieder geval zaak voor een diagnose specialist
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Nu zijn dat precies de zaken die je wel kunt uitlezen, of waarvan je wel een opgeslagen storing verwacht. 
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Dank allemaal,
omdat er geen storing opgeslagen was is de relaisbak vervangen. Ook de remschakelaar.
Die geven allebei geen storing als ze defect zijn begrijp ik.
Uitlaat is schoon, regelmatig geef ik flink gas, vier keer per jaar 800 km op één dag. Als daar iets mee was zou hij tocht uitlaatgas storing geven?
Ik laat haar toch nog een keer aan de lexia hangen. Zag ergens een bluetooth stekker http://elm327bluetooth.info/" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik lees ook dat in de US iemand daar problemen mee had (geen connectie). Lijkt me wel gaaf als je tijdens het rijden alles op je smartphone kan uitlezen. Beter dan steeds betalen bij de garage.
omdat er geen storing opgeslagen was is de relaisbak vervangen. Ook de remschakelaar.
Die geven allebei geen storing als ze defect zijn begrijp ik.
Uitlaat is schoon, regelmatig geef ik flink gas, vier keer per jaar 800 km op één dag. Als daar iets mee was zou hij tocht uitlaatgas storing geven?
Ik laat haar toch nog een keer aan de lexia hangen. Zag ergens een bluetooth stekker http://elm327bluetooth.info/" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik lees ook dat in de US iemand daar problemen mee had (geen connectie). Lijkt me wel gaaf als je tijdens het rijden alles op je smartphone kan uitlezen. Beter dan steeds betalen bij de garage.
C5 break diesel 2004
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Het begrijpend uitlezen van gegevens vraagt soms ook om kennis van zaken, net als het oplossen van storingen en/of adviezen. Maar dat kun je misschien hier op et forum vragen, er is daar genoeg ervaring mee.
Johan
Johan
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Haperende EGR gaf bij mij ook geen storingsmelding.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Bij onze 1e C5, HDI 2004, gaf een haperende EGR wel een uit te lezen storingsmelding. Was een klep of klein doosje van vacuumsysteem wat lek/stuk was. Niet d eEGR klep zelf, wat wel door een garage eerst werd aangegeven. Een 2e uitlezen, (second opinion) maakte het een stuk goedkoper
.
Johan
Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
EGR is volgens mij slim, die wordt aangestuurd met vacuüm, maar er zit een elektronische sensor op voor de stand.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De egr klep is electrisch bediend, met inderdaad een pot-meter voor de stand
Uitzondering vormen de oude motoren tm 07-2004 egr klep van deze diesels wordt dmv vacuum bediend met een electroklep hij heeft geen positieherkenning.
In beide gevallen kan de egr-werking deels worden gecontroleerd door de luchtmassameter die immers minder lucht meet als de egr klep verder open gaat. Vandaar dat bij een vacuum bediende egr toch een storing herkend kan worden mits de afwijking maar groor genoeg is.
Uitzondering vormen de oude motoren tm 07-2004 egr klep van deze diesels wordt dmv vacuum bediend met een electroklep hij heeft geen positieherkenning.
In beide gevallen kan de egr-werking deels worden gecontroleerd door de luchtmassameter die immers minder lucht meet als de egr klep verder open gaat. Vandaar dat bij een vacuum bediende egr toch een storing herkend kan worden mits de afwijking maar groor genoeg is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@ET:EvilTwin schreef:Nu zijn dat precies de zaken die je wel kunt uitlezen, of waarvan je wel een opgeslagen storing verwacht.
Wat ik bedoelde is:
Een verstuiver die teveel retourt en daardoor de raildruk laat kelderen bij het starten zorgt voor een klacht die indentiek is aan de klacht van de TS.
In dit geval is er geen storing opgeslagen, en de raildruk meten met de lexia kan alleen tijdens het starten, als de motor loopt zie je al geen afwijking meer! de beste methode is het meten van de retouropbrengst van de verstuivers.
Ook een egr die niet goed sluit geeft een soortgelijke klacht als de TS. En geeft in de praktijk niet altijd een storingsmelding, omdat de klep autopmatisch wordt ingeleerd bij afgezette motor. Dus geleidelijk ontstane koolaanslag die uiteindelijk voor slecht sluiten zorgt wordt als zodanig als 0-stand ingeleerd.
Maar ik wilde niet alvast een diagnose voorschrijven. Er zijn namelijk nog een paar andere mogelijkheden. Dat is iets voor de monteur die aan de auto gaat werken. Maar omwille van de reactie leg ik het even uit
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
bedankt allemaal
binnenkort heb ik een eigen lexia, ga ik eens mee stoeien.
Ik hou jullie op de hoogte
groeten
andre
binnenkort heb ik een eigen lexia, ga ik eens mee stoeien.
Ik hou jullie op de hoogte
groeten
andre
C5 break diesel 2004
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Lexia doet het prima. 155 meldingen gewist.na proefrit geen fouten.
Verdenk nu de slang onder de ruit (valse lucht).
Ga hem na 500 km nog eens uitlezen. Smorgens nog steeds onregelmatige loop. Gr van mijn htc.
Verdenk nu de slang onder de ruit (valse lucht).
Ga hem na 500 km nog eens uitlezen. Smorgens nog steeds onregelmatige loop. Gr van mijn htc.
C5 break diesel 2004
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bedoel je de carterslang? die daar ongeveer zit?C5_2010 schreef: Verdenk nu de slang onder de ruit (valse lucht)
Kun je iets specifieker zijn?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Inderdaad die carterslang. Is hard plastic, komen gaatjes in. Kan deze het probleem veroorzaken? Ik lees dat er meer mensen dit euvel signaleren. Is na de lmm immers. Smorgens klachten bij stationair, bij warme motor en 3000 toeren geen problemen. Dank voor je reactie.
C5 break diesel 2004

