Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:56
Auto: Citroen C5 Aircross 1.6 PT Business Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: Steel Gray - Perla Nera dak
Locatie: Den Haag
Aangezien wij van plan zijn om een C5 te gaan kopen zou ik hierbij graag jullie expertise willen vragen over de volgende twee stellingen.
Een C5 met automaat verbruikt veel meer benzine dan een handgeschakelde !
(graag jullie mening hierover)
De C5 is een ideale caravantrekker omdat .......
(wij hebben, net als velen met ons, een caravan)
Schönstedt
Huidige auto Picasso 1.8 16v
Vorige auto's Xantia en XM.
Een C5 met automaat verbruikt veel meer benzine dan een handgeschakelde !
(graag jullie mening hierover)
De C5 is een ideale caravantrekker omdat .......
(wij hebben, net als velen met ons, een caravan)
Schönstedt
Huidige auto Picasso 1.8 16v
Vorige auto's Xantia en XM.


C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:05
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs
Locatie: Øvre Årdal
Contacteer:
Automaat: Ligt er nogal aan welke automaat denk ik zo. Ligt er ook nogal aan hoe je eigen rijstijl is. Veel stadsverkeer of veel lange afstand. Ik ken mensen die zuiniger rijden met een automaat dan met een handgeschakelde omdat die eigenlijk niet (zuinig) kunnen rijden.
Algemeen kun je denk ik zeggen dat een automaat een klein meer verbruik heeft.
De C5 2.0 benzine automaat die ik heb is iig GEEN ideale caravantrekker, te weinig koppel, te lange overbrengingen.
Ideale caravantrekker: Amerikaan met dikke V8
Algemeen kun je denk ik zeggen dat een automaat een klein meer verbruik heeft.
De C5 2.0 benzine automaat die ik heb is iig GEEN ideale caravantrekker, te weinig koppel, te lange overbrengingen.
Ideale caravantrekker: Amerikaan met dikke V8
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:56
Auto: Citroen C5 Aircross 1.6 PT Business Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: Steel Gray - Perla Nera dak
Locatie: Den Haag
Waarom zou ik volgens jou dan voor een break moeten kiezen ?
Schönstedt
Schönstedt
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Die heeft aanmerkelijk meer ruimte. Klap de bank neer en je hebt een flinke bagagebak.
Daarnaast vind ik persoonlijk de break veeeeeel mooier
Daarnaast vind ik persoonlijk de break veeeeeel mooier

Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

Tsja , de break is nu eenmaal veel mooier dan een berline, maar om opnieuw discussies te krijgen dat is mijn smaak!Schönstedt schreef:Waarom zou ik volgens jou dan voor een break moeten kiezen ?
Schönstedt

Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:56
Auto: Citroen C5 Aircross 1.6 PT Business Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: Steel Gray - Perla Nera dak
Locatie: Den Haag
Maar heb jij er dan ook een caravan achter hangen ?
Heb je daar dan ervaringen mee ?
Een van de vorige schrijvers zei: koop een dikke amerikaan etc
Dat doet zeer als Citroen rijder. Je mag toch van de C5 verwachten dat 'tie wel een caravannetje kan sleuren !
Schönstedt
Heb je daar dan ervaringen mee ?
Een van de vorige schrijvers zei: koop een dikke amerikaan etc
Dat doet zeer als Citroen rijder. Je mag toch van de C5 verwachten dat 'tie wel een caravannetje kan sleuren !
Schönstedt
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Ligt wellicht ook aan het totaalgewicht van de caravan.Lancelot schreef:De C5 2.0 benzine automaat die ik heb is iig GEEN ideale caravantrekker, te weinig koppel, te lange overbrengingen.
Ideale caravantrekker: Amerikaan met dikke V8
Let ook op evt verschil wat de auto mag trekken.
Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg.
Andersom zou logischer zijn maar het verschil zit in de automaat.
Je kunt een auto ook laten chippen.
Daarbij is misschien zelfs te kiezen tussen koppel of topsnelheid.
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018

C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:54
Auto: PH1 C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09011
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: Tilburg
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gevoelsmatig zeg ik dat een automaat gewoon meer verbruikt. Wordt ook door de gemiddelden wel gestaafd.
Daarnaast kiest de automaat zelf de juiste versnelling, kun je er makkelijker mee rijden en is een automaat zonder meer relaxter rijden.
Klopt dat de automaten meestal minder mogen sleuren, maar aangezien ik wat voorzichtig ben, zeg ik ga niet tot het randje met het gewicht erachter.
En met een 2.2 HDi automaat break, zoals ik heb, kun je idd 1300kg erachter hangen, terwijl de auto al dik 1500kg weegt. redelijk veilige verhouding.
Maar, smaak, gevoel en dergelijke zijn zeer subjectief.
Succes met de keuze!
Daarnaast kiest de automaat zelf de juiste versnelling, kun je er makkelijker mee rijden en is een automaat zonder meer relaxter rijden.
Klopt dat de automaten meestal minder mogen sleuren, maar aangezien ik wat voorzichtig ben, zeg ik ga niet tot het randje met het gewicht erachter.
En met een 2.2 HDi automaat break, zoals ik heb, kun je idd 1300kg erachter hangen, terwijl de auto al dik 1500kg weegt. redelijk veilige verhouding.
Maar, smaak, gevoel en dergelijke zijn zeer subjectief.
Succes met de keuze!
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja , absoluut ... ! alhoewel het bij mijn Xantia 2.0 16v andersom wasSchönstedt schreef: Een C5 met automaat verbruikt veel meer benzine dan een handgeschakelde !
(graag jullie mening hierover)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik weet niet of verbruik de keuze tussen automaat of handgeschakeld moet bepalen.
Los van het feit dat een break mooier is kan ik me ook voorstellen dat een caravan achter een break wat lekkerder ligt. Ik weet in ieder geval dat een Jumper geen enkele moeite heeft met een flinke caravan en dat komt m.i. door de betere stroomlijn. Een break is niet zo hoog maar heeft minder verstoring dan een berline.
Oja: en in een break kan veel meer vakantie spul in dan in een berline. En gezien het matige laadvermogen van de meeste caravans is dat ook wat waard...
Los van het feit dat een break mooier is kan ik me ook voorstellen dat een caravan achter een break wat lekkerder ligt. Ik weet in ieder geval dat een Jumper geen enkele moeite heeft met een flinke caravan en dat komt m.i. door de betere stroomlijn. Een break is niet zo hoog maar heeft minder verstoring dan een berline.
Oja: en in een break kan veel meer vakantie spul in dan in een berline. En gezien het matige laadvermogen van de meeste caravans is dat ook wat waard...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
voor die keuze heb ik ook gestaan.Schönstedt schreef:Waarom zou ik volgens jou dan voor een break moeten kiezen ?
Schönstedt
persoonlijk ben ik voor de berline gegaan omdat ik de berline van de Phase 2 gewoon hartstikke mooi vind.( oogt veel sportiever)
mooier dan de break (


voor die 2 vakanties per jaar een break te kopen?? rest van het jaar is de koffer leeg.
en vergis je niet hoor, maar de berline bij de phase 2 is de koffer nog iets groter dan bij de ph1) heeft een behoorlijke kofferruimte.
en als ik op vakantie ga zet ik toch de Box op het dak.
maar dat is mijn mening

Btw welkom op het forum


Wat betreft de trekkracht van wat je mee kan sleuren: de 2.0 HDi automaat heeft tegenwoordig een 6-bak. Me dunkt dat je dan toch bijna altijd wel in de juiste versnelling staat. En het koppel van een dieseltje is ook behoorlijk hoog, om maar eens een open deur te noemen.
Ik zou in dit geval voor die 2.0 diesel kiezen: het gemak van een automaat is toch heel wat waard.
Ik zou in dit geval voor die 2.0 diesel kiezen: het gemak van een automaat is toch heel wat waard.