Aangezien hierop geen antwoord kwam heb ik het zelf nagemeten, en helaas: pin A6 voert geen geschakelde +.badmuts schreef:Ik vond in een oud draadje op dit forum dit:
http://www.jeroen.eu/canon/iso%20aansluiting.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierin staat dat op pin A6 van de C5 "iso"-connector een contactgeschakelde + zou staan.
(...) Kan iemand bevestigen dat pin A6 van de C5 inderdaad een geschakelde + voert?
Optie 4 komt dus te vervallen.
Bij standaard ISO staat hierop alleen spanning als de dashboardverlichting ingeschakeld is, maar ook dat is bij de C5 niet het geval.
Pin A4 van de C5 (VAN+) gebruiken als 'contact geschakelde +' (optie 2) werkt ook niet handig: de spanning hiervan valt pas enige minuten na het afzetten van het contact weg (bsi eco-mode?). Tot mijn verbazing niet op hetzelfde moment als wanneer de elektrische ramen niet meer op het knopje reageren. Kennelijk gaan individuele verbruikers op een door zichzelf te bepalen moment in 'eco-mode'.
Conclusie: als je je radio echt met het contact mee uit en aan wilt laten gaan zul je een extra draad vanaf de sigarettenaansteker moeten trekken (optie 1).
Ook nog even met de fabrieksradio lopen spelen. De display wordt aangestuurd via blok a en niet via blok c.
Aan blok c hangt de CD-wisselaar en nog 2 draadjes.
Vragen:
- zouden die 2 draadjes naar een microfoon gaan (voor die fabrieksradio met carkit die als optie te krijgen is?)
- zit er standaard een microfoon achter het 'roostertje' wat bij de cabineverlichting bij de spiegel zit?
- kan ik bij de bedrading achter de radio komen door het dashboardvakje te demonteren? Mijn nieuwe radio heeft ook een ingebouwde carkit, maar ik moet een manier vinden om de kabel van de bijgeleverde microfoon er achter te krijgen.