
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb er weinig vertrouwen in, ik ben in de Denia/Alicante area bij de meeste dealers wel een keer binnengeweest, maar service en garantie zijn daar onbekende woorden.
De wil is goed, en ze zijn aardig genoeg maar alles wat meer is als olieverversen "es muy dificil".
Misschien toch een keer met de auto gaan in plaats van vliegen en een afspraak maken met de huisdealer in Nieuw Vennep?
Als je in de regio Barcelona woont kun je het nog eens proberen in een Franse garage, maar als ze daar ook echt aan het zoeken gaan kost het al snel meer als een trip naar Nederland.
De wil is goed, en ze zijn aardig genoeg maar alles wat meer is als olieverversen "es muy dificil".
Misschien toch een keer met de auto gaan in plaats van vliegen en een afspraak maken met de huisdealer in Nieuw Vennep?
Als je in de regio Barcelona woont kun je het nog eens proberen in een Franse garage, maar als ze daar ook echt aan het zoeken gaan kost het al snel meer als een trip naar Nederland.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Heeft @ Stafford dit ook niet gehad bij zijn 2.0 C5??
Was volgens mij een filtertje wat verstopt was van een luchtpompje wat voor extra lucht zorgt bij stationair draaien.
Pompje bevindt zich meen ik onder de accubak.
Gevonden;
[quote="Stafford""]Aan de bestuurderskant vooraan onderin bij de radiator zit een klein "kastje"met een filtertje erin die ( corect me if i am wrong) naar je ECU loopt deze schijnt je lucht massameting te doen of zoiets ......
[/quote]
Was volgens mij een filtertje wat verstopt was van een luchtpompje wat voor extra lucht zorgt bij stationair draaien.
Pompje bevindt zich meen ik onder de accubak.
Gevonden;
[quote="Stafford""]Aan de bestuurderskant vooraan onderin bij de radiator zit een klein "kastje"met een filtertje erin die ( corect me if i am wrong) naar je ECU loopt deze schijnt je lucht massameting te doen of zoiets ......
[/quote]
Hij had het erover dat het met je brandstofverhouding te maken had...
Ik heb rene (garage) net gebeld en die zegt dat het een ventilatortje is voor de koude start om frisse lucht in de inlaat te blazen ivm lambdasonde en zit voorin onder je accu in je motorruim !!!
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
betreft het luchtpompje: het probleem met mijn C5 doet zich ook voor als de motor warm is..

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De Ph.II 2.0-16v (EW10A) heeft geen luchtpomp!
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Updaten van de mm wil zeggen dat je de computer van de motor van nieuwe software voorziet. Net zoals je dat bij je thuiscomputer wel eens doet. De nieuwe software is er om bepaalde bekende problemen op te lossen of verbeteren. (ook weer net als bij je pc)Coin schreef:Ik woon definitief in Spanje en met de huidige benzineprijzen is het veel en veel voordeliger om te vliegen.
Kan iemand mij nog vertellen wat "updaten van de MM " inhoudt?
Klopt het verhaal dat een initialisatieprocedure problemen kan opleveren zodat de motor opgestuurd moet worden naar de fabriek? Dat wordt althans hier verteld.....
Is de lexia het uitleesapparaat om storingen te ontdekken?
De initialisatieprocedure is een procedure die je met de testkast moet starten om de motorcomputer als het waren opnieuw te leren hoe hij de inspuiting moet regelen. Daar kan eigenlijk niets aan mis gaan.
Bij sommige oudere typen motormanagementcomputers kan het gebeuren dat na een mislukte software-update de computer niet meer werkt. Inderdaad moet de computer dan weer opnieuw geprogrammeerd worden in de fabriek. Dat betreft dus een update updaten wordt ook wel eens initialiseren genoemd, vandaar de verwarring.
De nieuwere versies kun je dan gewoon overnieuw updaten omdat er een dubbele e-prom in zit. Zeer waarschijnlijk heeft ook jouw auto ook een dubbele e-prom.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
Ik heb diverse Citoëngarages in de omgeving een mail gestuurd met de vraag of zij de update en initialisatie kunnen doen. Ik houd jullie op de hoogte! 

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@Coin:
het is natuurlijk niet zeker dat dat uiteindelijk de oplossing biedt! Het is wel een eerste stap om te proberen.
het is natuurlijk niet zeker dat dat uiteindelijk de oplossing biedt! Het is wel een eerste stap om te proberen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
Je moet tenslotte érgens beginnen en dan het liefst bij het begin! 


C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
Update:
De electronica is uitgelezen met de volgende bevindingen:
bij 704 rpm is het voltage op het gaspedaal 647.13 mv
bij 800 rpm is het voltage op het gaspedaal 627.52 mv
bij 1888 rpm is het 764.79 mv
Als ik het goed begrepen heb moet het voltage bij stationair toerental minimaal 670 mv zijn.
De garagist meent met 80% zekerheid dat het probleem opgelost is als het plaatje dat het voltage regelt, vervangen wordt. Zijn er mensen die hier een mening over hebben? Alvast bedankt!
De electronica is uitgelezen met de volgende bevindingen:
bij 704 rpm is het voltage op het gaspedaal 647.13 mv
bij 800 rpm is het voltage op het gaspedaal 627.52 mv
bij 1888 rpm is het 764.79 mv
Als ik het goed begrepen heb moet het voltage bij stationair toerental minimaal 670 mv zijn.
De garagist meent met 80% zekerheid dat het probleem opgelost is als het plaatje dat het voltage regelt, vervangen wordt. Zijn er mensen die hier een mening over hebben? Alvast bedankt!

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het is mij niet geheel duidelijk wat er bedoeld wordt.
vermoedelijk bedoel je de uitgelezen spanning over een van de twee lopers van het gasklephuis???
Dit is een maat voor de positie van de gasklep. De spanning is dus een waarde die gemeten wordt en niet geregeld. Mogelijk is een afwijkend spanningsniveau (lees andere stand vd gasklep) een gevolg van een andere afwijking, bijvoorbeeld een vacuumlek.
Het gaspedaal heeft ook een spanningsniveau om de positie aan te geven, dat is echter ook weer een maat voor de stand.....
En de motor op het gasklephuis heeft natuurlijk ook een voedingsspanning, die is om de gasklep open en dicht te sturen. Maar die spanning is sterk afhankelijk van wat de gasklep op dat moment aan het doen is.
Kun je iets specifieker zijn in wat en waar er precies is gemeten?
En wat men precies zou willen vervangen? Een plaatje dat spanning regelt zit nl niet in jou auto, dus er zal enige ruis op de lijn zijn ontstaan bij het communiceren.
vermoedelijk bedoel je de uitgelezen spanning over een van de twee lopers van het gasklephuis???
Dit is een maat voor de positie van de gasklep. De spanning is dus een waarde die gemeten wordt en niet geregeld. Mogelijk is een afwijkend spanningsniveau (lees andere stand vd gasklep) een gevolg van een andere afwijking, bijvoorbeeld een vacuumlek.
Het gaspedaal heeft ook een spanningsniveau om de positie aan te geven, dat is echter ook weer een maat voor de stand.....
En de motor op het gasklephuis heeft natuurlijk ook een voedingsspanning, die is om de gasklep open en dicht te sturen. Maar die spanning is sterk afhankelijk van wat de gasklep op dat moment aan het doen is.
Kun je iets specifieker zijn in wat en waar er precies is gemeten?
En wat men precies zou willen vervangen? Een plaatje dat spanning regelt zit nl niet in jou auto, dus er zal enige ruis op de lijn zijn ontstaan bij het communiceren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
beste BJG
Dank voor je reactie.
Als non-techneut heb ik de auto bij de garage afgeleverd en een paar uur later weer opgehaald.
Geen idee wat, waar en hoe er is opgemeten met de lexia.
Wel is duidelijk geworden dat, wanneer je het gaspedaal voorzichtig intrapt, er in de eerste millimeters een moment zit dat wat "stroever"gaat en dat op dat moment het mV ook zakt. Dus precies op het moment dat de motor traag reageert op het gaspedaal of zelfs helemaal afslaat.
Hoe zou je bv een vacuumlek kunnen diagnostiseren?
Door de taalproblemen is de ruis wel verklaarbaar
Dank voor je reactie.
Als non-techneut heb ik de auto bij de garage afgeleverd en een paar uur later weer opgehaald.
Geen idee wat, waar en hoe er is opgemeten met de lexia.
Wel is duidelijk geworden dat, wanneer je het gaspedaal voorzichtig intrapt, er in de eerste millimeters een moment zit dat wat "stroever"gaat en dat op dat moment het mV ook zakt. Dus precies op het moment dat de motor traag reageert op het gaspedaal of zelfs helemaal afslaat.
Hoe zou je bv een vacuumlek kunnen diagnostiseren?
Door de taalproblemen is de ruis wel verklaarbaar

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ok duidelijk
Uit jouw reactie begrijp ik dat het gaspedaal wel eens kan worden verdacht van het veroorzaken van het probleem.
In de praktijk komt dit af en toe voor, dus het is in principe mogelijk.
Ik hoop dat hiermee het probleem inderdaad wordt opgelost.
Misschien hebben ze de mogelijkheid het pedaal eerst even te wisselen met een andere auto, om 100% zekerheid te krijgen.

Uit jouw reactie begrijp ik dat het gaspedaal wel eens kan worden verdacht van het veroorzaken van het probleem.
In de praktijk komt dit af en toe voor, dus het is in principe mogelijk.
Ik hoop dat hiermee het probleem inderdaad wordt opgelost.
Misschien hebben ze de mogelijkheid het pedaal eerst even te wisselen met een andere auto, om 100% zekerheid te krijgen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2011 17:35
Auto: C5 break 2.0 I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 70000
Binnenkort het vervolg ............ 


V.I.P.


Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:30
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Delft
Sinds enkele maanden heb ik een andere C5: PH2 2.0 16V uit 2007.
Bovengenoemd probleem heb ik ook. Ook ik heb een vertraging is van 1/2sec. bij 1000rpm of minder. Optrekken vanaf stilstand kan alleen als je zorgt dat de motor boven 1000rpm loopt. Ook het schakelen valt niet altijd mee. Vooral als je gewend bent om snel op te schakelen.
Daarnaast is me inmiddels opgevallen dat bij 3000rpm de motor bovengemiddeld veel geluid produceert. Lijkt wel een brommend geluid, alsof de 149pk niet voldoende is.
Het gemiddeld verbruik ligt momenteel op 11,3km//l, dat lijkt me niet zuinig omdat ik voornamelijk op snelwegen rijdt.
Binnenkort maar eens aan de Lexia hangen. Welke versie van het mm zou ik moeten hebben?
Iemand een idee of beide constateringen met elkaar verband houden?
Alvast dank voor de reactie!
Tomas
Bovengenoemd probleem heb ik ook. Ook ik heb een vertraging is van 1/2sec. bij 1000rpm of minder. Optrekken vanaf stilstand kan alleen als je zorgt dat de motor boven 1000rpm loopt. Ook het schakelen valt niet altijd mee. Vooral als je gewend bent om snel op te schakelen.
Daarnaast is me inmiddels opgevallen dat bij 3000rpm de motor bovengemiddeld veel geluid produceert. Lijkt wel een brommend geluid, alsof de 149pk niet voldoende is.
Het gemiddeld verbruik ligt momenteel op 11,3km//l, dat lijkt me niet zuinig omdat ik voornamelijk op snelwegen rijdt.
Binnenkort maar eens aan de Lexia hangen. Welke versie van het mm zou ik moeten hebben?
Iemand een idee of beide constateringen met elkaar verband houden?
Alvast dank voor de reactie!
Tomas