Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik ga tot 28 bar,R134A met stikstof electronische lekzoeker ,en als hij reageert ga ik verder met lekschuim tot ik
de lek zie
de lek zie
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2009 21:19
Auto: c5 break ligne pr
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10341
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190200
Kleur: grijs
Nou heren, ik leer er zo een hoop bij, ik wacht het maar even af of de airco het weer blijft doen.
En ik hou jullie hier wel op de hoogte, ik weet nu in iedergeval wel wat er gedaan moet worden om het lek te vinden.
Dus kom ik niet onbeslagen bij de aircoboer, als er een lek gezocht moet worden.
dank voor alle info.
En ik hou jullie hier wel op de hoogte, ik weet nu in iedergeval wel wat er gedaan moet worden om het lek te vinden.
Dus kom ik niet onbeslagen bij de aircoboer, als er een lek gezocht moet worden.
dank voor alle info.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de lekt niet te vinden is
bumper eraf ,ventilator weg zodat je de condensor goed kunt afvitten,het is soms maar een hele kleine fit
de condensor is dikwijls de oorzaak
bumper eraf ,ventilator weg zodat je de condensor goed kunt afvitten,het is soms maar een hele kleine fit
de condensor is dikwijls de oorzaak

Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Sorry, maar ook dat hoeft niet: het ontsnappen of niet hang nl. af van meer dingen.BJG schreef:Op zich maakt het voor de discussie niet veel uit, maar het betekent dan wel dat als er een lichte lekkage is aan het systeem er ook ALTIJD stikstof ontsnapt, als er R134a verlies is.
Rubber bijvoorbeeld laat lichtjes zuurstof door maar minder stikstof; dat komt weer door andere dingen dan molecuulgrootte.
Daarnaast is het zo dat de partiële druk van R134a in het systeem veel groter is dan daarbuiten. Daardoor heb je a.h.w. een drijvende kracht extra om R134a eruit te laten sijpelen.
Voor stikstof geldt dat iets minder misschien (weet niet wat de druk van stikstof in het systeem is) omdat de atmosfeer zelf ook een partiële druk van ca. 800mbar aan stikstof heeft.
Maar dit proces gaat dus om 'natuurlijk' verlies, zonder lekkages. Dit kan alleen plaatsvinden op plekken met rubber pakkingen of kunststoffen: RVS e.d. zijn bij mijn weten ondoorlaatbaar.
Ik denk dat in geval van dit draadje, het waarschijnlijker is, dat er werkelijk ergens een minimaal lek is.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij mijn eerste C5 konden ze niets vinden maar de airco was wel lek.
Dat kwam omdat de lekkage in de aansluiting achter het dashboard zat. En daar kun je pas bij na een paar uurtjes demontage...
Dat kwam omdat de lekkage in de aansluiting achter het dashboard zat. En daar kun je pas bij na een paar uurtjes demontage...
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
OK Maarten, ik volg je redelijk, maar wil dat dan zeggen dat bij een lichte lekkage (dus echt een zeer klein lekje) er toch een kans is dat r134a wel en stikstof niet ontsnapt??
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ja, volgens mij is dat mogelijk, al kan ik niet precies inschatten hoe stikstof zich specifiek gedraagt t.o.v. R134a in het aircosysteem, vanwege de pakkingmaterialen. Maar aan de hand van de moleculen zou er geen reden zijn om te vermoeden dat R134a wel weglekt en stikstof niet. Maar omgekeerd is denk ik niet onmogelijk, het is een complex systeem.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ok, maar dan zijn we dus eigenlijk terug bij de kern:
Het kan dat stikstof niet ontsnapt en R134a wel, maar dat ligt dus aan andere factoren dan de molucuulgrootte.
Het kan dat stikstof niet ontsnapt en R134a wel, maar dat ligt dus aan andere factoren dan de molucuulgrootte.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2009 21:19
Auto: c5 break ligne pr
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10341
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190200
Kleur: grijs
Nou het geluid is weer terug, (ruisen) dus ik ben bang dat ik weer naar de airco sjekker moet.
Eens kijken wat hij er aan kan doen, ik heb het afvul cq test rapport nog van de laatste keer dus eens zien wat er uit komt.
Eens kijken wat hij er aan kan doen, ik heb het afvul cq test rapport nog van de laatste keer dus eens zien wat er uit komt.

C5club extreme Fan


Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
Bij mijn C5 is inmiddels ook dit suizen van achter het dashboard te horen. Na even rijden verdwijnt het weer. Met huidige temperaturen lastig te beoordelen of de airco nog goed werkt.
Auto is uit 2004 en sinds 2008 in bezit, sinds bezit geen airco vulling of check gehad (wel airco koppeling vervangen).
Wat voor kosten voor checken en vullen moet ik rekening mee houden en heeft iemand goed adres in omgeving van Utrecht? Bvd.
Groet
Willem
Auto is uit 2004 en sinds 2008 in bezit, sinds bezit geen airco vulling of check gehad (wel airco koppeling vervangen).
Wat voor kosten voor checken en vullen moet ik rekening mee houden en heeft iemand goed adres in omgeving van Utrecht? Bvd.
Groet
Willem
C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
@willemb: Hoe staat het nu met je airco?
Het geluid is sinds gisteravond ook bij mij aanwezig. Waarschijnlijk is de radiator (of: condensator?) lek, het was me bekend dat die er al slecht uitzag.
Bij de komende beurt vervangen denk ik.
Groet, Frank
Het geluid is sinds gisteravond ook bij mij aanwezig. Waarschijnlijk is de radiator (of: condensator?) lek, het was me bekend dat die er al slecht uitzag.
Bij de komende beurt vervangen denk ik.
Groet, Frank
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2013 12:09
Auto: Citroen C5 Ph2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 133000
Kleur: blauw
Hallo,
ook bij mijn C5 is bij het inschakelen van de auto stand een fluitend/slepend/sissend geluid te horen. (even een paar seconden en dan is het weg om na iedere paar minuten weer even terug te keren)
Is bij jullie (Willemb en Lemmy) al iets bekend van wat het geweest is?
M.vr.gr. Martijn
ook bij mijn C5 is bij het inschakelen van de auto stand een fluitend/slepend/sissend geluid te horen. (even een paar seconden en dan is het weg om na iedere paar minuten weer even terug te keren)
Is bij jullie (Willemb en Lemmy) al iets bekend van wat het geweest is?
M.vr.gr. Martijn
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Waarschijnlijk zit er te weinig koudemiddel in, dat hoor je dan als suizen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
SPO in Nijkerk. €50 voor aftappen en opnieuw vullen, ongeacht de grootte of type van je auto/aircosysteem. Vertellen je ook als het niet aan het bijvullen ligt.......(nee, geen aandelen wel tevreden)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zou ook kunnen dat je het inspuitventiel hoort.