Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een V6 haalt hoge kilometerstanden op z'n sloffen .... ( de diesel onder de benzine varianten
)
Verder naast de eventuele gebruikelijke kat/bobine 'problemen' die gerelateerd zijn aan de V6, niets anders dan een andere C5
Kortom even laten uitlezen voor een storing die in deze richting kan wijzen.
Zoek er maar eens op ...
Verder naast de eventuele gebruikelijke kat/bobine 'problemen' die gerelateerd zijn aan de V6, niets anders dan een andere C5
Kortom even laten uitlezen voor een storing die in deze richting kan wijzen.
Zoek er maar eens op ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2011 19:40
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Opties: RT3, Pack HiFi, Lederen bekleding, afn. trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10439
Productienummer: 10097
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 130000
Kleur: Ganache
Locatie: Apeldoorn
Ben het zeker met Menno eens:
Qua toerental lijkt het als je rustig rijdt meer op een diesel dan op een benzine.
Nu een nieuwe C4 te leen (1,6 benzine) en dan merk je het verschil weer goed.
Met de bobines is het met de oudere versies (Ph I) zeker zo dat ze de gebruikelijke problemen hebben en dan kun je er zes vervangen als je pech hebt.
Uitlezen en je weet hoe het ervoor staat.
Met twee ton op de teller is het verstandig om een echte expert er mee te laten rijden i.v.m. de automaat.
Ze is wat zwaarder en sterker, dus dan kan er met die kilometers wel slijtage ontstaan.
Dat is niet altijd met de Lexia uit te lezen.
Maar zeker wel een fantastische
dame om mee op stap te gaan. 
Qua toerental lijkt het als je rustig rijdt meer op een diesel dan op een benzine.
Nu een nieuwe C4 te leen (1,6 benzine) en dan merk je het verschil weer goed.
Met de bobines is het met de oudere versies (Ph I) zeker zo dat ze de gebruikelijke problemen hebben en dan kun je er zes vervangen als je pech hebt.
Uitlezen en je weet hoe het ervoor staat.
Met twee ton op de teller is het verstandig om een echte expert er mee te laten rijden i.v.m. de automaat.
Ze is wat zwaarder en sterker, dus dan kan er met die kilometers wel slijtage ontstaan.
Dat is niet altijd met de Lexia uit te lezen.
Maar zeker wel een fantastische
Groeten,
Kees
Kees
Toch even een vraag aan de 3.0 specialisten,zouden de bobines met die hogere KM standen al niet vervangen zijn door betere exemplaren of zijn de vervangers ook zo slecht.
Hoe kan je zelf merken dat de kat (s) slecht zijn?
Hoeveel kats zitten er onder de C5 3.0?
Hebben jullie enig idee wat alleen de kats en bobine's kosten,kunnen we rekening mee houden bij aankoop.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bobine's zijn 3 tientjes p/st ....
Vaak weten garagisten niet welke de juiste zijn, meestal zit je bij de "witte" exemplaren goed
( ook deze willen wel eens vroegtijdig sneuvelen )
Nogmaals, al heel veel over geschreven, graag de zoekfunctie gebruiken hiervoor ...
Kats, tja dat loopt flink in de papieren, zitten er een aantal ...
Als hier problemen mee zijn ( o.a. veroudering ) is dat uit te lezen via de lexia, zodra er lampjes gaan branden ben je rijkelijk te laat
Vaak weten garagisten niet welke de juiste zijn, meestal zit je bij de "witte" exemplaren goed
Nogmaals, al heel veel over geschreven, graag de zoekfunctie gebruiken hiervoor ...
Kats, tja dat loopt flink in de papieren, zitten er een aantal ...
Als hier problemen mee zijn ( o.a. veroudering ) is dat uit te lezen via de lexia, zodra er lampjes gaan branden ben je rijkelijk te laat
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dus straat arm
Berichten: 564
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Ik heb nu 1 1/2 jaar een V6. Gekocht met 180.000km en nu 220.000. Tot nu toe niet veel problemen gehad (op normaal onderhoud na) . Wel heb ik de olie van de automaat laten verversen en laat ik ook de motor olie elke 10.000km verversen. Motorolie doe ik zelf (daar vragen ze bij de garage bedragen voor die niet in verhouding staan)
Ik heb (bijna) altijd Lancia gereden maar helaas is de lancia Thesis nog iets te duur voor mij. Hoewel ik het gevoel heb dat er met mijn auto het een en ander aan de hand is, verzekeren mij de kenners (dealer,monteurs,en kenners) dat het een perfecte auto is. Misschien ben ik te bang maar ik voelde mij in de Lancia toch geruster.
Ik vind dat de motor te rauw loopt voor een V6 maar dit schijnt normaal te zijn. Van de andere kant moet ik ook eerlijk zijn, 40.000 km zonder problemen!!
Kortom...heel veel auto voor je geld!!
Ik heb (bijna) altijd Lancia gereden maar helaas is de lancia Thesis nog iets te duur voor mij. Hoewel ik het gevoel heb dat er met mijn auto het een en ander aan de hand is, verzekeren mij de kenners (dealer,monteurs,en kenners) dat het een perfecte auto is. Misschien ben ik te bang maar ik voelde mij in de Lancia toch geruster.
Ik vind dat de motor te rauw loopt voor een V6 maar dit schijnt normaal te zijn. Van de andere kant moet ik ook eerlijk zijn, 40.000 km zonder problemen!!
Kortom...heel veel auto voor je geld!!
C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
hallo potentiele v6 zwevers, auto's met ervaring zijn meestal goed want ze zijn niet voor niets zo ver gekomen
. Tip: kijk vooral even hoe vaak van eigenaar gewisseld dat kan mogelijk een indicatie zijn voor problemen die er geweest zijn. echter die zouden er nu ook allemaal uit kunnen zijn gehaald door de vorige eigenaar(s).
Er zitten 3 kats onder/in de auto. de laatste in de uitlaat heeft echter geen sensoren dus daar valt m.i. niets over uit te lezen zoals bij mij het geval was. kat + uitlaat was ca 870 euro (garantie in mijn geval).
na vervanging van de kat heb ik nooit meer storingen en de dame rijd subliem en snel. ik rij ook nog eens op lpg in een ph2
kortom het lijken mij heerlijke auto's waar je afgezien van wat extra onderhoud vanwege hoge kilometerstand en een v6 is duurder in onderhoud nog jaren van kan genieten, temeer omdat de motor al jaren wordt gebruikt door psa in verschillende modificaties. kinderziektes zitten er zeker niet meer in.
Het bestuderen van de onderhoudshistorie verschaft dikwijl nog wel goede info over zaken die vaken dan normaal zijn vervangen etc. zit er een trekhaak onder -> kan betekenen dat er zwaardere omstandigheden zijn geweest waardoor meer slijtage. veel succes met de queste
Er zitten 3 kats onder/in de auto. de laatste in de uitlaat heeft echter geen sensoren dus daar valt m.i. niets over uit te lezen zoals bij mij het geval was. kat + uitlaat was ca 870 euro (garantie in mijn geval).
na vervanging van de kat heb ik nooit meer storingen en de dame rijd subliem en snel. ik rij ook nog eens op lpg in een ph2
kortom het lijken mij heerlijke auto's waar je afgezien van wat extra onderhoud vanwege hoge kilometerstand en een v6 is duurder in onderhoud nog jaren van kan genieten, temeer omdat de motor al jaren wordt gebruikt door psa in verschillende modificaties. kinderziektes zitten er zeker niet meer in.
Het bestuderen van de onderhoudshistorie verschaft dikwijl nog wel goede info over zaken die vaken dan normaal zijn vervangen etc. zit er een trekhaak onder -> kan betekenen dat er zwaardere omstandigheden zijn geweest waardoor meer slijtage. veel succes met de queste
C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
en straatarm is echt niet het geval dergelijke onderdelen zijn niet extreem duurder dan voor andere auto's. het gaat er alleen om of je de problemen krijgt of niet maar dat is altijd afwachten
Had ergens gelezen dat 1 kat €1500 kost maar zag op http://www.carpartsdirect.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dat je er voor dat geld 3 hebt maar dan niet orgineel Citroën maar die zegt mee niets alleen maar duurder. Dus het kan overdreven worden. In mijn geval ga ik minder kilometers rijden dus dat is een van de reden voor aanschaf van een 3.0 V6 liefst exclusieve met schuifdak. Blijven zoeken dus want niet iedere kleur staat ons aan en dan wordt het lastig vooral omdat het ook nog een automaat moet zijn,misschien door iemand anders geschreven in Duitsland maar dan zit je weer met inruil.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Zelf ook langer dan 1 jaar gezocht naar de gewenste combinatie van V6, automaat, fabrieksnavi en indien mogelijk schuifdak. Uiteindelijk is het een door de verkoper uit Denemarken ingevoerde 2001 zonder schuifdak geworden in break ipv de oorspronkelijk gezochte berline, maar dat is enkel maar een pluspunt voor mij gebleken, want toch mooier en voor mij ook wel handiger.
Bobines vervangen door de witte exemplaren en verder wat achterstallig onderhoud. Rijdt smeuig en rustig, elke rit weer een waar plezier die V6 van mij!

Bobines vervangen door de witte exemplaren en verder wat achterstallig onderhoud. Rijdt smeuig en rustig, elke rit weer een waar plezier die V6 van mij!
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Heren Kees64 en break heb even meegezocht en er staat er eentje in de luxe uitvoering incl. schuifdak bij bedrijf n http://www.haroldarendsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in 's-Heerenberg. Kentekenloos dus waarschijnlijk een buitenlander maar wel met niet te veel kilometers. Nu niet te hard rijden wie er het eerste is.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
En navigatie en telefoon
two tone bekleding en leer.
Stoel met alle knoppen. en automaat.
Stoel met alle knoppen. en automaat.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
V.I.P.


Berichten: 61
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:03
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Ik heb er ook 1 a 2 jaar naar uitgekeken en uiteindelijk eentje gevonden, die ook al een half jaar te koop stond achteraf.Inderdaad zijn bij mij alle 6 bobines vervangen in de garantietijd dus dat heeft mij niets gekost.Verder vind ik het een fantastische wagen.En inderdaad zijn ze in Nederland een beetje zeldzaam.In Duitsland rijden er meer maar in Zwitserland nog meer!!Als je op de Zwitserse markt kijkt staan er prachtige exemplaren te koop en ook met weinig kilometers op de teller.Ik denk ook dat de volgende C5 van mij uit Zwitserland zal komen daar staan beauties te koop met alles erop en eraan! Hoe de invoer te werk gaat weet ik nog niet maar dat zie ik dan wel weer.
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Herman schreef:En navigatie en telefoontwo tone bekleding en leer.
Stoel met alle knoppen. en automaat.

