Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Gevalletje pech denk ik. Bij mij loopt ie als n zonnetje. Ook met de 1400kg zware caravan erachter. Ben al 4 weken op pad in zuid-italie en eigelijk niets te klagen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Bij mij ook geen probleem. Net terug met caravan 3.000 km. Italië. Wel soms derde versnelling moeten gebruiken in de bergen. Hopelijk geen koppeling euvel bij dit type auto.

Groeten Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:53
Auto: C5 Sedan
Opties: Anniversaire
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 29000
Kleur: Grijs
Volgens mijn dealer is het geen geval van pech. Zij hebben al een aantal benzineversies de koppelingproblemen moeten verhelpen.
Even een tip mijnerzijds, Citroen Nederland geeft maar garantie op vervanging van de koppelingsplaten tot maximaal 40.000 kilometer. Hou dit in de gaten
bdc
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Hetzelfde geldt voor Citroën België. Ik heb bij rond de 45.000km de helft moeten betalen, ook al was het probleem voor de 40.000km gemeld. Enkel de kilometerstand bij herstelling telt.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ben benieuwd. Als het mij ook zou gebeuren na 40000km dan sleep ik ze voor de rechter. Dat is toch geen service meer. Gewoon schandalig. Wat is nou 40000km voor n koppeling?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja, je kan hem sneller kapot hebben hoor... ;)
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik heb in alle auto's die ik heb gehad, sinds 1976, nog nooit een koppeling vervangen gehad. Altijd vanaf nieuw gereden. De BX19GTD die ik het langst heb gehad had 3 ton erop zitten.
40.000km is toch veel te weinig.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:57
Auto: C5 tourer, 2.0Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 12.500
Kleur: mooi dondergroen
Leuk te horen van die 40K, kom net terug van Vakantie, en onderweg ondervond ik hetzelfde euvel :(
Beetje berg op iets boven 2000 rpm, en net een kick-down (korte stijging van aantal toeren), en vervolgens weer doortrekken.
Ik in de stres moest nog met dik 1600kg sleurhut terug over de heuvels. Laag in de toeren gereden en op CC, en niets aan de hand een keertje nog manueel zeg maar kunnen herhalen.
Bijna thuis aangekomen na +- 700km (beetje stres) alles opengetrokken en niets meer te merken :smt038
Toch morgen ochtend ff na laten kijken maar als zij niets meer vinden sta ik er mooi op natuurlijk.

O ja net 43000km gelopen C5-break Tourer 2.0D (trekt normaal wel als een monster)

Is al mijn 5de citroen hebben me nog nooit laten staan (wel al vanalles onderweg verloren natuurlijk :-) dus vind toch wel vreemd

Laat morgen wel iets horen.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:57
Auto: C5 tourer, 2.0Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 12.500
Kleur: mooi dondergroen
:citrofiel

Terug van de garage, Ja hoor eerste type 9-2009 (koppeling) gekend euvel veel te zwakke koppeling, ze gaan het nieuwere type steken, hele bak of veer of platen? als maar verhopen wordt.

Ja heb je met nieuwe modellen, kinder kwaaltjes
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik neem aan dat de diesel een andere versie koppeling heeft.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:57
Auto: C5 tourer, 2.0Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 12.500
Kleur: mooi dondergroen
@bgt, zover gaat mijn kennis en info helaas niet, maar dat zou best wel eens kunnen.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Hoop t wel. Heb gisteren nog eens ff goed gevoeld maar kan toch niets vinden bij het snel optrekken en doortrekken. Een koppeling van een diesel heeft natuurlijk meer te lijden bij lage toeren door het hogere koppel.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Hogerwerf
Met onze nieuwe C5 1.6 THP met sleurhut van 1350 kilo opweg naar Kroatie begaf de koppeling het op de camping.
Er stond 2213km op de teller ze zijn daar in totaal 12 dagen mee zoet geweest om het te repareren.
Een fikse rekening was het gevolg nu maar proberen het terug te halen op de garantie.
Overigens kende ze in kroatie bij de citroen dealer geen benzine versie maar bleven denken dat we een diesel hadden.
Yvonne
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2010 15:57
Auto: C5 tourer, 2.0Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 12.500
Kleur: mooi dondergroen
@ hogerwerf,
hopelijk krijg je alles terug daar het zeker nog garantie zou moeten zijn.
In mijn geval 43.000km is het uitgevochten tussen lease maatschappij en citroen, resp. uren betaald en onderdelen.
Tijdens de reparatie ook gezien dat het vliegwiel te veel speling had dus ook mee vervangen.
Nu staat de koppeling zo strak als een snaar. Maar dat zal wel wennen zeker.

gegroet
Hogerwerf
Hoi, het heeft even geduurd maar het geld terug gehad.
Helaas staat de auto nu weer bij de garage. schijnbaar kan je met een C5 met aanhanger niet achteruit rijden.
De eerste beste keer dat we dit deden stonk de auto weer behoorlijk.
Citroen wet de oplossing niet nou ik intussen wel maar ik geef ze twee dagen
Yvonne
Plaats reactie