Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik vind het altijd een crime om mijn auto goed gebalanceerd te krijgen. En sowieso moet ik het 1 keer per jaar doen omdat dan toch de boel weer is gaan trillen (vraag me niet waarom).
Ik doe het altijd bij profile, deze hebben een superbalanceeerapparaat, deze meet eerst of de band tov de velg gedraaid moet worden voor optimale rondheid en meet tegelijkertijd of de slingering van velg en band binnen de norm blijft, pas daarna gaan ze met gewichtjes balanceren.
Als ik dan weer terug kom na een jaar meten ze altijd eerst met de oude gewichtjes er op en vinden dan toch weer 10g onbalans.
Volgens hun wordt bij veel garages het balanceerapparaat niet voldoende geserviced en is daarom vaak niet goed gecalibreerd.
Ook kan ik me voorstellen dat vuil voor afwijkingen van de montage van het wiel kan zorgen. Een goede bandenboer reinigt altijd de pasvlakken en het naafgat.
Citroen maakt het lastiger door een serie velgen te leveren zonder naafgaten. Deze zijn helemaal lastig te balanceren, kunnen het beste aan de auto gebalanceerd. Dit laatste komt echter steeds minder voor
Ik doe het altijd bij profile, deze hebben een superbalanceeerapparaat, deze meet eerst of de band tov de velg gedraaid moet worden voor optimale rondheid en meet tegelijkertijd of de slingering van velg en band binnen de norm blijft, pas daarna gaan ze met gewichtjes balanceren.
Als ik dan weer terug kom na een jaar meten ze altijd eerst met de oude gewichtjes er op en vinden dan toch weer 10g onbalans.
Volgens hun wordt bij veel garages het balanceerapparaat niet voldoende geserviced en is daarom vaak niet goed gecalibreerd.
Ook kan ik me voorstellen dat vuil voor afwijkingen van de montage van het wiel kan zorgen. Een goede bandenboer reinigt altijd de pasvlakken en het naafgat.
Citroen maakt het lastiger door een serie velgen te leveren zonder naafgaten. Deze zijn helemaal lastig te balanceren, kunnen het beste aan de auto gebalanceerd. Dit laatste komt echter steeds minder voor
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het uit balans raken kan goed verklaard worden door banden die ten opzichte van de velg draaien. Ik heb bij een AX GT meegemaakt dat dit zelfs bij het optrekken al gebeurde, laat staan bij het remmen. Het spul wat ze op de velgrand smeren is hier debet aan.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 okt 2009 23:22
Auto: Break 2.0 HDiF exclusive
Opties: genoeg
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10264
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 299.000
Kleur: gris icelande
Locatie: Amsterdam
Bij mij op het werk (audi dealer) hebben ze ook een vrij high-tech apparaat. Dus dat zal wel gaan lukken. Ook moet ik nog even naar de constante stroomdraad (voor de caravan) kijken want vorige zomer deed die het niet.
tot historie van mn paps behoren:
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik heb ook een hoop geklooi gehad met trillen van het stuur, diverse malen opnieuw gebalanceerd maar niets hielp echt. Nu heb ik de Michelins op de voorwielen vervangen door Continentals en..... Problem solved! ik was de laatste tijd toch al een beetje klaar met Michelin, vind ook dat ze erg hard slijten, en nu dus helemaal. Als de achterbanden (energy savers) versleten zijn gaat daar ook een ander merk op....
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 okt 2009 23:22
Auto: Break 2.0 HDiF exclusive
Opties: genoeg
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10264
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 299.000
Kleur: gris icelande
Locatie: Amsterdam
'Bandjes' gebalanceerd, achter waren ze zwaar in onbalans en nu is het trillen weg. Alleen nog de constantestroomdraad fixen.
tot historie van mn paps behoren:
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Mooi.
Ik heb inmiddels gemerkt dat de bandenspanning ook heel veel uitmaakt.
Vorige week 1 dag met 0.3 bar minder dan geadviseerd gereden, en het trillen werd echt veel erger.
Nu voor 2.0 bar, achter 2.5, en hiermee lijkt het trillen ongeveer op het minimum. Doet me extra denken dat het aan de banden ligt.
Ik heb inmiddels gemerkt dat de bandenspanning ook heel veel uitmaakt.
Vorige week 1 dag met 0.3 bar minder dan geadviseerd gereden, en het trillen werd echt veel erger.
Nu voor 2.0 bar, achter 2.5, en hiermee lijkt het trillen ongeveer op het minimum. Doet me extra denken dat het aan de banden ligt.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
2.3 is aanbevolen, dus ja, lager.
Ik ga hem deze week terug zetten naar 2.3 om het effect van trillen te voelen. Maar omdat ik probeer erachter te komen wat het effect is kan ik niet zowel voor als achter tegelijk aanpassen.
Ik ga hem deze week terug zetten naar 2.3 om het effect van trillen te voelen. Maar omdat ik probeer erachter te komen wat het effect is kan ik niet zowel voor als achter tegelijk aanpassen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 okt 2009 23:22
Auto: Break 2.0 HDiF exclusive
Opties: genoeg
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10264
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 299.000
Kleur: gris icelande
Locatie: Amsterdam
achter heb ik em op 3 bar en voor op 2,5 bar. Het zijn wel 16 inchers weet niet of dat uitmaakt..?
tot historie van mn paps behoren:
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
gsa
bx 1.4
xantia 1.8 lpg (brandt goed)
zx break 1.4 reflex
berlingo 1.6 multispace
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ja er worden andere waarden aanbevolen voor de diverse maten, en break vs berline.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Sinds mijn voorval met mijn trekhaak heb ik ook last van trilling in stuur + stuur staat niet meer recht bij rechtdoor rijden. We zijn toen op de autobaan in Nederland door een put gereden thv Eindhoven. Ik dacht dat enkel België last had van achterstallig onderhoud
.
De voorste banden heb ik al laten uitbalanceren. Dit heeft al heeeel veel geholpen. Echter heb ik nog steeds last van een trilling die af en toe terugkomt. Opvallend is dat heel het interieur dan ook meetrilt. In het nemen van een bocht voel je af en toe ook dat het stuur je een ruk geeft, kort achter elkaar.
Ik heb al gelezen dat dit eventueel ook met een schokdemper te maken kan hebben. Ben deze week echter juist naar de technische keuring geweest en alles was in orde.
Wat denken jullie ervan?
De voorste banden heb ik al laten uitbalanceren. Dit heeft al heeeel veel geholpen. Echter heb ik nog steeds last van een trilling die af en toe terugkomt. Opvallend is dat heel het interieur dan ook meetrilt. In het nemen van een bocht voel je af en toe ook dat het stuur je een ruk geeft, kort achter elkaar.
Ik heb al gelezen dat dit eventueel ook met een schokdemper te maken kan hebben. Ben deze week echter juist naar de technische keuring geweest en alles was in orde.
Wat denken jullie ervan?
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Dat weet ik niet. Had de garagist dit niet moeten zien tijdens het balanceren van de voorste wielen? Het zijn lichtmetalen. Zijn die snel krom te krijgen?
Of moet ik ook naar de achterste wielen laten kijken? Ik dacht dat die niet zo snel een auto deden trillen?
Of moet ik ook naar de achterste wielen laten kijken? Ik dacht dat die niet zo snel een auto deden trillen?
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Als de achetrbanden in onbalance zijn, kan je dat ook voelen. Wat mij dan bevreemd is dat je dit met het nemen van bochten in je stuur voelt. Volgens mij hoort dat niet als de achterbanden in onbalance zijn.
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
en het trillen vindt voornamelijk plaats op de gewone wegen. Alsof de auto meer schokken door laat komen in interieur en stuur. Dat van in de bochten is inderdaad helemaal raar. Vandaar dat ik het nu verder zoek dan in een onbalans.
Kan het iets zijn thv draagarm, cardan of zo?
Kan het iets zijn thv draagarm, cardan of zo?






