Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 143  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Het is precies andersom de Mini heeft het meeste last van problemen, dan de 207. Omdat die de motor al lang hadden voor de C5-3/DS3.
De Citroëns hebben juist nauwelijks iets, omdat de belangrijkste problemen opgelost zijn en al niet meer voorkwamen vanaf de C5THP productie.

viewtopic.php?p=325177#p325177

Daarnaast hebben alle motoren met directe inspuiting problemen met de HPFP, vooral de BMW 6cilinders. De problemen met roet/koolstofaanslag tenslotte zijn ook overal bekend, vooral bij VW (FSI/TFSI).
viewtopic.php?p=315156#p315156

mijn posts zijn een beetje wazig geworden omdat ze verwezen naar een spam post ertussen:
viewtopic.php?p=314063#p314063


Dus op zich een goede vraag, maar verkeerd gesteld: hoe kan Citroën, met alle zijn ervaring met (directe) inspuiting zich zo laten beetnemen door BMW.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 jun 2011 01:04
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
EvilTwin schreef:
hoe kan Citroën, met alle zijn ervaring met (directe) inspuiting zich zo laten beetnemen door BMW.

Idd, precies wat ik oo denk. Ben blij dat ik nog een ouderwets PSA motortje in mn C5 heb. In de 21 jaar dat ik Citroen rijd heb ik maar 1 keer een vervelende pech gehad. Dit was de hoofdleiding in een BX19GTD Break die was gaan lekken(vering). Gelukkig was dit vlakbij een Frans dorpje en dus was de rep. zo gefixed. Heb als Leaseauto's veel VW's en Opels en Fords gehad maar hier niets anders dan pech mee gehad.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


05 jun 2011 12:11
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Laat de THP zich 1st maar bewijzen en dan over 500.000 km. Diesel turbo geloof ik wel maar benzine turbo?. Laat PSA er zelf 1 ontwikkelen en niet samen met BMW. Maar ja, is weer kostbaar natuurlijk. Ik weet niet hoe goed Japanse benzine turbo motoren zijn? En Italiaanse Alfa motoren met die nieuwe AIR techniek. Hoe betrouwbaar is dat? Hoop PK's/Koppel dat wel maar voor hoe lang. De gebruiker/eigenaar test t wel uit voor de fabriek. Voorlopig zijn de atmosferische motoren nog t simpelst= meestal betrouwbaarder. Dan draaien ze ook nog niet op LPG en dat is met de duurder wordende benzineprijs absoluut een nadeel, hoe efficient ze ook lopen. Ff een paar jaartjes laten uitwerken en misschien worden ze dan net zo betrouwbaar als diesel motoren. Alhoewel...diesel motoren zijn natuurlijk stevig gebouwd door hun zelfontbrandings principe echter zitten daar toch ook veel extra onderdelen op t.o.v. de atmosferische motoren.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


05 jun 2011 12:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Fiats "MultiAir" is een bijzondere manier om de kleppen aan te sturen, een beetje een mengvorm tussen de functionaliteit van Valvetronic (van BMW zoals op de 1.6VTi) en hydraulische klepactuators, zonder directe nokkenas aandrijving, waarme volledig variabel de inlaat gestuurd kan worden. Geen flauw idee hoe betrouwbaar het is...een aantal jaren geleden werd erover gesproken dat Citroën ook met zo'n systeem zou komen: de befaamde "Camless" V6 als opvolger van de ES9. :|

Benzine turbo is op zich niets nieuws, de CX GTi turbo was overwegend betrouwbaar (idd 500dkm) evenals de 2.0TCT (Xm en Xantia). Zolang als je daarmee niet door diepe plassen reed. ;)
Ik denk nog altijd dat het een strategische fout is geweest om een 2.0HPi te bouwen en niet een 2.2HPi (op basis van de EW12) of een combinatie tussen de HPi en TCT. Dan hadden ze tien jaar geleden al een THP gehad, zonder BMW ellende.

De Japanners doen nog niet zo veel met downsizing/turbo motoren. Ze hebben ook niet de ervaring die Europese fabrikanten hebben met Diesel turbo's. Daarnaast hebben ze buiten de Honda Accord ook geen serieuze spelers in dit segment en juist die Accord wordt hier maar zelden verkocht. De Avensis en Mazda6 zijn toch tussenmodellen (tafellaken vs servet). Alledrie hebben ze nog een grote viercilinder in het assortiment (2.4L & 2.5L) naast een atmosferische 2.0L, maar zijn nauwelijks een factor in de EU markt.

vwb LPG, dat is bij een hoop fabrikanten al heel lang uitgesloten. Het is in C5 land nog steeds populair, maar exact dezelfde motoren (EW) worden via Peugeot sterk afgeraden om van LPG te voorzien...ymmv.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


05 jun 2011 14:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Ik meen mij te herinneren dat Peugeot een lichtere kwaliteit kleppen/kop of iets dergelijks gebruikte waardoor ze niet zo goed tegen LPG kunnen. Bij mij doet ie t in ieder geval prima. Er zit verschil in de gebruikte materialen voor de motoren wat ik ergens in een Duits forum had gelezen.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


05 jun 2011 21:07
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Dat was alleen bij de laatste generatie 8 kleppers zo.
Bij de 16 kleps motoren weer betere kleppen en zittingen.
Altijd probleemloos minmaal 3 ton mee gehaald ;)

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


05 jun 2011 21:14
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
EvilTwin schreef:
Benzine turbo is op zich niets nieuws, de CX GTi turbo was overwegend betrouwbaar (idd 500dkm) evenals de 2.0TCT (Xm en Xantia). Zolang als je daarmee niet door diepe plassen reed. ;)

Je kan oude turbo's toch niet vergelijken met de nieuwe? De nieuwe motoren zijn veel kleiner en hebben veel meer pk's per liter. Ze worden veel meer belast en zijn daardoor ook kwetsbaarder voor afwijkingen/fouten/speling.
Wat dat betreft geen goede ontwikkeling. Ze worden steeds gecompliceerder en met die enorme krachten=koppels moet ales steeds degelijker worden uitgevoerd echter heb je dan weer de kostprijs factor. Er moeten dus steeds meer compromissen gevonden worden en uitgevoerd. Het moet nog blijken hoe dit allemaal gaat lopen. Als tenslotte iedereen dit in zijn auto heeft zitten zullen er steeds meer problemen boven water komen. Meer pk's=duurdere motor/aandrijving/etc. kwa constructie. Om het toch betaalbaar te houden=compromissen.
PSA had de eer aan zichzelf moeten houden en niet met een Duits merk als BMW in zee moeten gaan.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


06 jun 2011 18:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15
Berichten: 1553
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Ik rij nu nog een C5 1.6HDI. Ik zou deze inruilen voor een Skoda Octavia maar die blijkt zo ontzettend inbraakgevoelig dat ik daar vanaf gezien heb.
Nu heb ik een Grand Picasso 1.6 THP op het oog. Als ik dit draadje lees dan vraag ik mij alleen wel af of ik daar verstandig aan doe. Het is een mooie auto van een jaar oud met 30k op de teller. Hetnis dus wel aantrekkelijk maar ik heb ook een HPI gehad en het verleden en ben een beetje bang dat een THP net zo'n probleem motor is.

Wat is nu wijsheid? Kan ik met een gerust hart de GP kopen?

_________________
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine


09 jun 2011 20:07
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Tja..lastig. Met auto's moet je ook geluk/mazzel hebben. Ik zou t niet durven, nu iig niet. Misschien dat iemand anders hier je wel kan overtuigen.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 jun 2011 21:25
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Ik ga er van uit dat de problemen met mijn THP exemplarisch waren (los van de nodige modificatie, dat is blijkbaar een ontwerp-dingetje wat aangepast moet worden omdat anders de distributie van tijd verspringt). De vervolgens ontstane problemen zijn volgens mij echt niet normaal. Sterker nog: m'n werkgever en de leasemij gingen er niet mee akkoord, maar anders had ik een 508 met dezelfde motor besteld (is nu een 1.6 e-HDi geworden).

Succes met overwegen.

Greetz,
Walter.


09 jun 2011 21:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Je kunt het ook 'uitbuiten', deze kennis.
Stel nou, je bent voornemens een knappe Picasso aan te schaffen met de THP.
En nu leg je de dealer de kennis voor van hier, over de THP.

Keuze voor de dealer: ik koop de Picasso, met de verklaring erbij dat alle motorische problemen aan de turbo volledig gedekt zijn; bij niet tijdig (zeg binnen 6 maanden) kunnen verhelpen van problemen kan de auto retour onder restitutie van het volledige aankoopbedrag minus de helft van de normale afschrijving.

Of zoiets.

Hebben ze goed vertrouwen in de THP, happen ze wel.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 jun 2011 07:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Volgens mij is de in Nederland wettelijke "garantie" al ruimer dan dat.

@Michiel, ik zou me geen zorgen maken over de technische staat/betrouwbaarheid van de THP, maar wel of je kunt leven met het motorgedrag met de nieuwste MM-software. Zeker als je een C4P met robotbak neemt (?).

Dus probeer een proefrit van een heel weekend te regelen (niet een blokje rond) met de auto in kwestie. Dat moet met een2e hands kunnen.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 jun 2011 10:43
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Lees op de diverse Peugeot fora(3008,5008) dat het uitvallen nog steeds een probleem is. Dat ze dat toch niet modificeren. De timing schijnt steeds te verlopen. Je zal toch zo'n pechmotor hebben? Denk dat t nog wel ff zal duren voor de THP's betrouwbaar worden. Zit schijbaar geen spie in de nokkenas poellie?

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


26 jun 2011 16:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15
Berichten: 1553
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Leuk bericht, een dag voor ik mijn 1.6 THP ga ophalen.... :shock:

Denk dat ik maar een Freedrive contractje er bij neem voor 4 of 5 jaar.

_________________
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine


26 jun 2011 17:18
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Zulke berichten maken wel dat ik niet sta te springen om mijn pechbak te vervangen door een nieuwe C5 (of over een paar maanden wellicht een DS5?). Diesel is voor mij geen optie (privérijder, minder dan 30 Mm/jaar); en een VTi is net te slapjes voor mij ben ik bang. Dus dan rest alleen de THP (op papier zelfs met automaat een stuk zuiniger dan de 2.0i met handbak die ik nu heb) maar dan ben ik bang dat ik de ene pechbak inruil voor de andere. Die 2.0i is in mijn huidge (en vorige PhII) tot nu toe nu juist een toonbeeld van betrouwbaarheid.
Helaas is de THP ook bij de DS5 de enige voor mij zinnige optie. En een ander merk? :oops:

_________________
L8r, Henk


27 jun 2011 10:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 143  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.