Gisteren ben ik wat aan het stoeien geweest met de remmen, over de dijk richting Wijk bij Duurstede en via Schalkwijk langs het kanaal terug richting Houten. Daarbij zijn de achterblokken inmiddels gehoorlijk ingeremd.
Te merken is dat het drukpunt duidelijk hoger is komen te zitten, en dat het ook harder aanvoelt.
Merkwaardig blijft dat het pedaal soms (!) wegzakt als je het ingedrukt houdt, maar dat is niet altijd het geval.
Ik kan nog niet reproduceren onder welke omstandigheden dat al-dan-niet gebeurt.
Tijdens die testrit ook een aantal noodstops gemaakt, waarbij BAS soms aansprak, afhankelijk van de snelheid waarmee je het pedaal indrukt. Dat doet 'ie goed, naar ik denk.
Vandaag even naar CM geweest, onderweg voelde de rem normaal aan, redelijk hoog drukpunt en goed te doseren.
Bij het testen gisteren liep ik overigens tegen een merkwaardig verschijnsel aan.
Om de remmen op te warmen gebruik ik vaak de linkervoet om het rempedaal wat in te trappen, terwijl ik met de rechtervoet extra gasgeef.
Dat deed ik ook hier, maar na een paar seconden valt dan het motorvermogen weg, dat wordt kennelijk helemaal teruggeregeld. Ook in de M-stand, bij iets van 3500 rpm gebeurde dat.
Als je dan de rem loslaat duurt het een paar seconden voordat de motor weer vermogen levert......

Groet,
JW