C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
De stotter is er nu hier weer (even ????) weg schijnt het ...

Lambda nog niet geplaatst , kan nu geen verschil merken op deze manier :smt017

Cee La vijf ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar afgelopen week startte de auto zeer slecht en begon flink te bokken en te stotteren. Nu had de dame daar toch al vanaf het begin last van maar het werd steeds erger. De dealer kon het herleiden naar een sensor en een voeler van het koelvloeistofsysteem??? Deze zijn vervangen en de dame heeft nog nooit zo lekker gereden. Geen enkel probleem meer bij het optrekken of terugschakelen. Nadeel van het bezoekje aan de dealer: Vanwege een terugkomende melding motortemperatuur te hoog waar hij een week eerder voor bij de dealer was geweest zijn ze verder gaan kijken en bleek de koelventilator van de motor vast te zijn gelopen.... ze hebben hem nog gangbaar kunnen maken maar hij is dus eigenlijk aan vervanging toe. € 320,00 voor een 2e hands.... € 450,00 voor een nieuwe. Nu dus al weet van € 900,00 nog te komen onderhoud want de BSI moet ook vervangen worden. Na 16 maanden staat de teller op € 2800,00 totale onderhoudskosten en dat is rijkelijk veel voor een auto van 6 jaar oud.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
De BSI? waarom wordt die vervangen?
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
Rene schreef:De BSI? waarom wordt die vervangen?

Er zijn een aantal sensoren die niet benaderbaar zijn met de lexia zover ik het begrepen heb. Maar wat dat betreft kunnen ze me alles wijsmaken. Ik was al overtuigd toen ze me een paar printjes lieten zien met de error van o.a de stuurhoeksensor. Het kan trouwens ook de COM zijn want die liet ie ook even vallen tussendoor (of is dat hetzelfde?) :oops:

Maar goed daar gaat dit topic niet over :lol: bovenstaande heb ik ook gemeld in het onderhoudskostentopic. Wat mij verbaasd is dat de motor nu veel beter functioneert nadat een voeler en/of sensor van het koelvloeistofsysteem (of zeg ik nu iets geks? ) vervangen is.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
vind ik sowieso vreemd van de koelsensor ,gaat toch pas bij warme motor wat doen en je zegt dat de motor gelijk stottert , warm of koud..

Maar ben geen specialist en blijft een auto :smt017 :roll:
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Deze sensor is al meer naar voren gekomen als bron van narigheid.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De temperatuur van de motor kan natuurlijk maken dat het ideale lucht/brandstofmengsel verandert... in dat opzicht verbaast het me niet dat die sensor invloed heeft. Zeg maar zoals vroeger auto's een choke hadden.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Okay , zou kunnen idd .
Zou het toch eerder ergens anders gezocht hebben .

En dat gaat gepaard met enigszins warmlopen of net niet warm worden, of hoe moet ik dat zien :?:
Dinxcitro
Dinxcitro
Re: C5 ph1 1.8 16v stottert bij lage toeren

Bericht door Dinxcitro »

Even een kleine update van mijn stotter......

Zo goed als weg.... Met pasen heeft ie 5 dagen rust gehad en zie daar, heel af en toe nog een kuchje beduidend onder de 2000 toeren. Aangezien ik in die regionen toch niet veel verblijf...... Wonder o wonder o wondere dame!

De Airco bleek een lek ventiel te zijn op de vulaansluiting. Die zal zaterdag vervangen worden en airco weer opnieuw gevuld.

De com2000 heeft nog wat ouderdomsverschijnselen maar die laat ik voorlopig even zo zolang niet de vitale zaken uit gaan vallen als verlichting en wissers.

En ze is over de 270.000km heen..... Op naar de 3 ton, Volgend voorjaar een andere!!!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Waar zit die BSI sensor ergens ? Volstaat reinigen of moet dat worden vervangen ?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Ik bedoel natuurlijk die koelvloeistofsensor...
Plaats reactie