Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Hallo Joop
Welke van mijn storingen bedoel je?
Dat de knopjes het niet meer doen, de airbag of de stotter?
Groetjes
Welke van mijn storingen bedoel je?
Dat de knopjes het niet meer doen, de airbag of de stotter?
Groetjes
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
alle drie storingen die je noemt
Ik heb de accu nagekeken maar kan geen datum vinden.
De accu geeft zo 12,8v en met lopende motor 14,5v Volgens mij moet dat toch goed zijn.
Heb eigenlijk geen zin om nu weer een accu te kopen voor niets en niemendal.
Moet maar even beetje blijven stotteren af en toe en zonder boordcomputer kan ik ook nog wel.
De accu geeft zo 12,8v en met lopende motor 14,5v Volgens mij moet dat toch goed zijn.
Heb eigenlijk geen zin om nu weer een accu te kopen voor niets en niemendal.
Moet maar even beetje blijven stotteren af en toe en zonder boordcomputer kan ik ook nog wel.
C5club Die-Hard

Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Zijn toch goede waardes ....
Misschien gaat het ineens over, kijk nergens meer van op hoor .

Misschien gaat het ineens over, kijk nergens meer van op hoor .
Hi Hi
mijn automatische verlichting deed het net ook weer.......
Inderdaad, blijft een auto met karakter
mijn automatische verlichting deed het net ook weer.......
Inderdaad, blijft een auto met karakter
C5club Die-Hard

Jaha , en wat voor karakter
Heb dat stotteren ook wel eens , ik heb dezelfde auto, heb je de lambda al eens gecheckt ?
GR John
Heb dat stotteren ook wel eens , ik heb dezelfde auto, heb je de lambda al eens gecheckt ?
GR John
C5club extreme Fan

Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Hoi,
zou het kunnen zijn dat de motor bij een hoger toertal ook stottert maar dat je dan niet meer merkt? Dat vermoed ik nl bij mijn auto. Die stottert tussen de 1800 en 2200 toeren zo dat het opvalt. Ik heb het vermoeden dat hij bij hogere toerentallen ook stottert maar dat het dan niet zo opvalt.
Heb intussen de lambdasondes vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ook het reinigen van de motor bood geen soelaas. Kijken wat de volgende stap wordt.
Mtvrgr, Uzet1797
zou het kunnen zijn dat de motor bij een hoger toertal ook stottert maar dat je dan niet meer merkt? Dat vermoed ik nl bij mijn auto. Die stottert tussen de 1800 en 2200 toeren zo dat het opvalt. Ik heb het vermoeden dat hij bij hogere toerentallen ook stottert maar dat het dan niet zo opvalt.
Heb intussen de lambdasondes vervangen maar dat heeft niet geholpen. Ook het reinigen van de motor bood geen soelaas. Kijken wat de volgende stap wordt.
Mtvrgr, Uzet1797
C5club Bikkel

Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Om je accu echt te testen moet je die meten tijdens het starten. De startstroom mag niet onder de 9-10 volt gaan. Anders is je accu idd naar zijn grootje.
Kijk inderdaad nog eens goed naar de accu. Het voltage meten heeft geen zin, dat is bijna altijd goed. Het gaat er om of je accu voldoende vermogen heeft en of dit vermogen na ontlading (starten) weer snel genoeg kan worden opgebouwd. De C5 schakelt bij te weinig elektrisch vermogen onmiddellijk voorzieningen uit die niet direct noodzakelijk zijn, zoals bijvoorbeeld alle 'comfort' voorzieningen (bijv. tripcomputer etc.)
Dan gaan we de accu maar eens bij een garage goed laten testen inderdaad.
Dacht dat de dame bij problemen met de accu of de spanning iets van een eco mode had die ze ook moet melden op de display?
Ach ja, Ze is al wat ouder, zeker vergeten
Dacht dat de dame bij problemen met de accu of de spanning iets van een eco mode had die ze ook moet melden op de display?
Ach ja, Ze is al wat ouder, zeker vergeten
Daar heeft ze op dat moment te weinig spanning voor 
C5club Rookie

Auto: C5 Break
Bouwjaar: 2002
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Mmm, de mijne doet dit ook al. Precies rond 2000 toeren. Maakt niet uit of de motor warm of koud is. En bij gas los wil ie ook wel eens een strottertje geven.
Ben benieuwd wat het euvel nu daadwerkelijk verhelpt...
Ben benieuwd wat het euvel nu daadwerkelijk verhelpt...
C5club Die-Hard

zijn er wel gevoelig voor , kan meerdere dingen zijn als ik hier zo kijk , meestal een bobine maar is niet zeker , blijft een Française hé 
C5club Rookie

Auto: C5 Break
Bouwjaar: 2002
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Vandaag eens extra op gelet maar de mijne doet exact hetzelfde als de threadopener's dame. Inderdaad geregeld, maar niet steeds, ook een bokje bij gas los en wellicht ook stotteren bij hogere toeren maar ik dacht/denk dat het weg ongelijkheden waren...
Ik had zelf het idee dat het na de recente kleine beurt weg was maar na de eerste dag deed zonder ie het vervolgens weer gewoon...
Dit zou dan toch onderhand een known problem moeten zijn zou je zeggen ? Iemand al een Citroen garage met dit probleem benaderd ? Of computer uit laten lezen ?
Zou het de luchtmassameter niet kunnen zijn ? Had ik ooit bij een golf...
Ik had zelf het idee dat het na de recente kleine beurt weg was maar na de eerste dag deed zonder ie het vervolgens weer gewoon...
Dit zou dan toch onderhand een known problem moeten zijn zou je zeggen ? Iemand al een Citroen garage met dit probleem benaderd ? Of computer uit laten lezen ?
Zou het de luchtmassameter niet kunnen zijn ? Had ik ooit bij een golf...
Ik ben gelukkig niet de enige, dat lucht op
Gisteren ook even de accu laten meten. Bij/tijdens start levert ie nog ruim 11 volt. Geen enkel probleem dus.
Inmiddels er gisteren met de warmte achter gekomen dat de airco het ook niet meer doet.........
Heb er even mijn buik vol van. Morgen gaat eerst onze hobby auto voor een aantal zaken naar de garage, was al langer ingepland. De Dame moet het tot het vakantiegeld maar even met stottert, zonder boordcomputer en airco doen......
Gisteren ook even de accu laten meten. Bij/tijdens start levert ie nog ruim 11 volt. Geen enkel probleem dus.
Inmiddels er gisteren met de warmte achter gekomen dat de airco het ook niet meer doet.........
Heb er even mijn buik vol van. Morgen gaat eerst onze hobby auto voor een aantal zaken naar de garage, was al langer ingepland. De Dame moet het tot het vakantiegeld maar even met stottert, zonder boordcomputer en airco doen......