mijn naam is Hans en ik rijd momenteel een C5 Break Athena uit 2005 (type 2 dus).
Ik heb in mijn auto verleden altijd voornamelijk Citroën gereden, wat je noemt een verslaving.
Achtereenvolgens een paar keer een GS, een 2CV, een CX, een BX en sinds 2005 'begonnen' aan een leven met de C5.
Mijn eerste was een C5 2.0 exclusive, een werkelijk schitterende ex-leasebak die ik wegens de hoge kilometerstand (150000) in 2005 dus redelijk gunstig kon aanschaffen, zonder garantie dat wel.
ik vond dat laatste nogal een avontuur, maar ik moet zeggen dat ik daar zonder al te grote problemen (1 x xenonvoorlamp vervangen en 1 x lambdasonde) toch 3 jaar in gereden waarna ik hem in 2008 met ruim 210000 op de teller heb ingeruild voor mijn huidige Athena.
Ik ben nu zoekende naar een vervanger en ik trof een advertentie met een C5 3.0 V6 break exclusive.
3 liter motoren heb ik totaal geen ervaring mee, dan alleen dat ze wat duurder in gebruik zijn i.v.m. brandstof en onderhoud. Nu ben ik verre van handig en moet alles door de garage laten doen en wilde graag aan de experts hier vragen of er bijzondere voor- en nadelen bestaan over de 3.0 V6 motor van de C5 type 2.
Alvast bedankt als jullie je licht er over willen laten schijnen.
Hans