Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Rob, heb je die bollen nog?
Oh, ik heb een break, dat zijn natuurlijk weer andere.
Oh, ik heb een break, dat zijn natuurlijk weer andere.
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is m.i. netjes ... kan b.v. Johan ze niet op druk controleren ??? zou leuk zijn om te weten of ze daadwerkelijk "op" zijn
Rene, volgens mij is er maar 1 soort cb bollen.
Rene, volgens mij is er maar 1 soort cb bollen.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik denk dat ze, zeker in deze toestand voor een break veel te slap zijn.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 8_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is een lijst van comfortbollen
hier is een lijst van comfortbollen
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Ik heb dus een ander type.
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de laatste twee cijfers is de druk die op de bollen zit
zijn bij u de cijfers hoger of lager
zijn bij u de cijfers hoger of lager
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er zitten dus wél verschillen in de CB bollen bij HA3+ en HA3.
Maar niet tussen de bollen voor de Berline en de Break.
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.
Destijds heb ik het bij de CB's voor mijn Xant (gewone HP, geen hydractief) laten checken. Daarbij bleken de voorste bollen op ruim 70 bar druk te staan, hoeveel het in de achterbollen was weet ik niet meer.
Groet,
JW
Maar niet tussen de bollen voor de Berline en de Break.
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.
Destijds heb ik het bij de CB's voor mijn Xant (gewone HP, geen hydractief) laten checken. Daarbij bleken de voorste bollen op ruim 70 bar druk te staan, hoeveel het in de achterbollen was weet ik niet meer.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.
wat bedoel je daarmee,staan daar geen cijfers op???
wat bedoel je daarmee,staan daar geen cijfers op???
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Da's plezierig om te lezenMenno schreef:Kan enkel melden dat de cb's enorm bevallen ... ( HA3+ )![]()
Ik ga niet meer terug !! .....

De vraag is echter of jouw situatie goed vergelijkbaar is met die van mij.
Een verschil is sowieso dat jij een Berline hebt, terwijl ik in een Break rij. Dat scheelt in gewicht achter de achterwielen.
Voorts weet ik niet of jij vaak met een (on)behoorlijk volgeladen auto rijdt. Dat doe ik met name in de zomervakantie, en dan gaat er ook nog een fietsdrager met onze fietsen op de haak. Onder die omstandigheden wil ik de stabiliteit handhaven die ik nú heb, ook tijdens de vakantietrip-met-belading-en-fietsen in september was dat dik voor elkaar.
Onder de Xant had ik ze ook, en daar zijn ze me goed bevallen. Maar dat was geen hydractief, dat is mijn C5 wél.
Vandaar m'n grote aarzeling......
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mijn auto is zelden tot nooit volgeladen ....
Echter op vakantie nooit nadelige gevolgen ondervonden, 2 personen en volle achterbak/achterbank ...
Niet vergelijkbaar zoals je al opmerkt.
Echter op vakantie nooit nadelige gevolgen ondervonden, 2 personen en volle achterbak/achterbank ...
Niet vergelijkbaar zoals je al opmerkt.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2009 22:55
Auto: C5 1.6 16V HDIF BREAK LIGNE BUSSINES
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145.000
Kleur: Rood
Locatie: Almere
Phritz, ik ben ook niet tevreden met mijn C5 break uit 2006 wat betreft de vering! vooral het heen en weer door elkaar geschut worden onder de 50kilometer per uur, en de hardheid, ja ik zou ook wel eens een proefrit willen maken om het te voelen vanwege mijn versleten rug. ik ga zo19-06-nog even tot de 29e op vakantie, en 4 juli dan gaat eerst de wagen voor een storing steeds FF Dood tijdens het rijden Garantie einde. Maar zou graag meer willen weten, wacht bericht af Groet Wim de Vries.Phritz schreef:Ik rijdt nu ca 12 dkm met comfort bollen. Nu moet ik zeggen dat ik de oorspronkelijke vering wat te hard vond voor een Citroen. Ik had wel mijn bollen laten testen, de druk was amper terug gelopen, dus daar kon het niet aan liggen. Na alle voor en tegens tegen elkaar afgewogen te hebben, toch maar comfortbollen laten monteren bij Citroenspecialist Rene Spaan te Krommenie, voor ca 45 a 50 euro per bol incl montage (ik meen tegen ca 75 euro bij Chyparse?).Ik vind de auto nu heerlijk veren, zachter, veeel comfortabeler maar niet deinend. Ik ervaar iedere dag weer het genot van die comfortbollen en zal het bij mijn volgende C5 zeker weer laten doen. Je moet wel iets voorzichtiger een drempel overgaan omdat de auto toch wat meer doorveert, maar niet doorslaat. Misschien een leuk idee voor een meeting in het najaar waarbij C5 rijders zelf het verschil kunnen ervaren
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Wim de Vries, je hebt je PB nog niet beantwoord..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 mar 2011 11:16
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Locatie: Den Helder stad
Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik martin het prettigste vind hij legt alles uit e.d dat deed die andere kerel niet die zei niks en was maar druk... ik vraag altijd naar martin ik denk dat ik mijn C5 ook maar eens laat nakijken ( niet dat ik het idee heb dat er iets niet goed is hoor !!)Harm schreef: Scheelde ook dat Martin er niet was, met hem had ik graag even de discussie gevoerd.
Citroen Xantia 1.8i "93
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99
Citroen C5 Break 2.0i 16V "01
Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00
Citroen C8 2.2i 16V "02
Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2009 22:55
Auto: C5 1.6 16V HDIF BREAK LIGNE BUSSINES
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145.000
Kleur: Rood
Locatie: Almere
Jongens Sorry dat ik nog niet heb gereageert, maar ik kan nog niet goed overweg met alle mailtjes.
Weet dan niet meer waar ik wat heb gevraagt, of waar het staat er zijn er zoveel omtrend dit onderwerp!
Zie nu pas dat ik op de ghoogte van nieuwe reacties gehouden kan worden met een Vinkje
Maar ik heb net dit bericht van over de 12000km gereden gelezen en was er nog een waar ik niet op heb geantwoord excuus daar voor dat was niet mijn bedoeling.
Ik kom trouwens wel op de meeting van 24 september, dus misschien zijn er dan nog comfortbolpiloten aanwezig?
Om onze ervaringen te delen met een proefrit misschien?
De dode momenten zijn uit de wereld na de laatste garantie reparatie (Zie dode momenten)
Wel met nieuw probleempje inhouden stotteren niet vloeiend reageren op het gas (Dacht bij gaspedaal?)
Weet niet of ik nog andere berichten heb gemist gaar dan even opnieuw mailen staat nu wel aan als er een bericht is!
Groet Wim.
Weet dan niet meer waar ik wat heb gevraagt, of waar het staat er zijn er zoveel omtrend dit onderwerp!
Zie nu pas dat ik op de ghoogte van nieuwe reacties gehouden kan worden met een Vinkje
Maar ik heb net dit bericht van over de 12000km gereden gelezen en was er nog een waar ik niet op heb geantwoord excuus daar voor dat was niet mijn bedoeling.
Ik kom trouwens wel op de meeting van 24 september, dus misschien zijn er dan nog comfortbolpiloten aanwezig?
Om onze ervaringen te delen met een proefrit misschien?
De dode momenten zijn uit de wereld na de laatste garantie reparatie (Zie dode momenten)
Wel met nieuw probleempje inhouden stotteren niet vloeiend reageren op het gas (Dacht bij gaspedaal?)
Weet niet of ik nog andere berichten heb gemist gaar dan even opnieuw mailen staat nu wel aan als er een bericht is!
Groet Wim.