Auteur |
Bericht |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
heren toch.. Men nemen het instructie boekje van de auto en leest dan bij signaleringen: dat 1 gong een waarschuwing niveau 1 is bv een openstaand portier of slecht gesloten portier en 3 gongen is waarschuwing niveau 2 bv te hoge koelwater temperatuur. 
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
20 jan 2011 22:42 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Ik doelde met mijn vraag op het onderstaande(zie mijn post), het eea was hierna gereset. Mijn portier zat goed dicht en ik startte de auto na een nacht stilstand(vroor die nacht), dus koelwater was ook niet te hoog Vervolgens was mijn klok ook weer gereset (stond op 0:00) en de datum stond ook niet meer goed. Volgens mij liep de auto daarna ook in een lager toerental stationair en leek de meter van de benzine een andere stand aan te geven. Deze kwam bij volle tank al niet helemaal bovenin, dus misschien nu ook opgelost.
_________________
|
20 jan 2011 23:31 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Hier vanavond dus weer het gongetje gehoord! Ik rij van mijn werk even langs de supermarkt, heb boodschappen gedaan, stap in mijn auto, start en dus weer het gongetje. Maar...en dit is dus het rare...Ik rij weg bij mijn werk met de benzinemeter op het eerste streepje, volgens de BC nog zo'n 200km tot volgende tankbeurt.. Na dit gongetje kon ik dus nog wel 395 km rijden en de benzinemeter staat op bijna halfvol. Ik denk niet dat iemand spontaan mijn tank heeft bijgevuld 
_________________
|
05 maart 2011 21:00 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
linzon schreef: heren toch.. Men nemen het instructie boekje van de auto en leest dan bij signaleringe Tja. Mijn C5 gongt 3x direct na starten, ik denk zo ongeveer in 10-20% van de gevallen. Verder geen foutmeldingen in display, of opgeslagen, of anderzijds aanwijzingen. Ik heb het nooit zo erg uitgezocht, maar ik kon in elk geval geen relatie vinden met bijvoorbeeld autogordels, buitentemperatuur, olieniveau, aantal km tot volgend onderhoud, of deuren die niet goed dicht waren. Ik besteed er eigenlijk al geen aandacht meer aan 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
05 maart 2011 21:37 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Wij horen alleen 1 gong als je bijv onder het rijden je gordel afdoet. Voor de rest geen signalen.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
05 maart 2011 21:47 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
op zich grappig(lees: vreemd) dat meerderen het gongetje zo af en toe horen, maar relatie tot iets vinden of een fout melding krijgen. Ik vind het alleen vreemd, zo niet hinderlijk dat mijn BC zonder reden , na dit gongetje een totaal andere -nog te rijden aantal km- aangeeft en dat de stand van de benzinemeter veranderd is. Na het opnieuw starten blijft deze op de "nieuwe" stand staan en is dus mijn benzinemeter niet meer te vertrouwen Waardoor/waarom gebeurd dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat er weer de oude stand aangegeven wordt? 
_________________
|
05 maart 2011 22:43 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Ik ga denken aan een zwakke accu, of misschien iets triviaals als een zwak contact tussen accu en poolkabels. Zeker al je BC ge-reset lijkt te zijn.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
06 maart 2011 08:01 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Zou het geen probleem van de vlotter in de tank of de bedradiging daarvan kunnen zijn? Als ik het goed begrepen heb wordt het aantal not te rijden km bepaald op basis van berekingen door de BSI. Maar is de brandstofniveaumeter aan de vlotter gekoppeld. Misschien geeft de BSI een gong-waarschuwing als het brandstofniveau zonder aanleiding plotsing verandert.
Jacco
|
06 maart 2011 09:22 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
ondanks dat mijn accu begin december nog is nagemeten, ga ik dit nog maar een keer doen.Het gebeurde nl tijdens het starten. Overigens had de auto net een rit over de snelweg achter de rug van zo'n 25 km en stond ie maar 10 min stil voor ik weer startte. Je zou denken dat ie dan vol genoeg zit..
_________________
|
06 maart 2011 10:26 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
accu is dus in goede conditie. Vanochtend ook maar de tank volgegooid en nu staan die aangegeven niveaus in ieder geval weer goed. Blijft een raadsel wat de oorzaak is, wellicht iets met mijn contactslot?! Toch blijft het voor mij vreemd/onbegrijpelijk dat de tank voller aangeeft dan werkelijk. De BSI berekend/schat het no aantal te rijden km, kan me voorstellen dat die na een stroom onderbreking/storing de weg kwijt is en iets anders aangeeft. Maar de benzinemeter?? Die is gekoppeld aan de vlotter, die kan toch niet zomaar meer benzine aangeven dan het geval is? Behoudens dan als de vlotter blijft hangen, maar toch niet van een kleine kwart vol inene halfvol aangeven? de tijd zal het leren, kennelijk een nogal vreemd, normaal niet bekend of voorkomend probleem aangezien niemand enig idee heeft 
_________________
|
08 maart 2011 21:03 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Is er niet een probleem met de massa-aansluiting(en), dit geeft vaak heel vreemde storingen waarvan men moeilijk of niet kan achterhalen wat het probleem is geweest maar vaak weer weg is als de massakabels weer goede verbinding maken. Verder is mijn vraag nog als volgt: Heb je al eens getest hoeveel benzine in de tank kon bij een bepaalde stand van de benzienemeter, het kan natuurlijk ook zijn dat hij altijd te weinig aan gaf en na de gong de juiste waarde weergaf. Zeker omdat je al zei dat als je de tank volgooide de benzinemeter niet helemaal vol aangaf. Maar kijk even af alle kabels goede verbinding hebben, is heel belangrijk. 
|
08 maart 2011 21:18 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
Volgens mij geeft hij wel de goede hoeveelheid aan: De laatste keer dat het gebeurde had ik juist zo'n 600km gereden en kon ik nog een kleine 200 rijden, na de gong kon ik ene veel meer rijden en zat de tank halfvol. Dat klopt niet met het gereden aantal km( een halve tank op 600km is wel erg zuinig  )
_________________
|
08 maart 2011 21:43 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
hoezo alleen je zegt toch zelf steeds dat je zuinig rijdt 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
09 maart 2011 00:14 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
_________________
|
09 maart 2011 08:44 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: soort van "belletje"
In principe is de brandstofhoeveelheidsaanduiding het nauwkeurigst als hij dit berekent, dwz tijdens het rijden. (terugtellend van het niveau bij de start) Desalniettemin neemt de meter bij iedere start dus de nieuwe gemeten waarde. Tijdens het rijden doet hij dit alleen als het verschil erg groot wordt (en dan wordt de gemeten waarde leidend). Gaat hij dus tijdens het rijden ineens ver omhoog dan zou ik de vlotter verdenken, behalve als je met het contact aan tankt (niet doen!) Als je altijd even netjes rijdt is de dagteller sowieso een goede indicatie. Maar volgens mij is dit draadje voor belletjes niet brandstofmeters: viewtopic.php?p=313712#p313712
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 maart 2011 11:28 |
|
 |
|