Gebruikersavatar
HBR
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:32
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Locatie: Leusden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door HBR »

Hallo HenkF, Je bent niet de enige met een lekkende veercylnder. Ik heb er achter al een nieuwe opzitten en aan de voorkant ook een, deze schijnt weer een nieuwere versie te wezen. Dat betekend dus dat het een bekend euvel is of was. Te hopen dat deze laatste van een betere kwaliteit is.
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG

Groeten Hans
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: lekkende veercilinder

Bericht door Roman »

HBR schreef: Dat betekend dus dat het een bekend euvel is of was. Te hopen dat deze laatste van een betere kwaliteit is.

dat heb ik toch als geschreven...
in de eerste serie zat een produktie fout , mijn dealer heeft het mij eens verteld...

;)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: lekkende veercilinder

Bericht door filip »

bij mijn dame zijn ze ook allle 4 vervangen ;) geen lekken meer nu !
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
C5club Fan
C5club Fan
Bij mijn auto is een zwetende veercylinder geconstateerd, en advies was om te vervangen.
Is dat nou erg? iedereen zweet toch wel eens ,om nou direct te vervangen.......
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: lekkende veercilinder

Bericht door Menno »

Het betreft hier PH3 modellen met garantie ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 jan 2010 10:10
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Locatie: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door KoenW »

Hallo,

Ik heb al een tijdje het gevoel dat de auto zich anders gedraagt in bochten (gevoel van uitbreken)
en bij hogere snelheden (trillingen).

Gisteren de wagen bij m'n zwager op de brug gezet en de manchetten van de achterste veercilinders omhooggeschoven.
We constateerden dat de cilinders drijfnat zijn. De LDS komt overigens maar beperkt langs de manchetten. Je moet dus echt de manchetten omhoog schuiven.

Vanmorgen bij de dealer geweest om dit te melden. Zij hebben de wagen ook op de brug gezet en constateerden hetzelfde.
Het LDS-niveau is vervolgens gecontroleerd en aangevuld met ruim een liter LDS.

Aardig detail is dat er nog een C5-III uit zelfde periode op een brug stond met eveneens lekkende veercilinders.
Tijdens het gesprek met de monteur blijkt het toch wel een veel voorkomend probleem is bij de C5-III evenals de remklauwen met electronische handrem (exclusive). Maar voor dat laatste was gelukkig een alternatief!
Ga ik het probleem met de te hete remschijven achter toch ook nog maar weer eens aankaarten.

Overigens na het bijvullen van de LDS reed de auto weer super!
Dan weet je weer waarom je'm gekocht hebt.

Ik voeg een fotootje (hopelijk is het duidelijk) bij van de natte cilinder.
Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: lekkende veercilinder

Bericht door filip »

En gaan ze uw veercilinders niet vervangen dan???
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zodra je iets vreemd merkt in het rijden moet je dus altijd eerst het LDS peil controleren, dan weet je gelijk dat er iets mis is.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: lekkende veercilinder

Bericht door filip »

EvilTwin schreef:Zodra je iets vreemd merkt in het rijden moet je dus altijd eerst het LDS peil controleren, dan weet je gelijk dat er iets mis is.
bij de PH III kan je dit toch niet zelf doen, omdat je het systeem drukloos moet maken?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 jan 2010 10:10
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Locatie: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door KoenW »

In de garage werd de wagen een paar keer in de hoogste en laagste stand gezet.
Uiteindelijk werd in de laagste stand de dop van het vat gedraaid. je hoort dan de overdruk ontsnappen.
Met een lampje werd het niveau van de LDS gecontroleerd en aangevuld.

Dit kun je lijkt me ook zelf.
Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 jan 2010 10:10
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Locatie: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door KoenW »

filip schreef:En gaan ze uw veercilinders niet vervangen dan???
Maandag moet ik bellen voor een afspraak. Dan wordt de diagnose eerst nog
officieel gesteld en zal een plan van aanpak worden gemaakt. Gelukkig valt het nog in de garantie periode.

Ik kan iedereen aanraden de veercilinders of in ieder geval het LDS-niveau voor het einde van de garantieperiode te checken. Het is tenslotte een zwak punt van de eerste serie C5-III (kijk naar organummer) net zoals de remklauwen achter.
Als je namelijk een reparatie/vervanging van je veercilinders of stuurbekrachtiging zelf moet gaan betalen dan slik je wel even....
Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: lekkende veercilinder

Bericht door filip »

Het systeem moet drukloos gemaakt worden met de lexia!!! alleen dan komt het LDS niveau in de juiste stand!
De druk die je hoort ontsnappen is niet de druk die op het systeem zit !! Maar de werkdruk? Zo hebben ze het mij toch verteld!
Dus ik vermoed dat er nu bij u geen juiste hoeveelheid LDS aanwezig zal zijn !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 jan 2010 10:10
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Locatie: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door KoenW »

Filip,

Daar zeg je wat.

Ik zal het navragen als ik bij de garage ben.
Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 jan 2010 10:10
Auto: C5 Tourer 2.0 L 16V Exclusive Automaat
Opties: Pack Detec 4 Exclusive, Panoram. Glazen Dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11495
Productienummer: 10332
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 83.000
Kleur: Bleu Bourrasque
KPH: C5club sticker
Locatie: Tiel (wonen) Utrecht (werken)
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: lekkende veercilinder

Bericht door KoenW »

Filip,

Er zit bijna een jaar verschil tussen de productie datum van jouw tourer en die van mij (zie orga-nr.)

Hebben ze een hele partij zwakke veercilinders ingebouwd. Zou Citroen wel eens gedacht hebben aan een terugroepactie?

Heb jij destijds een indicatie gehad van de kosten voor het vervangen van de 4 veercilinders?

Groet Koen
Autohistorie: Audi 100 CD, Volvo 760 GLE TD, Volvo740 GL LPG, Volvo 940 GLE TD, Volvo V40 1.9 TD, Volvo V70 140PK, Volvo V70, Volvo S80 D5, Volvo V70 170PK
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: lekkende veercilinder

Bericht door filip »

Ik geloofde het eerst ook niet. Maar dan is de meestergast de procedure voor mij gaan afprinten.En daar stond duidelijk op dat heel het systeem drukloos moest gemaakt worden. En dan komt de olie onderaan het netje te staan .
Vind dit eigenlijk wel een rare regeling, je zou dit toch zelf moeten kunnen controleren? Want als het niveau te laag is kan dit wel grote kosten veroorzaken.
Plaats reactie