Beste C5 mensen,
Ik heb de volgende vraag over mijn C5 Break 110 pk HDI:
- Bij het starten van de motor en het uitzetten, evenals bij het ligt gas geven (dus tussen 850-1500 toeren) komt er een piep (electronisch geluid) bij de motor vandaan. Mijn garage heeft navraag gedaan bij een citroen dealer en die gaf te kennen dat dit een bekend euvel is van de 110 pk hdi koppelingen.
Het schijnt dat deze een speciale constructie hebben, waardoor er meer comfort is tijdens het ont-koppelen. Het kon absoluut geen kwaad, hij zei dat zelfs nieuwe C5's met deze motor deze symptonen kunnen hebben.
En dat hij C5's heeft rond lopen die al 250000 km deze problemen hebben. Het is het geluid van het stellen van de veren gaf hij te kennen.
Heeft iemand anders ook ervaring hiermee, misschien dat iemand ook dit geluid herkent??
Vriendelijke groet,
Mark
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Zeker weten dat het de koppeling is ( enkel te horen bij ontkoppelen ?? ) ?? , soms wil de poulie van de multiriem ook wel eens zachtjes 'piepen' bij gas geven , echter dat wordt naarmate er langer mee word doorgereden meestal erger ....
Verder geen idee , misschien dat andere met een 110pk hier op kunnen reageren , overigens , welkom hier
Grt ,
Menno.
Verder geen idee , misschien dat andere met een 110pk hier op kunnen reageren , overigens , welkom hier
Grt ,
Menno.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25