Re: aanhangerstekker en contra stekker
De sarcastische afbeeldingen komen in de buurt.
de mijne zijn wat kleiner,en voorzien van een h 3 lamp van 12 volt en 55 watt lamp en dat keer 2.
dat wordt dus 110 watt gedeeld door 12 volt is 9.17 amp.110 watt gedeeld door 230volt is 0.48 amp.
zie het verschil en daarbij hoe belangrijk het is om de juiste draad diameter te gebruiken, en bij behorende stekkers.
en dan speelt ook nog mee de lengte van de kabel en het aantal verbindingen,want dat is ook allemaal weerstand.
vooral met de huidige auto,s met de draden die precies zo dik zijn voor wat ze moeten doen,is er geen reserve meer.
Misschien is nu ook duidelijk geworden waarom het een en ander met een relais geschakeld wordt.
ik had al led lampen geprobeerd i.v.m hun lage stroom verbruik,maar dan kan je niet recht in de lamp kijken,echter achter de aanhanger zie je op de weg niets.
En ik die het allemaal omdat waar ik woon het echt donker is,zo donker dat als ik in de achtertuin loop een zaklamp moet meenemen om niet over een molshoop te struikelen,het is hier echt maar dan ook echt donker.
Grüßen Der Franz