maar iig de moeite waard dat even goed na te lopen,
wat Folkers ook gedaan heeft.
Wie weet zie je het probleem dan meteen zitten
en kun je het zelf verhelpen,
Peter

het probleem dat er een schakelaar blijft hangen komt wel vaker voor de uitsparing van de contactdoos is vrij nauw tevens zouden er 2 gaatjes onder in de behuizing moeten zitten omdat er met nat weer veel vocht in de contactdoos komt en er vervolgens niet meer uitkomt.zolang er een externe bron een storing veroorzakt zal de auto geen melding geven omdat het geen storing betreft in het can-bus systeem van de auto.exroosje schreef:Ik kwam er (gelukkig net op tijd) achter dat mijn parkeersensoren achter in dit winterse weer opeens niets meer deden. Het vreemde vind ik dat ik geen enkele melding over defecte sensoren heb gehad. Achteruitrijden krijg ik dan ook keurig in mijn display het beeld van een achteruitrijdende auto, echter er komt nooit een signaal .
Op het forum kan ik echter alleen meldingen vinden van defecte sensoren waarbij er ook een storingsmelding komt. Die heb ik dus niet.
Ik heb overigens wel een vermoeden dat het niet een defecte sensor is , maar eerder de aansturing. En dan preciezer de uitschakeling, die met een schakelaartje op de CAN bus in het trekhaakstopcontact werkt. Een constructie die ik sowieso erg gammel vind. Zeker na al het zout wat de afgelopen dagen erin heeft kunnen lopen.

Voorheen Ph2V6: