Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
jep op de PH3 zit het..
vind het wel handig
vind het wel handig
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
We hadden een week een huur auto die dit had. Natuurlijk had ik het al wel eens gezien bij andere auto's en het leek me wat overdreven. Maar ik moet zeggen dat het idd wat meer zicht na de bocht geeft. Voor mijn gevoel wel een beetje hetzelfde effect als je met de mistlampen van de C5 rijdt.
Johan
Johan
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Ben alleen benieuwd of de mistlampen dan ook aangaan tijdens het wisselen van de rijstrook op de snelweg
.
Dat lijkt me nl niet zo handig
Dat lijkt me nl niet zo handig

C5club extreme Fan


Berichten: 181
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:01
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria
Locatie: De Meern
Contacteer:
Daar is je stuuruitslag dan niet groot genoeg voor, lijkt me. Denk het dus niet (bij een C5-III iig niet).
Greetz,
Walter
Greetz,
Walter
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het zou verboden moeten worden. Ik vind dat zo stom staan: een mistpitje aan, heel hinderlijk ook.
Het is op een C5 Ph.I totaal onnodig bovendien, want die heeft zulke krachtige knipperlichten, daarmee verlicht je de borden op de weg 100m voor je. (Ik denk zelfs dat je er in geval van nood mee zou kunnen rijden.)
Het is op een C5 Ph.I totaal onnodig bovendien, want die heeft zulke krachtige knipperlichten, daarmee verlicht je de borden op de weg 100m voor je. (Ik denk zelfs dat je er in geval van nood mee zou kunnen rijden.)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Dit systeem werkt uiteraard anders dan het systeem op de nieuwe modellen.
De huidige systemen gebruiken de stuurhoeksensor om zo de lichten te schakelen.
Dit systeem werkt met het signaal van de raw en het dimlicht.
Wel leuk systeem voor de liefhebbers.
De huidige systemen gebruiken de stuurhoeksensor om zo de lichten te schakelen.
Dit systeem werkt met het signaal van de raw en het dimlicht.
Wel leuk systeem voor de liefhebbers.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Ik had ook het idee dat het simpelweg aangesloten werd op de raw en het dimlicht. De site geeft aan dat het redelijk simpel is te doen. Echter doordat dit systeem niet snelheid afhankelijk is, gaat het dus ook (volgens mij althans) aan als je op de snelweg je raw gebruikt. Dit lijkt me niet wenselijk.
Ik heb zelf een tijdje in een Focus(sorry) gereden met meedraaiende verlichting en dat vond ik erg fijn.
@eviltwin; de knipperlichten geven inderdaad een heel bak licht en bevestigd dus dat het wel prettig is om in de bocht verlichting te hebben.
Ik heb zelf een tijdje in een Focus(sorry) gereden met meedraaiende verlichting en dat vond ik erg fijn.
@eviltwin; de knipperlichten geven inderdaad een heel bak licht en bevestigd dus dat het wel prettig is om in de bocht verlichting te hebben.

Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij de ph3 werkt het sowieso niet boven een bepaalde snelheid... ( ik meen 80 km per uur)
en ze zitten niet in de mistlamp maar in de lampunit zelf..
dus de lamp schijnt echt opzij...
en ik vind dat het een meerwaarde geeft..
een vergelijking met auto's waarvan de mistlamp aangaat heb ik niet.. maar ik vermoed dat het systeem op de Ph 3 beter is...
en ze zitten niet in de mistlamp maar in de lampunit zelf..
dus de lamp schijnt echt opzij...
en ik vind dat het een meerwaarde geeft..
een vergelijking met auto's waarvan de mistlamp aangaat heb ik niet.. maar ik vermoed dat het systeem op de Ph 3 beter is...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik vind het vooral irritant als er voor je een Benz of Skoda afslaat, met zo'n systeem; bijna net zo irritant als een Audi met LED-dagrijlichten die UIT gaan als de knipperlichten werken.
De bochtverlichting van een C5-3 daarentegen zie je niet recht van voren, maar daar heb ik het dus expliciet niet over, echte meesturende koplampen (projectoren) evenmin. Die werken bovendien op twee lampen tegelijk.
Eigenlijk is dit soort onzin goedkeuren indirect een goedkeuring voor het continu gebruiken van mistlampen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Moderne koplampen zijn juist ontworpen om een exacte definitie van licht/donker te geven om verblinding te voorkomen, maar dat soort overwegingen worden dus makkelijk opzij gezet.
De bochtverlichting van een C5-3 daarentegen zie je niet recht van voren, maar daar heb ik het dus expliciet niet over, echte meesturende koplampen (projectoren) evenmin. Die werken bovendien op twee lampen tegelijk.
Zo'n aftermarket systeem gelinkt aan knipperlichten heeft geen meerwaarde, want als je die gebruikt heb je niks extra nodig en als je ze niet gebruikt dan werkt dit soort houtje-touwtje bochtverlichting ook niet.@eviltwin; de knipperlichten geven inderdaad een heel bak licht en bevestigd dus dat het wel prettig is om in de bocht verlichting te hebben.
Eigenlijk is dit soort onzin goedkeuren indirect een goedkeuring voor het continu gebruiken van mistlampen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Moderne koplampen zijn juist ontworpen om een exacte definitie van licht/donker te geven om verblinding te voorkomen, maar dat soort overwegingen worden dus makkelijk opzij gezet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Hier kan ik het wel mee eens zijn
Ik had ook al een beetje mijn twijfels over dit systeem, vandaar mijn vraag. Zo'n systeem in de Ph3 zou mooi zijn in de ph1
Ik had ook al een beetje mijn twijfels over dit systeem, vandaar mijn vraag. Zo'n systeem in de Ph3 zou mooi zijn in de ph1

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het is sowieso niet relevant voor jouw (of mijn) C5 , want de Ph.I Exclusive heeft Xenon en dus geen mistlampen.
Die link hierboven bevat geen lampen dus wat zou het moeten aansturen op onze auto's?
Oplichterij.
Die link hierboven bevat geen lampen dus wat zou het moeten aansturen op onze auto's?
Oplichterij.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 416
Lid geworden op: 14 apr 2010 15:50
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Locatie: Almere
Maar ik denk dat het heel wat jaartjes door sparen wordt voor een ph3 met.. 

Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Oldenhage,Oldenhage schreef:Dit systeem werkt uiteraard anders dan het systeem op de nieuwe modellen.
De huidige systemen gebruiken de stuurhoeksensor om zo de lichten te schakelen.
Dit systeem werkt met het signaal van de raw en het dimlicht.
Wel leuk systeem voor de liefhebbers.
Ik ken het van de diverse VW's. Ik ken diverse hoeken van oa. Frankrijk waar ik dit graag zou willen hebben.
Is dit een kwestie van netjes installeren en solderen, of moeten we dan weer aan de Lexia
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Op de site staat denk ik waar het om gat:
"Bovendien geeft bochtenverlichting een mooi effect".
Daar is het natuurlijk vooral om te doen.
De aansturing zal niet erg geavanceerd zijn obv dimlicht en richtingaanwijzer. Denk dat het prima zonder lexia kan, wel moet je de juiste draden vinden en waarschijnlijk doorverbinden. In de set zie ik van die stekkertjes. de professional presereert soldeer verbindingen.,
"Bovendien geeft bochtenverlichting een mooi effect".
Daar is het natuurlijk vooral om te doen.
De aansturing zal niet erg geavanceerd zijn obv dimlicht en richtingaanwijzer. Denk dat het prima zonder lexia kan, wel moet je de juiste draden vinden en waarschijnlijk doorverbinden. In de set zie ik van die stekkertjes. de professional presereert soldeer verbindingen.,
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 


