Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
 Vreemde Tellerstanden 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Tourer 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 96000
Kleur: Zilver

Naar boven
Bericht Vreemde Tellerstanden
Hallo mensen,

Even een vraagje: Bij het uitlezen van mijn C5 met de lexia ben ik een aantal vreemde tellerstanden tegengekomen... Bij aankoop was de tellerstand 60000. Mijn tellerstand nu is ongeveer 98000 op de teller en ook in de BSI zegt hij ook dat dit de huidige tellerstand is. Maar als ik in de BSI bij de opgeslagen storingen kijk en dit op chronologische volgorde naloop beginnen de storingen bij 65000 en lopen dan door tot 129000 om vervolgens terug te gaan naar 70000 en dan door te lopen naar de huidige 98000.

Ben ik het slachtoffer van tellerfraude?? :oops: :oops: :oops:

Even ter aanvulling: de auto heeft een NAP en ik kan de tellerstanden vanaf 3 jaar tot mijn aankoopdatum ongeveer om het half jaar controleren en de ze lopen netjes op tot de 60000 waarop ik de wagen gekocht. Ook de onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld en komen tot 48000 km overeen met de NAP. Altijd bij dezelfde Citroen dealer in onderhoud geweest.
Ook het pasnummer gecontroleerd en dit klopt ook. De huidige km stand wordt ook door NAP als geldig geacht.

Er moet wel erg knap gefraudeerd zijn (maar ja dat kan allemaal tegenwoordig) maar toch vind ik die storingen raar? (Overigens wel allemaal storingen die ik niet goed kan thuisbrengen bij de defecten die de C5 tijdens mijn bezit heeft gehad en de lexia is een China import dus of dit wel 100% betrouwbaar is. De auto zelf ziet er zeker niet uit als zijnde ouder dan de 98000 km nu aan de gebruikssporen te zien.

Ik hoop dat iemand een logische verklaring heeft?? :smt017 :smt017

Groeten Neil

22 jan 2011 16:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

Naar boven
Bericht Re: Vreemde Tellerstanden
ik heb de lexia ook al bij een paar voertuigen aangesloten ,en dat ook tegen gekomen
maar daar volgelde alles netjes op
nu weet ik niet meer of er ook een datum op het scherm verscheen
dat kan misschien meer zeggen
maar de lexia leest, en slaat op, wat op dat moment aanwezig is
dus ook wat er op de teller staat,volgens mij

22 jan 2011 17:15
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Er staan helaas geen data bij de storingen. Wat bedoel jij precies met "het volgde elkaar netjes op" willy4? Dat de standen wel netjes op volgorde oplopen maar wel boven de huidige km stand uitkomen?

Wat ik ook vreemd vind is dat de allereerste storing bij een km stand van 65000 voordeed en daarvoor helemaal niets. Ik weet dat de C5 een goede auto is maar zo goed :D :D

Als je de storingen bekijkt denkt de BSI wel dat de volgorde klopt ondanks dat de getallen niet op volgorde zijn bijv. bij een bepaalde storing zegt hij dat die zich het eerst voordeed bij een stand van bijv. 100000 en het laatst bij een stand van 70000, een lager stand dus bij de laatste storing :smt017 :smt017

22 jan 2011 17:57
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
De boel na laten kijken bij de dealer. Vond het ook vreemd maar er is volgens hem absoluut niet mee gesjoemelt. Kan ook bijna niet als je NAP gegevens bekijkt. Gelukkig. Kan een slotje op.

15 aug 2011 19:05
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Mooi dat alles klopt :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

15 aug 2011 19:13
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ]