Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Roman schreef:normaliter kan dat niet volgens mij
bij de Ph2 moet de beruchte black box ertussen... ;)
De constante voeding kan via corrosie (zie opm JW) wel een lekstroom veroorzaken naar bv de +Can (die zit op de schakelaar in de contactdoos), en daardoor het netwerk CAN carrosserie wekken, of anders iig verstoren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
De trekhaak-blackbox in de Ph2 is niet helemaal een echte scheiding tussen de CAN bussen en de boze buitenwereld; de microswitch voor de detectie van een aangesloten caravansteker hangt aan een van de CAN bus signalen.
Heb er zelf een aantal maanden problemen mee gehad dat de airco-instellingen(temperatuur) telkens verliepen; bleek door die bewuste microswitch veroorzaakt. Na schoonmaken geen problemen meer gehad.
NB: als het goed is is via die blackbox al een constante +12V aanwezig op pen 9 van de trekhaakdoos.
Een geschakelde +12V voor pen 10 moet je zelf maken.
Jim
Gereden: F Escort 2x, F Taunus 16L, VW Jetta 1.8CL, R21 Nevada Dsl, R Laguna Brk Dsl, R Laguna Brk RXE 19dCi, C5 II Brk 2.0 HDI, nu P5008 2.0 HDIF
2e Auto : T Yaris Verso 1.5
P5008 Afbeelding         T 6,5Ltr/100Km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
De trekhaakbedrading was uiteraard via de blackbox aangesloten, de 12V aansluiting weet ik niet helemaal zeker maar volgens mij rechtstreeks op de accu.
Inclusief de micro switch heeft dit dus drie jaar volkomen probleemloos met de caravan gefucntioneerd. Nu dsu even niet .......

Zou het raadzaam zijn de complete stekkerdoos maar gelijk te vernieuwen ???
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Kijk even goed hoe de stekkerdoos er nu uit ziet, zijn daar al corrosie verschijnselen waarneembaar?
Als dat het geval is: vervangen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2021 09:25
Auto: C4 Coupe
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 209000
Kleur: rood
Hallo allemaal, Ik wilde graag een stukje meeliften, ondanks dat mijn auto een C4 is en niet een C5. Het probleem dat ik heb komt namelijk een op een overeen met hetgeen hier omschreven.
De ruitenwissers en dimlichten gaan aan terwijl de aoto uit staat en van het contact af.

Met behulp van dit artikel heb ik de oorzaak bij de trekhaak aansluiting gezocht. Dat leek in eerste instantie een goede mogelijkheid. Want: vocht in de kofferbak.

Echter het loskoppelen van de trekhaakbedrading heeft niet opgeleverd. :|
Hebben jullie misschien een idee waar ik het probleem verder zou moeten zoeken?
Er vanuitgaande dat de C4 en C5 wat zaken gemeen hebben.

Alvast mijn dank!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie