Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor de smeernippel, heb je alleen de buiten mantel doorboord, en daar de nippel ingezet
en de plastieken bus niet
heb je er een foto van
ik heb het al een tijdje willen doen, maar ik had er alleen maar een tekening van
en dat was helemaal niet duidelijk
en de plastieken bus niet
heb je er een foto van
ik heb het al een tijdje willen doen, maar ik had er alleen maar een tekening van
en dat was helemaal niet duidelijk
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Hiermee meteen concluderend dat het zeker geen klus is voor de amateur DHZ-er,
je moet naar mijn idee toch wel weten wat je aan het doen bent,
ook al kijk je nog zo goed hoe alles zit tijdens de demontage,
Peter
je moet naar mijn idee toch wel weten wat je aan het doen bent,
ook al kijk je nog zo goed hoe alles zit tijdens de demontage,
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
willy4 schreef:voor de smeernippel,heb je alleen de buiten mantel doorboord,en daar de nippel ingezet
en de plastieken bus niet
heb je er een foto van
ik heb het al een tijdje willen doen ,maar ik had er alleen maar een tekening van
en dat was helemaal niet duidelijk
Op zich zijn het redelijke bedragen maar uitgesmeerd over de tijd dat zo'n lager mee gaat valt dat toch best mee. En als je er een weer goed rijdende C5 voor terugkrijgt...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2010 09:36
Auto: sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160000
Kleur: zwart
ik heb de smeernippel tussen de keerring en de lagerschaal gezet. Van onderaf in de arm.
de (buiten) rand van het lager zit 11mm dieper vanaf de rand van de arm. De kunstof bus blijft dus heel.
Een nippel alleen in de arm achter de kunstof bus werkt niet, dan kan je een heel vetpatroon leeg drukken zonder dat er ook maar een klein beetje vet bij de lagers komt.
Had per arm 2 nippels kunnen plaatsen maar het is altijd het buitenste lager wat eerst stuk gaat.( aan de wiel zijde)
Eigenlijk kan je dit alleen doen bij gedemonteerde armen/ vervanging lagers. er komt namelijk altijd wat boorsel in de lagers, en dan gaat het zeker stuk... en je weet zeker dat je niet in de keerring boort.
de (buiten) rand van het lager zit 11mm dieper vanaf de rand van de arm. De kunstof bus blijft dus heel.
Een nippel alleen in de arm achter de kunstof bus werkt niet, dan kan je een heel vetpatroon leeg drukken zonder dat er ook maar een klein beetje vet bij de lagers komt.
Had per arm 2 nippels kunnen plaatsen maar het is altijd het buitenste lager wat eerst stuk gaat.( aan de wiel zijde)
Eigenlijk kan je dit alleen doen bij gedemonteerde armen/ vervanging lagers. er komt namelijk altijd wat boorsel in de lagers, en dan gaat het zeker stuk... en je weet zeker dat je niet in de keerring boort.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2010 09:36
Auto: sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160000
Kleur: zwart
en nog een 2e foto (dit is de rechter draagarm)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Ik had ook krakende vering achter, zowel (langzaam) rijdend als bij stilstand. Bij de garage geweest, inderdaad de ADALs (achterste draagarm lagers), reparatie door de garage kost zomaar 500 a 600 euro gaven ze aan, dus ze hebben eerst de ADALs gesmeerd. Bovendien vonden ze de slijtage nog binnen de normen vallen en was vervanging (nog) niet nodig. Dat smeren heeft een week of 3 geholpen en ja hoor, vanmiddag was het gekraak er weer... Zal vroeg of laat toch op reparatie uitdraaien.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ik vind het een waardeloos antwoord van de garage, sorry voor mijn collega's.
Er valt bij de originele setting niets te smeren. En slijtage die binnen de normen valt... Er is geen norm voor... En slijtage kan je alleen waarnemen als je de boel demonteerd..
En de 500 à 600 euro... Moeten dan wel beide kanten voor gedaan worden. Maar voor 250 euro per kant, kan je het bij de meeste garages wel laten doen
Er valt bij de originele setting niets te smeren. En slijtage die binnen de normen valt... Er is geen norm voor... En slijtage kan je alleen waarnemen als je de boel demonteerd..
En de 500 à 600 euro... Moeten dan wel beide kanten voor gedaan worden. Maar voor 250 euro per kant, kan je het bij de meeste garages wel laten doen
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

V.I.P.


Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2010 09:05
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 207000
Kleur: Blauw
Locatie: Cadier en Keer
Update:
Mijn monteur geeft aan dat hij speciale materialen nodig heeft om de adals te vervangen. Klopt dit? Nu ben ik dus genoodzaakt om naar een garage te gaan en de volle mep te betalen. Is het wijsheid om bijv naar de garage in Veldhoven te gaan die 2e hands materialen gebruikt waardoor de prijs iets lager wordt?
Mijn monteur geeft aan dat hij speciale materialen nodig heeft om de adals te vervangen. Klopt dit? Nu ben ik dus genoodzaakt om naar een garage te gaan en de volle mep te betalen. Is het wijsheid om bijv naar de garage in Veldhoven te gaan die 2e hands materialen gebruikt waardoor de prijs iets lager wordt?

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
2'dehands ADALS 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Mauke schreef:Is het wijsheid om bijv naar de garage in Veldhoven te gaan
ik zie in je profiel cadier en keer...
de dealer in belgie kan dan ook interessant zijn hoor...

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
2e hands ADALs komt wel vaker voor, maar dat zijn dan de draagarmen inclusief ADALs, van de sloop. De vraag is natuurlijk, als je ziet dat bij sommig gebruik (stenen sjouwen met aanhanger) de ADALs maar 120dkm meegaan, wat het nut is om er 2e hands in te zetten met al 50 of 80dkm erop.
Speciaal gereedschap is denk ik trekkers voor de lagerschalen, is niet zo specifiek voor een Citroen.
Speciaal gereedschap is denk ik trekkers voor de lagerschalen, is niet zo specifiek voor een Citroen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Ik had dit gekraak ook uit de achtervering, zowel rijdend als bij stilstand. Eerst is het door de garage gesmeerd, dat hielp een paar weken, maar deze week zijn de ADALs, de achterste draagarmlagers inderdaad vervangen en dat helpt, want het geluid is helemaal weg de de auto rijdt weer prima. De draagarmrubbers zijn ook vervangen en het is een flinke klus, men is 3 uur per kant bezig geweest, totaal 6 uur werk. Maar het helpt wel.
Ik heb overigens een Phase II met net geen 110.000 op de teller, dus ook Ph II heeft het al.
Ik heb overigens een Phase II met net geen 110.000 op de teller, dus ook Ph II heeft het al.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Met draagarmrubbers bedoel je de ophanging van de voorwielen?
Achter zitten geen draagarmrubbers, alleen aanslagrubbers, subframe-rubbers en de stabilisatorstang monteerpunten.
Achter zitten geen draagarmrubbers, alleen aanslagrubbers, subframe-rubbers en de stabilisatorstang monteerpunten.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

V.I.P.


Berichten: 45
Lid geworden op: 27 nov 2010 09:05
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 207000
Kleur: Blauw
Locatie: Cadier en Keer
Nou,de kogel is door de kerk. Heb de ADAL's laten doen bij de garage. Helemaal geen gekke prijs. Ik heb net 400 euro moeten betalen,voor beide kanten. Mag dus niet klagen. Deze garage hou ik in mijn achterhoofd. Op naar de volgende klus
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Da's een nette prijs voor de ADALS aan beide kanten,
misschien een tip om de garage te vermelden,
Peter
misschien een tip om de garage te vermelden,
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......