Een vervolg.....
Conform de procedure D4EAA4P0 is het remsysteem nogmaal ontlucht.
Eerst het primaire circuit, en vervolgens het secundaire circuit, terwijl hij aan de Lexia hing.
Dat is een tamelijk langdurige procedure, waarbij de Lexia precies aangeeft wat er moet gebeuren. En tijdens die procedure gaat er ook heel wat remolie doorheen.
Heeft het geholpen? Helaas niet
Integendeel haast, het rempedaal zit nu nóg dieper dan voorheen, ik moet, met lopende motor duidelijk meer dan 5 cm trappen voordat er überhaupt iets gebeurt. En als de motor net gestart is kan ik het rempedaal bijna tot de bodem indrukken, zover zakt 'ie dan weg.
Ik heb vandaag nogmaals de procedure B3FD0JP0,
Controle: Slag van het Rempedaal doorlopen om te checken of het probleem kan zitten in de hoofdremcilinder.
Er is een maximaal verschil toelaatbaar van 10 mm tussen de hoogte van het rempedaal bij heel langzaam en zeer snel indrukken, en daar blijf ik met 5 mm ruim onder. Daarover zegt de procedure dan:
De hoofdremcilinder is in orde
Al met al is het een zeer onplezierige situatie, daar moet ik verder aan laten sleutelen
Groet,
JW