Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:45
Auto: c5, 6 cyl, 3.0 ltr. exclusive
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Mijn watertemp.meter komt thans niet hoger met dit weer dan op een kwart, net even boven de blauwe streep en die van de olie blijft op de blauwe streep staan. Auto wordt wel goed warm. Zou de thermostaten niet goed meer werken?
gr
frits
gr
frits
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
idd de thermostaat.
De meter moet na een kleine 5 km echt op bedrijfstemperatuur staan.
De meter moet na een kleine 5 km echt op bedrijfstemperatuur staan.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het is een V6 en die krijgt het niet snel warm, ik zou echt niet gelijk de thermostaat verdenken, maar eerder het weer, ... 5 km is zeer zeker niet genoeg om die meter überhaupt te laten bewegen ...
Een kwart is netjes, maar mocht je echt veel km's maken moet deze uiteraard uiteindelijk wel redelijk halverwege komen te staan, de olie sowieso niet, en al helemaal niet bij dit weer.
Mocht de kachel wel gewoon goed werken zou ik mij er verder niet snel druk om maken.
Een kwart is netjes, maar mocht je echt veel km's maken moet deze uiteraard uiteindelijk wel redelijk halverwege komen te staan, de olie sowieso niet, en al helemaal niet bij dit weer.
Mocht de kachel wel gewoon goed werken zou ik mij er verder niet snel druk om maken.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Lijkt mij ook dat er weinig aan de hand is,
zeker als het " later " wel gewoon warm wordt.
Gisteren van Den Bosch naar huis, temp op 28 gr. gezet en automatisch,
duurde toch een tijdje voor ik wat warmte in de auto had,
en een bij V6 duurt het gewoon langer, of het moet natuurlijk gewoon stervenskoud blijven in de auto dan is er iets niet goed......(thermostaat???)
Peter
zeker als het " later " wel gewoon warm wordt.
Gisteren van Den Bosch naar huis, temp op 28 gr. gezet en automatisch,
duurde toch een tijdje voor ik wat warmte in de auto had,
en een bij V6 duurt het gewoon langer, of het moet natuurlijk gewoon stervenskoud blijven in de auto dan is er iets niet goed......(thermostaat???)
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ben ik blij dat ik geen V6 of een diesel heb.
Na 5 km is het al heerlijk warm in de auto
Na 5 km is het al heerlijk warm in de auto
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inderdaad, bij de V6 duurt het enige tijd, een aantal kilometers, voordat het wat warmer wordt in de auto. In elk geval bij de mijne.
Op dat punt ging het bij mijn 2 liter Xant sneller.
Maar waarom zet je die knoppen van de regeling op 28 graden?
Dat helpt echt niet om de auto sneller op temperatuur te krijgen, de kleppen staan gewoon helemaal open als je 'm op 21 of 22 graden zet, da's thermostatisch geregeld . Die kleppen blijven dan open totdat die ingestelde temperatuur bereikt is.
Het nadeel van die hoge temperatuurinstelling is ook dat de goede warmteverdeling boven/onder langer op zich laat wachten, de benedenregeling blijft dan dicht staan.
Zó werkt dat in elk geval bij mij, de onderste uitstroming van warme lucht komt pas op gang als de rest z'n goede temperatuur bereikt heeft.
Groet,
JW
Op dat punt ging het bij mijn 2 liter Xant sneller.
Maar waarom zet je die knoppen van de regeling op 28 graden?
Dat helpt echt niet om de auto sneller op temperatuur te krijgen, de kleppen staan gewoon helemaal open als je 'm op 21 of 22 graden zet, da's thermostatisch geregeld . Die kleppen blijven dan open totdat die ingestelde temperatuur bereikt is.
Het nadeel van die hoge temperatuurinstelling is ook dat de goede warmteverdeling boven/onder langer op zich laat wachten, de benedenregeling blijft dan dicht staan.
Zó werkt dat in elk geval bij mij, de onderste uitstroming van warme lucht komt pas op gang als de rest z'n goede temperatuur bereikt heeft.
Groet,
JW
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
wie zegt dat de bestuurder het koud heeft danKlussie schreef: Na 5 km is het al heerlijk warm in de auto
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
" Afwijking " van vroeger denk ik,Maar waarom zet je die knoppen van de regeling op 28 graden?
heb een Slopel Kadett gehad waarbij het of warm of koud was,
beetje blijven hangen denk ik ....
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:45
Auto: c5, 6 cyl, 3.0 ltr. exclusive
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Luitjes,
ben vanmorgen naar mijn verkoper gereden in Friesland en daar gaan zij het oplossen. de kats en de thermostaten. ben dus benieuwd,
watertemp kwam niet verder dan amper een kwart en de olietemp bleef in het blauw. Toch 3 uur gereden dus is de motor toch behoorlijk warm geworden.
Temp in de auto was aangenaam, 19 a 20 graden, Stoelverwarming helemaal lekker maar deed ik uiteindelijk toch maar weer uit.
gr
frits.
ben vanmorgen naar mijn verkoper gereden in Friesland en daar gaan zij het oplossen. de kats en de thermostaten. ben dus benieuwd,
watertemp kwam niet verder dan amper een kwart en de olietemp bleef in het blauw. Toch 3 uur gereden dus is de motor toch behoorlijk warm geworden.
Temp in de auto was aangenaam, 19 a 20 graden, Stoelverwarming helemaal lekker maar deed ik uiteindelijk toch maar weer uit.
gr
frits.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er is al bij meerdere C5 V6 de thermometer vervangen vanwege dit euvel. Deze sluit dan niet goed af.
Kost je de kop niet en je zit er weer lekker warm bij.
Bovendien is rijden met een koude motor slecht voor je motor en kats
Kost je de kop niet en je zit er weer lekker warm bij.
Bovendien is rijden met een koude motor slecht voor je motor en kats
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Na 3 uur rijden klopt het idd niet ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2010 15:45
Auto: c5, 6 cyl, 3.0 ltr. exclusive
Brandstof: LPG-G3
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Ik word gebeld als de auto klaar is dus........dan horen jullie het wel. Allemaal bedankt!
gr
frits.
gr
frits.


