Ik ben nieuw op het forum, maar ik heb een vraag over een trekhaak. Ik was laatst bij een Citroen specialist in Kerkrade en die zij tegen mij dat ik een speciale kabelboom met computer moest hebben voor eventuele storingen in het stroomcircuit te voorkomen. Klopt dit ?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2010 13:28
Auto: break 2.0 16 v automaat differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09706cj
Productienummer: 10091
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 207500
Kleur: blauw metallic
Locatie: Landgraaf
Goedendag allemaal
,
Ik ben nieuw op het forum, maar ik heb een vraag over een trekhaak. Ik was laatst bij een Citroen specialist in Kerkrade en die zij tegen mij dat ik een speciale kabelboom met computer moest hebben voor eventuele storingen in het stroomcircuit te voorkomen. Klopt dit ?
Ik ben nieuw op het forum, maar ik heb een vraag over een trekhaak. Ik was laatst bij een Citroen specialist in Kerkrade en die zij tegen mij dat ik een speciale kabelboom met computer moest hebben voor eventuele storingen in het stroomcircuit te voorkomen. Klopt dit ?
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een extra kastje voor de kabelboom is volgens mijn weten enkel bij de PH2 nodig ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2010 13:28
Auto: break 2.0 16 v automaat differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09706cj
Productienummer: 10091
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 207500
Kleur: blauw metallic
Locatie: Landgraaf
Hallo Menno,
Bedankt voor je reactie dan ga ik het eerst zo proberen, ik heb er een kabelset bij zitten met de stekkertjes en een relais er aan vast zitten.
Bedankt voor je reactie dan ga ik het eerst zo proberen, ik heb er een kabelset bij zitten met de stekkertjes en een relais er aan vast zitten.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
idd alleen bij de ph2 
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik het goed heb mag je het kabelset, van de trekhaak bij een PH1
rechtstreeks aansluiten op de bekabeling van de wagen
nu heb ik gezien dat er bij sommige kabelset een relais bij zit, voor wat dient dit relais?
rechtstreeks aansluiten op de bekabeling van de wagen
nu heb ik gezien dat er bij sommige kabelset een relais bij zit, voor wat dient dit relais?
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Sluit de bekabeling het liefst met officiele stekkertjes aan op de juiste bekabeling van de auto.
De constant stroom kun je niet overal vanaf tappen.
De BSI (computer van de C5) kan anders van slag raken.
De BSI houd continu de stroomsterkte van het elektro systeem in de gaten. Veranderingen kunnen soms storingen geven.
Let ook op de microswits in de contactdoos die de achteruitrijsensoren(als je die hebt) uitschakelen bij het aansluiten van een kar of caravan.
Werk met het aansluitschema voor de C5 en niet alleen maar effe op kleur!
Maak de contacten en stekkers echt goed vast, en zeker geen zgn "blauwe blokjes".
Dat is vragen om problemen.
Johan
De constant stroom kun je niet overal vanaf tappen.
De BSI (computer van de C5) kan anders van slag raken.
De BSI houd continu de stroomsterkte van het elektro systeem in de gaten. Veranderingen kunnen soms storingen geven.
Let ook op de microswits in de contactdoos die de achteruitrijsensoren(als je die hebt) uitschakelen bij het aansluiten van een kar of caravan.
Werk met het aansluitschema voor de C5 en niet alleen maar effe op kleur!
Maak de contacten en stekkers echt goed vast, en zeker geen zgn "blauwe blokjes".
Dat is vragen om problemen.
Johan
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
oud draadje afstoffen ... ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ach ja zeg, had ik niet eens gezien. Ik reageerde op willy.
Trekhaak is al lang klaar natuurlijk. Arjan is maar 2 keer langs komen rijden.
Sluiten??
Johan
Trekhaak is al lang klaar natuurlijk. Arjan is maar 2 keer langs komen rijden.
Sluiten??
Johan
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik weet dat het een oud draadje is
maar ik heb een tweedehands trekhaak gekocht,en daar hebben ze alles afgeknipt
nu heb ik verschillende trekhaken leveranciers naar een bekabeling gezocht
daar zie ik verschillende bekabeling ,ik zie dat er sommige een relais plaatsen
daarom mijn vraag waarom die relais
ik maak liever iets goed,en ik werk met geen blauwe klemmen die moesten ze van de markt halen
ik zal altijd alles solderen
maar ik heb een tweedehands trekhaak gekocht,en daar hebben ze alles afgeknipt
nu heb ik verschillende trekhaken leveranciers naar een bekabeling gezocht
daar zie ik verschillende bekabeling ,ik zie dat er sommige een relais plaatsen
daarom mijn vraag waarom die relais
ik maak liever iets goed,en ik werk met geen blauwe klemmen die moesten ze van de markt halen
ik zal altijd alles solderen


