Ik heb sinds een week iets vergelijkbaars.breakexclusive schreef:de discussie gaat verder over het gebruik van een automaat maar de vraag was toch echt wat nu het probleem met de remmen kan veroorzaken![]()
Maar goed in mijn geval is het een automatisme geworden om mijn voet op de rem te houden bij het starten. Misschien vanwege de sterk voorwaartse neigingen in D bij koud weer omdat de motor dan hoger stationair draait. Daar zou eigenlijk een soort van knop in het rempedaal moeten zitten die de bak een soort van ontgrendelt (bij stilstand) zodat de auto niet zo kruipt en duwt.
Maar goed nu het probleem van de rem weer.
Ik start niet met de voet op de rem, dat gaf ik al eerder aan

Maar als ik, zodra de motor loopt, de rem intrap om 'm vanuit de P in de D te zetten, voel ik dat het pedaal verder wegzakt, dat gaat best diep. En een keer toen 'ie op een hellinkje stond moest ik oppassen dat 'ie niet wegreed. Ik heb toen de handrem even aangetrokken, die staat normaliter nooit aangetrokken.
Ik ga dat de komende week wat verder uitproberen, de week er na gaat 'ie naar de garage waar ik 'm gekocht heb.
Zij zijn inmiddels op de hoogte van dit verschijnsel, ook via een link naar dit draadje

Groet,
JW