Witbrik was volgens mij een beetje vroeg met het laten keuren van de auto

Dat zal haast wel nieuw zijn, nog nooit ontvangen ...JW-NHS schreef:Is dat nieuw, een brief van de RDW waarin staat dat je auto APK goedgekeurd is?
Formeel juist bij staandehouding, maar niet gekoppeld aan flitsen. Dat laatste is sowieso wettelijk lastig omdat je altijd kunt zeggen dat hij geflitst is tijdens een apk testritzima schreef:Als de APK verlopen is en je word aangehouden of geflitst dan word je wel bekeurd ook al ben je een week te laat. Je kunt zeggen dat je door omstandigheden nog geen keuring hebt en zou je onder een bekeuring uit kunnen komen maar je mag met de auto niet meer rijden totdat deze een nieuwe APK heeft.
Niet uitbetalen van wat? Aansprakelijkheid? Dat mogen ze niet; ze kunnen hooguit proberen het te verhalen.Volgens mij kan zelfs de verzekering moeilijk doen of zelfs helemaal niet uitbetalen bij bv een ongeval die veroorzaakt word doordat bv de remmen niet goed meer werken of een ander mankement wat bij een APK opgemerkt zou zijn.
Niet helemaal waar ET. In de polisvoorwaarden staan punten genoemd waarbij dekking niet geldt. Daaronder valt rijden onder invloed en rijden zonder rijbewijs. De verzekering zal de tegenpartij wellicht uitbetalen maar zal dat zeker verhalen op de verzekerde. Het kan ook voorkomen dat de schade direct op de "onverzekerde" bestuurder wordt verhaald....Meestal keren ze ook uit als een verlopen rijbewijs hebt (mulder van 60eur) of zelfs als je dronken bent. Dat is tenslotte waar een aansprakelijkheidsverzekering voor bedoeld is, schade afdekken die je veroorzaakt als je eigenlijk fout zat. Pas bij kwade opzet of grove nalatigheid kan een verzekeraar moeilijk gaan doen en moet dat dan doen via een civielrechtelijke procedure.
dat is toch exact wat ik schreef:Bert65 schreef:Niet helemaal waar ET. In de polisvoorwaarden staan punten genoemd waarbij dekking niet geldt.