Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Helemaal duidelijk is het niet geworden. De bout zit niet vast in een moer, maar in een soort klip van een slechte kwaliteit (licht)metaal. Ik denk dat het schroefdraad hierin dolgedraaid is.
Een ander manier dan uitboren is er volgens mij niet.
Ik heb het 3e remlicht dat niet meer waterdicht was vervangen voor een nieuw exemplaar (€51,-)
Tot mijn verbazing begon direct nadat ik de stekkers verbond het remlicht branden. Dus zonder dat het rempedaal werd ingetrapt. De motor stond uit.
Ik heb de stekker weer losgemaakt en losgelaten.
Helaas zijn naar een paar kilometer rijden ook de storingsmeldingen
- storing remsysteem
- storing motormanagement
weer terug.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Een ander manier dan uitboren is er volgens mij niet.
Ik heb het 3e remlicht dat niet meer waterdicht was vervangen voor een nieuw exemplaar (€51,-)
Tot mijn verbazing begon direct nadat ik de stekkers verbond het remlicht branden. Dus zonder dat het rempedaal werd ingetrapt. De motor stond uit.
Ik heb de stekker weer losgemaakt en losgelaten.
Helaas zijn naar een paar kilometer rijden ook de storingsmeldingen
- storing remsysteem
- storing motormanagement
weer terug.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Wat gebeurt er als je de oude weer aansluit (niet inbouwen hoor) is dan de melding anders?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
IK kan wel de motor storing uitlezen maar dan moet je wel naar venlo komen of naar de nieuwjaarmeeting op 28 jan (weet alleen nog niet zeker of dan kom)
Ik kan mij overigens niet voor stellen dat motor storingen hier iets mee te maken hebben, maar je weet maar nooit
Ik kan mij overigens niet voor stellen dat motor storingen hier iets mee te maken hebben, maar je weet maar nooit
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
kijk hierhttp://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=616 vvor de nieuwjaars meeting
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
Als jullie het niet erg vinden sluit ik hier maar even op aan. Kan het printje met de Led's er uit dan ?Herman schreef:Als je het bordje met LEDS er uit hebt gehaald dan kun je eenvoudig een nieuwe LED er op of in solderen.
De achtergrond: Ik vond het vandaag bij dit mooie weer een prachtige gelegenheid het condens in het 3e remlicht maar eens te lijf te gaan. Ik erger me er al maanden aan, en op termijn moet dit tot problemen leiden.
Boeltje gedemonteerd (m.b.v. http://users.skynet.be/sky83161/sven/openingc5.pdf, dank) en toen dacht ik de LED-unit wel even te openen om te drogen. Daar kon ik even niet goed achterkomen en heb het maar provisorisch opgelost. Er zijn twee openingen, geel dopje op een half-open piepke, en de rubber doorvoer voor de draden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTDCCTZA.jpg
Deze eraf en met de compressor voorzichtig drooggeblazen. De grote O-ring die geacht wordt de boel af te dichten zat er niet mooi tussen, dus deze over de gehele bovennaad er tussenuit gehaald en weer teruggeplaats. Maar de beide delen lijken mij niet netjes op elkaar aan te sluiten, zodat m.i. altijd lekkage zal blijven bestaan, juist met name op de bovenrand, de onderrand sluit veel mooier aan. Dus goede raad is goedkoop, dus ("met de kitspuit in de hand kom ik door het hele land") een dun rupsje siliconenkit op de naad gelegd ter afdichting.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JE6DH7SE.jpg
Even lering getrokken uit meerdere vermeldingen hier over niet te lossen schroeven en alle kooimoeren lekker ingevet, boeltje weer in elkaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HHCY6DF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HSENIFD.jpg
en alles werkt weer als bedoeld.
Nu maar eens een half jaartje aanzien of het condens nog terug komt.
Slotvraagje, is die LED-unit te openen ?
Groeten,
Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.
Ik heb dus niet de moeite genomen de lamp te maken, maar hele nieuwe 3e remlichtunit gekocht bij de dealer Bulters in Nijmegen (€50,43 incl btw.) Of Led unit te openen is weet ik dus niet.
gaat het altijd wel lekken.
Ik heb dus niet de moeite genomen de lamp te maken, maar hele nieuwe 3e remlichtunit gekocht bij de dealer Bulters in Nijmegen (€50,43 incl btw.) Of Led unit te openen is weet ik dus niet.
Als je de hele unit vervangen hebt is dat oude ding een mooi studieobject; daarmee kan je zonder risico's kijken hoe het ding uit elkaar kan en weer in elkaar moet.carlo schreef:Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.
Ik heb dus niet de moeite genomen de lamp te maken, maar hele nieuwe 3e remlichtunit gekocht bij de dealer Bulters in Nijmegen (€50,43 incl btw.) Of Led unit te openen is weet ik dus niet.
Heb je 'm nog, dat oude ding?
Heel goed, had ik niet bij stil gestaan.carlo schreef:Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.
Dank,
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:48
Auto: C5 break 2.2 HDI Exclusive
Opties: Alle? behalve verwarmde stoelen?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 196000
Kleur: grijs
Locatie: Maastricht
Ik moet helaas constateren dat het achterruitje van steeds vaker niet open naar helemaal niet meer open is gegaan. Iemand enig idee wat te doen? De schakelaar hoor ik wel klikken maar het slot ontgrendeld niet.
Eerst een BX-sport, daarna een BX-break turbo-diesel en nu dan eindelijk een C5 2.2 HDI break exclusive met volgens mij alle opties.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Alle verbindingen nazien op oxidatie, vaak stekker eraf en op wil al helpen. Kan zijn dat daarom de spanning met belasting wat te laag is, anders gewoon een defect (of breukvorming?)
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________

