Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Xenon lampen vervangen ( origineel )
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Xenon lampen vervangen (orginele).
Bedankt voor de inspanningen, so far Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 nov 2010 01:37 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
2 mailtjes de deur uit gedaan naar ebay sellers "on behalf of the dutch Citroen C5 owners club" voor 3 of meer setjes D1S bulbs (4300K).
Ben benieuwd.
07 nov 2010 21:42 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Naar boven
|
HK.aurora: Citaat: Hello,
There are no combine shipping.
The price is US$34.5 for each.
THX
- hk.aurora
Nope dus bij deze seller tamttrc2008: Citaat: Hello, Thanks for your enquiry. We regret to tell you that the postage is a must for each pair. However, we would like to offer you a discounted price for 3 pairs USD 85.00 shipping inclusive. If you accept the offer, please let us know your PayPal A/C. We will send invoice to you directly. We appreciate very much your interest in our product and shall be glad to hear from you again. Yours Sincerely, tamttrc2008
- tamttrc2008 Da's dus USD 28,33$ /setje (minder dan 25 euro dus.) Tot nu toe heb ik volgens mij 2 gegadigden voor een setje, dan heb ik er nog 1 over. JW-NHS, als het voor jou een Go is dan bestel ik, dan zien we later wel hoe de 3e set kwijt te raken. Bv op marktplaats zetten of zo.
08 nov 2010 18:32 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Misschien BertC5?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 nov 2010 19:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Ik doe mee voor die prijs. Laat via een PB maar weten waar ik geld naar over moet maken, dan regel ik dat op korte termijn.
Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 nov 2010 23:45 |
|
 |
web
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Inmiddels de 4300K's binnen, na slechts 11 dagen. Ben benieuwd of die het beter zullen doen. Vervangen wordt vrijdag, daar kom ik deze week verder niet aan toe.

|
18 nov 2010 00:20 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Naar boven
|
De D1S en zijn nog niet binnen . Maar er zijn dan ook nog geen 11 dagen voorbij.
Vermoed dat ze de clubmeeting niet gaan halen
18 nov 2010 10:14 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
11 dagen vanuit China zou ook best vlot zijn, zeker met een TNT staking tussendoor ...
18 nov 2010 11:36 |
|
 |
Paljas
V.I.P.
Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59 Berichten: 610 Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Naar boven
|
Ik wil wel een setje D2R 5000K, want ik denk dat mijn PB aan exroosje nooit aangekomen is.
_________________ C5 Break 2.0i exclusive 2002
|
18 nov 2010 13:50 |
|
 |
web
C5club extreme Fan
Naar boven
|
De staking zou alleen de brievenbuspost vertragen, niet de pakketpost.
Heb me vanavond maar even 'kwaad gemaakt' en de pitten verwisseld. Om te beginnen is de pasvorm al een stuk beter dan die van de andere 'china-pitten', die wel wat erg losjes in de klemmetjes zaten. Deze passen gewoon goed. Stevig in de klemmetjes zonder te hoeven forceren.
En, zo vanaf de keukentafel deden ze het meteen. De echte proef op de som volgt pas als ze aangezet worden in de vroege morgen, na een nachtje vrieskou. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Het proefrondje: gewend geraakt aan het lijkwitte licht van de 6000K's, geven de 4300k's inderdaad een stuk 'zachter' licht. Gelig is echt veel teveel gezegd, het is eerder iets tussen halogeen en daglicht in. Dit ervaar ik zelf als een stuk prettiger dan lijkwit, maar dat is persoonlijk.
Als je ervoor staat oogt het gewoon goed wit. Stukken witter dan stads- of grootlicht (beide halogeen - ja, ook het stadslicht), maar geen spoortje petjes-blauw. Een echt originele look dus. Als je iets duidelijker wil zien dat het Xenon is, of echt geen tintje zachter wil dan daglicht-wit, dan is 5000K misschien de aangewezen kleur. Maar ik vind het prima zo.
Tevens de basisafstelling (hoogte) van de lampen iets bijgesteld. De hoogteregeling werkt, maar regelde heel nauwekeurig altijd een flink stuk te laag af. Dit heb ik tegelijk met het wisselen van de lampjes gedaan, dus ik kan niet met zekerheid zeggen waar het aan ligt dat de bundel niet alleen verder reikt, maar vooral ook veel breder geworden is.
Tot nu toe dik tevreden over deze leverancier dus!

|
19 nov 2010 01:12 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
web schreef: Als je iets duidelijker wil zien dat het Xenon is, of echt geen tintje zachter wil dan daglicht-wit, dan is 5000K misschien de aangewezen kleur. Die 5000K komen er ook nog wel dus je gaat namelijk dat oplichtende, wat je van die 6000K gewend bent, op de verkeersborden missen. dat is mijn ervaring, en dat heb je met die 5000K nog wel, en 5000K is het kantelpunt wat betreft kleur alles eronder neigt naar geler en alles er boven neigt naar blauwer 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
19 nov 2010 04:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
web schreef: De staking zou alleen de brievenbuspost vertragen, niet de pakketpost. Mij werd afgelopen maandag aan de balie anders verteld. Mijn pakketje richting onze Oosterburen zou enige vertraging oplopen ...
19 nov 2010 10:05 |
|
 |
web
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Menno, Da's nieuw voor me, in persberichten stond altijd dat de staking geen pakketpost betrof. Ik heb dan ook deze week al vier pakketjes vlot en probleemloos ontvangen. Alles binnen NL (3 stuks) was er de volgende dag, de Xenons uit China in 11 dagen. Marcel, ms-c5 schreef: je gaat namelijk dat oplichtende, wat je van die 6000K gewend bent, op de verkeersborden missen. Nee, ik ga het tegenliggers-verblinden niet missen  Want dat is het andere resultaat van hetzelfde extra blauw strooilicht omhoog. In de helverlichte Randstad niet zo'n groot probleem misschien, maar hier op donkere polderwegen en met een werkplek in Friesland is dat een ander verhaal. Ik heb er eigenlijk nog niet specifiek op gelet, zal het eens doen. Zelfs met halogeen lampen lichten borden wel iets op, dus ik kan me niet voorstellen dat deze 4300K's dat minder doen. En een klein beetje oplichten vind ik meer dan voldoende, borden hoeven geen aanslag te plegen op m'n nachtzicht... Ik denk ook dat ik dat extra strooilicht nooit veel gehad heb, omdat de lampen met de 6000K erin nog een stuk te laag stonden. Ik verwacht dus niet iets te gaan missen, maar we zullen zien.

|
19 nov 2010 11:34 |
|
 |
web
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Wil iemand nog wat met een setje 1 jaar gebruikte 6000K D2S trouwens, of kunnen ze de kliko in? Deden het niet zo goed met mijn antieke 'ballasts', maar wellicht wel met modernere.
Gaat niet in een C5 passen. En opsturen kost waarschijnlijk meer dan ze waard zijn, maarja.

|
19 nov 2010 11:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
OT  ... @ Marcel, ... Was ook nieuw voor mij, maar ik heb er specifiek om gevraagd omdat er spoed bij de pakketjes was, en idd er is enige vertraging geweest Wat ik uit het nieuws begreep was zoals jij ook omschrijft. Overigens verwacht ik zelf het 1 en ander uit GB, ook hier duurt het langer dan normaal. Vreemd ...
19 nov 2010 18:15 |
|
 |
|