Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Bestaat er een mogelijkheid om via internet en met het chassis nummer alle specificaties te vinden?
En stel dat er hier iets mee fout is, zou dat mijn probleem kunnen zijn
Groetjes Rinus
En stel dat er hier iets mee fout is, zou dat mijn probleem kunnen zijn
Groetjes Rinus
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
http://service.citroen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Bedankt Menno.
Maar mijn C5 is van 30-01-2007
En die zie er net niet bij staan
Maar mijn C5 is van 30-01-2007
En die zie er net niet bij staan
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
In het al eerder door mij aangehaald topic uit dit forum staat precies hoe je het regenereren kunt herkennen.
Lees dat maar eens door : link
En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
Regenereren doet een 2.0 inderdaad gemiddeld tegen de 1000 km, dus kan het bij jou toevallig steeds zijn als de tank bijna leeg is.
Lees dat maar eens door : link
En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
Regenereren doet een 2.0 inderdaad gemiddeld tegen de 1000 km, dus kan het bij jou toevallig steeds zijn als de tank bijna leeg is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Volgens mij krijg je de foutmelding niet als hij leeg is maar als de computer teruggeteld heeft naar nul en hij leeg zou moeten zijn. MBV een peilstokje is uitsluitsel te geven. Als het Eolysnveau (bij de vorig navulling) correct is ingegeven en de Eolyscomputer goed werkt moet de melding (Diesl additief laag) op tijd komen, dwz vóórdat het echt op is.BJG schreef:En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit klopt ET,EvilTwin schreef:Volgens mij krijg je de foutmelding niet als hij leeg is maar als de computer teruggeteld heeft naar nul en hij leeg zou moeten zijn. MBV een peilstokje is uitsluitsel te geven. Als het Eolysnveau (bij de vorig navulling) correct is ingegeven en de Eolyscomputer goed werkt moet de melding (Diesl additief laag) op tijd komen, dwz vóórdat het echt op is.BJG schreef:En jouw auto heeft wel een tankje met eolys, alleen als dat leeg is krijg je onmiddellijk een foutmelding.
er zit echter ook nog een vlotter in het tankje zodat in geval van resetten van de computer en niet bijvullen van het tankje toch een storingsmelding komt als het tankje bijna leeg is.
In de additiefcomputer is de berekende inhoud waarbij gewaarschuwd wordt in te stellen. Echter wordt altijd overruled als de vlotter/sensor in de tank leeg aangeeft, terwijl de bereknde hoeveelheid nog boven het waarschuwingsniveau ligt. Dan komt er toch een melding.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Zo vrienden, afgelopen zaterdagmorgen had ik weer het probleem.
Ik rij de A59 op en voel even een kort moment van inhouden en gelijk erna begon de motor te bokken.
Minder erg als voor het vernieuwen van de EGR klep, maar toch echt hinderlijk, als ik tegelijkertijd afrem, zodat de motor echt moet trekken is het weg.
Maar dan heb ik ook geen normale situatie zodat ik misschien het gevoel heb, en mijzelf bedrieg.
Het duurt ongeveer 8 minuten, toen ik boven aan de afslag moest stoppen had ik stationair ongeveer 150 toeren minder op de toerenteller en veel zwarte rook uit de uitlaat.
En twee minuten erna was alles weer normaal.
Maar tijdens het probleem geen enkele melding in de display.
Wie het weet mag het zeggen
Groetjes Rinus
Ik rij de A59 op en voel even een kort moment van inhouden en gelijk erna begon de motor te bokken.
Minder erg als voor het vernieuwen van de EGR klep, maar toch echt hinderlijk, als ik tegelijkertijd afrem, zodat de motor echt moet trekken is het weg.
Maar dan heb ik ook geen normale situatie zodat ik misschien het gevoel heb, en mijzelf bedrieg.
Het duurt ongeveer 8 minuten, toen ik boven aan de afslag moest stoppen had ik stationair ongeveer 150 toeren minder op de toerenteller en veel zwarte rook uit de uitlaat.
En twee minuten erna was alles weer normaal.
Maar tijdens het probleem geen enkele melding in de display.
Wie het weet mag het zeggen
Groetjes Rinus
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
luchtmassameter 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
roet uit de uitlaat wijst toch richting een defecte roetfilter..
of dat de auto niet regenereert...
zou toch eens laten checken of de auto dit wel doet..
dealer kan dit via de lexia.. en kan dan adh van klikjes horen of het correct werkt...
of dat de auto niet regenereert...
zou toch eens laten checken of de auto dit wel doet..
dealer kan dit via de lexia.. en kan dan adh van klikjes horen of het correct werkt...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
niet echt defect, maar vol of niet meer in staat om te regenereren,Roman schreef:roet uit de uitlaat wijst toch richting een defecte roetfilter..
120dkm is wat vroeg voor vol (met as)
geen regeneratie ligt niet aan het filter zelf.
dus wel probeert te regenereren maar dat niet lukt (tankdop, inspuitpomp etc. zie ander draadje)of dat de auto niet regenereert...
als het MM constant een te hoge drukval over het filter detecteert, zal hij constant gaan regenereren, maar zonder Eolys (om wat voor reden dan ook) lukt dat niet, maar komt er wel wat zwarte rook uit. (ipv witte)en kan dan adh van klikjes horen of het correct werkt...
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik ben er vrijwel zeker van dat dit het regenereren is wat je hebt gemerkt. Echter veel zwarte rook duidt op een probleem, want dat hoort niet, zie opmerkingen van ET en reeds herhaaldelijk aangehaald draadje.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb het al geschreven..
bij mijn vorige C5 werd ook de eloyse niet toegevoegd..
maar het regeneratie proces werd volgens de computer wel gedaan...
dus door die test hoorde de dealer dat de vloeistof niet werd gedoseerd maar de auto wel zijn regeneratie proces afhandelde..
er is toen een computertje (oid) en het tankje vervangen...( niet goed genoeg opgelet toen mijn dealer de vervangen stukken liet zien)
was al blij dat de auto gemaakt was...
bij mijn vorige C5 werd ook de eloyse niet toegevoegd..
maar het regeneratie proces werd volgens de computer wel gedaan...
dus door die test hoorde de dealer dat de vloeistof niet werd gedoseerd maar de auto wel zijn regeneratie proces afhandelde..
er is toen een computertje (oid) en het tankje vervangen...( niet goed genoeg opgelet toen mijn dealer de vervangen stukken liet zien)
was al blij dat de auto gemaakt was...
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Is het regenereren ook afhankelijk van de uitlaat temperatuur, omdat ik het probleem ook wel eens gehad heb toen ik nog maar net thuis weg was gereden.
Dus absoluut nog geen hoge roetfilter temperatuur kon hebben.
Verder komt het verhaal mooi op tijd terug bij ongeveer 800 Km, zo ook zaterdag j.l.
Toen ik van Nieuw Vennep kwam gereden, nog bedankt voor de organisatie.
Ik zit er namelijk aan te denken, zit er iets fout met de temp.sensor.
Als die een te hoge temp. Uitstuurt kan dan het proces ook verstoord worden.
Groetjes Rinus
Dus absoluut nog geen hoge roetfilter temperatuur kon hebben.
Verder komt het verhaal mooi op tijd terug bij ongeveer 800 Km, zo ook zaterdag j.l.
Toen ik van Nieuw Vennep kwam gereden, nog bedankt voor de organisatie.
Ik zit er namelijk aan te denken, zit er iets fout met de temp.sensor.
Als die een te hoge temp. Uitstuurt kan dan het proces ook verstoord worden.
Groetjes Rinus
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De temperatuursensor die na de kat zit heeft alleen een controlefunctie, het regenereren wordt afgebroken als de temperatuur te hoog oploopt.
Ik kan zelfs niet in de documentatie terugvinden dat er wordt gecontroleerd of de gewenste temperatuur wel wordt gehaald. Dat vind ik wel vreemd, en het zou mij niet verbazen als dat wel zo is.
Er wordt echter vooralsnog geen melding gemaakt van een terugkoppeling van gewenste en gehaald temp, alleen van en veiligheids-functie.
Regenereren wordt gedaan aan de hand van de berekende roetbelasting van het filter en aan de hand van de gemeten verschildruk over het filter. De regeneratie wordt indien noodzakelijk zo snel mogelijk gestart en kan al vanaf een koelvloeistof temp van 65 graden. Dus als je nog niet zo lang rijdt.
Ik kan zelfs niet in de documentatie terugvinden dat er wordt gecontroleerd of de gewenste temperatuur wel wordt gehaald. Dat vind ik wel vreemd, en het zou mij niet verbazen als dat wel zo is.
Er wordt echter vooralsnog geen melding gemaakt van een terugkoppeling van gewenste en gehaald temp, alleen van en veiligheids-functie.
Regenereren wordt gedaan aan de hand van de berekende roetbelasting van het filter en aan de hand van de gemeten verschildruk over het filter. De regeneratie wordt indien noodzakelijk zo snel mogelijk gestart en kan al vanaf een koelvloeistof temp van 65 graden. Dus als je nog niet zo lang rijdt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Zo Heren, maandag weer hetzelfde probleem, na een uur stilstand.
Na 500 Mtr. Te rijden begon het probleem weer, en weer bij bijna kwart tank brandstof.
Nu heb ik besloten om bij een halve tank opnieuw bij te tanken, om te kijken wat er dan gebeurd.
Dus vandaag getankt, en dacht ik nu voor ik een eindbestemming in, in de display, dus geef ik 3000 Km. In als eindbestemming, zodat ik mijn gereden afstand kan blijven volgen.
En wat zag ik toen tot mijn verbazing, dat ik met een volle tank maar 740 Km. Kan rijden i.p.v. ruim 1000 Km.
En op de display geeft hij nu een gebruik aan van het dubbele P 100 Km.
Dus wat hij vroeger gebruikte van ongeveer 4 tot 5 Ltr./ P. 100 Km. Is nu 7 of 8 Ltr/P 100 KM. En bij een goede acceleratie gaf hij zelfs 20 Ltr. Aan.
Ik heb toch het sterke vermoeden dat er bij mijn turbo/aansturing, reparatie iets fout gegaan is.
En nu veel te rijk loopt, alleen dat zie je niet vanwege het Fab. Filter,
Hoe betrouwbaar is de uitlezing van de gegevens op de display?
Zou mijn theorie kunnen kloppen.
Groetjes Rinus
Na 500 Mtr. Te rijden begon het probleem weer, en weer bij bijna kwart tank brandstof.
Nu heb ik besloten om bij een halve tank opnieuw bij te tanken, om te kijken wat er dan gebeurd.
Dus vandaag getankt, en dacht ik nu voor ik een eindbestemming in, in de display, dus geef ik 3000 Km. In als eindbestemming, zodat ik mijn gereden afstand kan blijven volgen.
En wat zag ik toen tot mijn verbazing, dat ik met een volle tank maar 740 Km. Kan rijden i.p.v. ruim 1000 Km.
En op de display geeft hij nu een gebruik aan van het dubbele P 100 Km.
Dus wat hij vroeger gebruikte van ongeveer 4 tot 5 Ltr./ P. 100 Km. Is nu 7 of 8 Ltr/P 100 KM. En bij een goede acceleratie gaf hij zelfs 20 Ltr. Aan.
Ik heb toch het sterke vermoeden dat er bij mijn turbo/aansturing, reparatie iets fout gegaan is.
En nu veel te rijk loopt, alleen dat zie je niet vanwege het Fab. Filter,
Hoe betrouwbaar is de uitlezing van de gegevens op de display?
Zou mijn theorie kunnen kloppen.
Groetjes Rinus


