Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 390
      		Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Vectra SW V-line
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Stadskanaal
      			      		      		
      		      		      		        Gezien het feit dat ik toch meer kilometers rij dan ik eigenlijk verwacht had ben ik serieus aan het overwegen om een LPG installatie in mijn C5 V6 te laten monteren. Nu heb ik al diverse offertes (eigenlijk allemaal lager geprijsd dan ik had verwacht!) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vialle, Landi, dampgasinjectie, LPi, er is nogal wat mogelijk. De tendens bij alle inbouwers blijkt echter toch wel te zijn dat een LPi installatie van Vialle de mooiste (maar ja, ook de duurste) optie is, geen extra lawaai, vrijwel geen vermogensverlies, etc. Ofwel: ik weet het eigenlijk ff niet meer: het prijsverschil bedraagt namelijk wél meer dan 500 euro...
Ik weet dat er hier op het forum diverse V6 eigenaren met LPG rondrijden en ben eigenlijk heel benieuwd naar ervaringen, vooral van diegenen die géén Vialle LPi set hebben maar een "goedkoper" alternatief. (het topic van Ronald over Vialle alhier heb ik al uitgebreid doorgespit, die ervaring klinkt in ieder geval erg positief).
Wat betreft de overweging om überhaupt op LPG te gaan rijden: mijn jaarkilometrage komt uit op ongeveer 16000 km, daarmee bereik je het omslagpunt na ongeveer twee jaar. Gezien het feit dat mijn C5 op dit moment op een kilometerstand staat van 129500 km denk ik dat ik er bij leven en welzijn zeker langer dan twee jaar mee wil doorrijden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik weet dat er hier op het forum diverse V6 eigenaren met LPG rondrijden en ben eigenlijk heel benieuwd naar ervaringen, vooral van diegenen die géén Vialle LPi set hebben maar een "goedkoper" alternatief. (het topic van Ronald over Vialle alhier heb ik al uitgebreid doorgespit, die ervaring klinkt in ieder geval erg positief).
Wat betreft de overweging om überhaupt op LPG te gaan rijden: mijn jaarkilometrage komt uit op ongeveer 16000 km, daarmee bereik je het omslagpunt na ongeveer twee jaar. Gezien het feit dat mijn C5 op dit moment op een kilometerstand staat van 129500 km denk ik dat ik er bij leven en welzijn zeker langer dan twee jaar mee wil doorrijden.
Berichten: 5300
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Organummer: 11176
      			      		      			      				kilometerstand: 201000
      			      		      			      				Kleur: nocciola
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Glanerbrug
      			      		      		
      		      		      		        Zoek even naar het topic van Martijn: C5V6exclusivebreak.
Die heeft een systeem met verdamper ingebouwd.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Die heeft een systeem met verdamper ingebouwd.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 12
      		Lid geworden op: 02 sep 2008 15:20
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline SX 2.0 hdi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10957CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      		
      		      		      		        Waarom overweeg je geen BRC Sequent? http://www.brc.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dit systeem op onze Honda en dat loopt perfect, maar is wel wat duurder.
Jan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik heb dit systeem op onze Honda en dat loopt perfect, maar is wel wat duurder.
Jan
voorheen : C5 1.8 berline, 2004
    				
    				    			Berichten: 4887
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 86000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Jalu, los van de terugverdientijd is er nog een financieel aspect. Je investeert pakweg 2000 euro in een auto met een lage dagwaarde, laat ik het ruim nemen, tussen de 2.000 en 4.000.
Bij schade is het al heel snel een economoisch total-loss, zie andere draadjes. De investering in de gasinstallatie is in dat geval geheel of grotendeels ook nog eens verloren. Dat is een financieel risico dat je moet incalculeren.
gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Bij schade is het al heel snel een economoisch total-loss, zie andere draadjes. De investering in de gasinstallatie is in dat geval geheel of grotendeels ook nog eens verloren. Dat is een financieel risico dat je moet incalculeren.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 390
      		Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Vectra SW V-line
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Stadskanaal
      			      		      		
      		      		      		        Klopt, dat is op dit moment los van de technische keuzes eigenlijk ook nog mijn grootste struikelblok/twijfelpunt. Ben al wat aan het informeren geweest of hier geen mouw aan te passen is, helaas nog zonder resultaat. Ik zoek nog even verder...Ronald schreef:Financieel aspect. Je investeert pakweg 2000 euro in een auto met een lage dagwaarde, laat ik het ruim nemen, tussen de 2.000 en 4.000.
Bij schade is het al heel snel een economoisch total-loss, zie andere draadjes. De investering in de gasinstallatie is in dat geval geheel of grotendeels ook nog eens verloren. Dat is een financieel risico dat je moet incalculeren.
gr. Ronald
Berichten: 4887
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 86000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Enig mogelijkheid die ik zie is de auto met nieuwe LPG formeel te laten taxeren. Dat geeft nog geen zekerheid want bij schade veroorzaakt door de tegenpartij is de verzekering van de tegenpartij in het geheel niet wettelijk gebonden om jou de taxatiewaarde uit te betalen. Je staat met zo´n rapport wel sterker voor de rechter, maar goed daar zit je niet op te wachten. Recht krijgen is anders dan recht heben.Jalu schreef:Klopt, dat is op dit moment los van de technische keuzes eigenlijk ook nog mijn grootste struikelblok/twijfelpunt. Ben al wat aan het informeren geweest of hier geen mouw aan te passen is, helaas nog zonder resultaat. Ik zoek nog even verder...
Twee jaar is een redelijke terugverdientijd, maar dat is dus eigenlijk 3-4 jaar voor je echt substantieel verdient hebt. In die termijn mag er geen substantiele schade komen, bij verkoop krijg je je investering ook niet terug.
Kortom, ik zou het alleen doen als je voor ogen hebt deze auto minstens 3-4 jaar te houden, ook bij de pech van een dure reparatie. En niet nog minder gaat rijden....
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 390
      		Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Vectra SW V-line
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Stadskanaal
      			      		      		
      		      		      		        Is een optie die ik inderdaad serieus overweeg; moet dan echter wel een verzekeraar vinden die dat wil doen met een dergelijke auto.Ronald schreef: Enig mogelijkheid die ik zie is de auto met nieuwe LPG formeel te laten taxeren. Dat geeft nog geen zekerheid want bij schade veroorzaakt door de tegenpartij is de verzekering van de tegenpartij in het geheel niet wettelijk gebonden om jou de taxatiewaarde uit te betalen. Je staat met zo´n rapport wel sterker voor de rechter, maar goed daar zit je niet op te wachten. Recht krijgen is anders dan recht heben.
Tja, de auto heeft al veel dure reparaties achter de wielen het afgelopen halfjaar (nieuwe ADALs, nieuwe einddemper, distributiewissel, etc) dus ik heb me wat dat betreft sowieso al wel een beetje verplicht een paar jaar in deze C5 te blijven rijden (geen straf in een V6!). Blijft echter wel het risico bestaan van een fors financieel risico bij een onverhoopte schade.Twee jaar is een redelijke terugverdientijd, maar dat is dus eigenlijk 3-4 jaar voor je echt substantieel verdient hebt. In die termijn mag er geen substantiele schade komen, bij verkoop krijg je je investering ook niet terug.
Kortom, ik zou het alleen doen als je voor ogen hebt deze auto minstens 3-4 jaar te houden, ook bij de pech van een dure reparatie. En niet nog minder gaat rijden....
Zucht...
 Ik twijfel nog even verder...
 Ik twijfel nog even verder... 
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 331
      		Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Mercedes E350 estate
      			      		      			      				Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 151000
      			      		      			      				Kleur: iridium zilver
      			      		      			      				Locatie: 070
      			      		      		
      		      		      		        hmm dan kom ik ook nog maar even om de hoek kijken  
 
Wat heb ik gedaan:
een PH2 V6 break met 67k op de klok. Dus dagwaarde en aanschaf is veel hoger. Rij ook meer dan 20K per jaar.
Maar een grote verzekeraar uit Apeldoorn verzekerde accesoires >1500 gewoon mee (dus ook Lpg inbouw).
Sterker nog de dagwaarde gaat met een nieuw LPG systeem ook omhoog, omdat dit type benzineslurper aantrekkelijk is voor LPG fanaten. Reden is grote auto met plek voor grote tank en de besparing met LPG gaat vrij snel doordat het %meerverbruik relatief kleiner wordt bij een hoog verbruik.
Dus als men bij CB je meer kan vertellen over de accessoire genaamd LPG tank en dat gewoon willen meeverzekeren, zou ik het wel zien zitten. Reden is dat er voor de XFX motorcode, want daar beschik jij immers over, meerdere kits op de markt zijn. Ik ben wel benieuwd naar de prijsverschillen want die kwam ik niet zo groot tegen!
Vialle Lpi is voor de Ph1 wat mij betreft de beste combi vanwege o.a. het benzine volg systeem en het feit dat dit de marktleider is en een NL fabrikant.
Zelfs bij mijn PH 2 met code XFU werkt dit probleemloos alhoewel ik wel giga andere problemen heb gehad maar dat bleek niet te wijten aan de LPG installatie.
En zeg nou zelf wat is twee jaar?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
 Wat heb ik gedaan:
een PH2 V6 break met 67k op de klok. Dus dagwaarde en aanschaf is veel hoger. Rij ook meer dan 20K per jaar.
Maar een grote verzekeraar uit Apeldoorn verzekerde accesoires >1500 gewoon mee (dus ook Lpg inbouw).
Sterker nog de dagwaarde gaat met een nieuw LPG systeem ook omhoog, omdat dit type benzineslurper aantrekkelijk is voor LPG fanaten. Reden is grote auto met plek voor grote tank en de besparing met LPG gaat vrij snel doordat het %meerverbruik relatief kleiner wordt bij een hoog verbruik.
Dus als men bij CB je meer kan vertellen over de accessoire genaamd LPG tank en dat gewoon willen meeverzekeren, zou ik het wel zien zitten. Reden is dat er voor de XFX motorcode, want daar beschik jij immers over, meerdere kits op de markt zijn. Ik ben wel benieuwd naar de prijsverschillen want die kwam ik niet zo groot tegen!
Vialle Lpi is voor de Ph1 wat mij betreft de beste combi vanwege o.a. het benzine volg systeem en het feit dat dit de marktleider is en een NL fabrikant.
Zelfs bij mijn PH 2 met code XFU werkt dit probleemloos alhoewel ik wel giga andere problemen heb gehad maar dat bleek niet te wijten aan de LPG installatie.
En zeg nou zelf wat is twee jaar?
 
    					    					    				C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 640
      		Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Saab 9-3
      			      		      			      				Opties: trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 210.000
      			      		      			      				Kleur: Midnight blue
      			      		      			      				Locatie: Oosterhout
      			      		      		
      		      		      		        Ronald schreef:Jalu, los van de terugverdientijd is er nog een financieel aspect. Je investeert pakweg 2000 euro in een auto met een lage dagwaarde, laat ik het ruim nemen, tussen de 2.000 en 4.000.
Bij schade is het al heel snel een economoisch total-loss, zie andere draadjes. De investering in de gasinstallatie is in dat geval geheel of grotendeels ook nog eens verloren. Dat is een financieel risico dat je moet incalculeren.
gr. Ronald
Betere optie is dan een andere auto met LPG gelijk erin
 
 Of was dat al geopperd .
Net wat jezelf wil natuurlijk
 
  
 
    					    					    				C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 123
      		Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Saab 9-5 3.0t
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        16d km per jaar? Ik doe +25d km per jaar en ik vind het niet de moeite om LPG in te laten bouwen. Dat hok is het niet waard en zou een tank van 100 liter moeten hebben om een beetje actieradius te hebben.
De volgende wordt een diesel
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De volgende wordt een diesel
Berichten: 4498
      		Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
      			      		      			      				Opties: Xenon
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 215.101
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      			      		      			      				Locatie: Genderen NB
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Achteraf inbouwen van LPG is inderdaad een behoorlijke investering, 
maar vind maar eens een V6 MET LPG installatie, 
 
die zijn er, naar mijn bescheiden mening, niet veel, 
 
Peter
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					maar vind maar eens een V6 MET LPG installatie,
 
 die zijn er, naar mijn bescheiden mening, niet veel,
 
 Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
    				
    				    			Sinds 10-11-12 zonder dame......
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 331
      		Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Mercedes E350 estate
      			      		      			      				Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 151000
      			      		      			      				Kleur: iridium zilver
      			      		      			      				Locatie: 070
      			      		      		
      		      		      		        er staat er één lichtblauw berline met iets van 110K op de klok in de buurt van arnhem. een franse auto specialist
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 640
      		Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Saab 9-3
      			      		      			      				Opties: trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 210.000
      			      		      			      				Kleur: Midnight blue
      			      		      			      				Locatie: Oosterhout
      			      		      		
      		      		      		        wsnoek schreef:16d km per jaar? Ik doe +25d km per jaar en ik vind het niet de moeite om LPG in te laten bouwen. Dat hok is het niet waard en zou een tank van 100 liter moeten hebben om een beetje actieradius te hebben.
De volgende wordt een diesel
rijd zelf wel lpg (zat er in)
en rijd ruim 500 km met een gastank
korte ritten net onder 1 op 10
langere ritten rond de 1op 11
en heb geen eieren onder gaspedaal liggen hoor
 
   
 en totaal geen problemen ermee
Maar idd om gas in te laten bouwen was bij mij ook geen optie geweest , de 30 euro meer aan belasting lach ik heel hard weg met de benzineprijzen
 
  
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 331
      		Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Mercedes E350 estate
      			      		      			      				Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 151000
      			      		      			      				Kleur: iridium zilver
      			      		      			      				Locatie: 070
      			      		      		
      		      		      		        en zeker het relatief kleine meerverbruik bij de v6 doet je helemaal lachen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb ook lpg vialle anderhalf jaar geleden in laten bouwen. Wel een grote investering. Actieradius valt wat tegen (360 km) maar je hebt des te meer plezier bij de pomp waar je dan dus ook vaker komt.
Terugverdientijd bij 15.000km is zo´n drie jaar. Uit ervaring weet ik dat zo´n auto met een v6 motor en een goede gasinstallatie een hogere verkoop dan wel inruilwaarde heeft.
Ik zou zeggen doen als je in ieder geval van plan bent minimaal 3 jaar te rijden en rond de 15000 km rijdt p/jr.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Terugverdientijd bij 15.000km is zo´n drie jaar. Uit ervaring weet ik dat zo´n auto met een v6 motor en een goede gasinstallatie een hogere verkoop dan wel inruilwaarde heeft.
Ik zou zeggen doen als je in ieder geval van plan bent minimaal 3 jaar te rijden en rond de 15000 km rijdt p/jr.





