Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
bij deze leden kun je een KPH bestellen, of even op de volgende MEETING komen, ook daar kun je ze aanschaffen.
Rene verkoopt de dorpellijsten e.d. zie hier.
Rene verkoopt de dorpellijsten e.d. zie hier.
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben: na een tijdje geparkeerd te hebben gestaan ligt de achterkant wel errug laag
2 september staat de 60k beurt op het programma met een APK. Zal het dan wel laten bekijken.
Ik ga alvast maar een lening aanvragen

2 september staat de 60k beurt op het programma met een APK. Zal het dan wel laten bekijken.
Ik ga alvast maar een lening aanvragen

Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dat is wel errug vroeg.
Laten we hopen dat het bij een paar hoogteregelaars blijft.
Laat ze bij die 60K beurt ook even je remklauwen eraf halen, bij mij was het te laat en dat kostte mij toen ook nog een set blokken.

Laten we hopen dat het bij een paar hoogteregelaars blijft.

Laat ze bij die 60K beurt ook even je remklauwen eraf halen, bij mij was het te laat en dat kostte mij toen ook nog een set blokken.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?
Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?

Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Wimmie schreef:Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?
Bij de meeste dealers helaas niet, ze vinden het een kolere klus.
MIjn achterblokkken waren bij 100k ongeveer 50% versleten maar moesten vervangen worden omdat ze scheef waren afgesleten.
Mijn voorblokken zitten er bij 120K nog steeds in en gaan nog wel een tijdje mee.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Lekkage veercilinders is inwendig naar de retour.Wimmie schreef: Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Dat zie je dus niet op straat.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij mijn vorige C5 moesten bij de 60k al nieuwe remblokken gezet worden..voor en achter..Wimmie schreef:Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Als ik dit goed begrijp is dus niet het membraan in de bol kapot. Ik merk ook weinig verschil in het veergedrag. (lees= ik zweef nog steeds super comfi over de weg). Behalve dat het er niet zo leuk uitziet als je instapt kan het dus geen kwaad? Bij mij gaat het overigens wel hard: na een uurtje stilstand staat 'ie al laag. De ene veerbol vertoont sporen van vervanging; de andere 'zweet' een beetje. Maar er ligt geen olie onder.Die reparatie valt mee, ... overigens lekken de veercilinders op de rubber ringen, dus als je een beetje handig bent vervang je enkel die
Worden in de toekomst vast ook los leverbaar via de dealer i.p.v. een complete set cilinders ...
Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II?
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Denk eraan dat je pomp aanzienlijk meer uren maakt als de veercilinders lekken.
Ik merkte afgelopen winter ook dat mijn auto bij ernstige koude moeite met starten kreeg door de problemen met de veercilinders: het omhoogkomen putte de accu al zover uit dat het starten nog maar met moeite ging.
Ik merkte afgelopen winter ook dat mijn auto bij ernstige koude moeite met starten kreeg door de problemen met de veercilinders: het omhoogkomen putte de accu al zover uit dat het starten nog maar met moeite ging.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat ligt eraan, is je Ph.I ook een break met Hydractive 3+? Dan wel, beide 44bar bollen #5276-22.CitrofielHans schreef:Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Hoe komt het eigenlijk dat de hele achterkant inzakt terwijl er maar één bol kapot hoeft te zijn? Mijn dealer raadt me aan om ze allebei te vervangen...
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Het is niet de bol, het is de veercilinder die lek gaat.
Simpel: er staat oliedruk op voor de hele achteras. Als dat weglekt, zakt de auto gewoon in.
Simpel: er staat oliedruk op voor de hele achteras. Als dat weglekt, zakt de auto gewoon in.
C4GP 2.0 16V LPG-G3