C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Afbeelding
ik vind deze toch meer origineler
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: koplampen blijven aan

Bericht door Roman »

EvilTwin schreef:Hadden we niet al vastgesteld dat die locatie illegaal is? ivm de afstand tot de buitenkant.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 59#p271359" onclick="window.open(this.href);return false;

Da's trouwens ook het officieuze DTRL topic, met tips, DIY en wetgeving.

je zal best gelijk hebben.. maar ik vind dit bij herman zijn C5 minder storend dan al die oude golfjes etc
die op zolder de kerst slinger in gekort hebben en deze rond de koplamp gedraaid hebben..
en als iedereen zich aan de wet zou houden.... ooh wat was het dan zalig op de weg... :lol: :lol: :lol:
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Zoist Roman :smt023
Zo kan je overal wel over gaan miere......

Ik vind het prachtig staan btw :smt038
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33398
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën & Peugeot
Brandstof: Benzine
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: koplampen blijven aan

Bericht door Menno »

Vind de oplossing van Willy een zeer nette ... :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Duck schreef: ik ben dus tegenstander van lichten aan.

zeker met de opmerking dan zien ze mij beter
je zit al in een grote auto

lichten aan voor motors is al heel lang :smt023
als alle auto's ze aan doen zien ze mij helemaal niet meer op de motor

Waarom denk je dit? Jouw lamp op de motor geeft net zo veel licht als de koplamp van een auto. Je bent dus net zo zichtbaar als die auto. Je valt wel op doordat je er maar een hebt, maar daardoor wordt je denk ik niet minder snel of sneller gezien. Het grote voordeel van auto's met dagrij- of dimlicht overdag: ook op de motor zie jij die auto's veel eerder, vooral als ze je tegemoet komen uit de richting van een (laagstaande) zon. In dat geval zijn voertuigen al op (significant) grotere afstand zichtbaar en kun je bijvoorbeeld veiliger inhaalmanoeuvres plannen.

Ik heb, ook op de motor, geen enkel probleem met auto's die hun dimlicht voeren. Ik wil graag dat andere weggebruikers mij zien, maar ik heb voel mij niet speciaal of beter dan andere weggebruikers en hoef derhalve ook niet "beter" gezien te worden. De weg is van ons allemaal, en ook een automobilist is beter af als hij eerder wordt gezien en er wellicht op die manier een aanrijding wordt vermeden.

Als je op de motor beter gezien wilt worden dan is een felgekleurde helm wellicht een goede investering. Zo'n knalgele Schubert ofzo :-) Overigens heb ik zelf wel Xenon verlichting op de motor gebouwd. Vooral 's avonds en 's nachts een verademing voor het eigen zicht, zeker als je dat in de auto ook gewend bent. En misschien overdag ook wel een verbetering in het gezien worden, alhoewel ik me dat af vraag. Immers, er schijnt ook geen significant verschil te zijn tussen dagrijverlichting en dimlicht, dus ik verwacht ook geen (groot) verschil tussen halogeen en Xenon overdag. Houdt er met Xenon trouwens wel rekening mee dat je koplamp omhoog komt bij flink accelereren en dat dat met Xenon verlichting irritanter is voor andere weggebruikers dan met gewoon halogeen licht. Verder is het ideaal.

Roel.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Door anderen te verblinden ben je uiteindelijk minder goed zichtbaar. :|
Vind de oplossing van Willy een zeer nette.
en legaal geplaatst! :smt038
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
fhj
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:49
Auto: C5 2.0i-16v Break Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 246000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: koplampen blijven aan

Bericht door fhj »

koplampen uitzetten via de lexia, ik ben een leek wat dat betreft, dus dat zegt mij niet zoveel.
Ik vind het prima dat iedereen een eigen mening heeft over aan of uit en leuke alternatieven heeft toegepast,
maarik wil graag weten hoe ze uitkunnen, volgens het boekje is het inderdaad knopje induwen en dan contact maar dat werkt niet bij mijn auto.
Moet het dan via computer bij dealer??
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33398
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën & Peugeot
Brandstof: Benzine
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: koplampen blijven aan

Bericht door Menno »

Uitzetten kan enkel via de lexia ( computer bij de dealer, danwel sommige leden die de software hebben .... )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
fhj
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:49
Auto: C5 2.0i-16v Break Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 246000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: koplampen blijven aan

Bericht door fhj »

dank je
Plaats reactie