Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:49
Auto: C5 2.0i-16v Break Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 246000
Kleur: zwart
Even een vraagje, mijn koplampen gaan aan als ik de auto start, hardstikke leuk maar dat hoeft van mij niet,
nu heb ik geprobeerd om dit uit te zetten zoals in het instructieboekje staat maar dat lukt niet.
Iemand een idee hoe dit dan wel moet?
Alvast bedankt, Frank
nu heb ik geprobeerd om dit uit te zetten zoals in het instructieboekje staat maar dat lukt niet.
Iemand een idee hoe dit dan wel moet?
Alvast bedankt, Frank
Via de lexia ... dat is een instelling ( appelverlichting ) 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
was het niet gewoon via het linker pookje. vasthouden ofzo bij de ph1?
Nee dat is om de automatische verlichting aan/uit te zetten ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 4024
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
En het is eigenlijk wel een handig feature voor de wintermaanden. Immers, je navi display en dashboard blijft gewoon in de overdag stand staan zolang het licht is. Dus als je overdag licht aan hebt is dat normaliter een nadeel dat alles binnen in de nachtstand gaat en nu dus niet.
In de zomermaanden vind ik het ook overkill en laat ik het weer even uitzetten denk ik. Wil er niet mee naar italie of frankrijk, dan seinen ze de hele dag naar je.
In de zomermaanden vind ik het ook overkill en laat ik het weer even uitzetten denk ik. Wil er niet mee naar italie of frankrijk, dan seinen ze de hele dag naar je.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
De TS heeft een exclusive met Xenon, het kan zijn dat de vorige eigenaar in de veronderstelling verkeerde dat automatisch aan-/uitgaan slecht was voor het Xenon en zo zijn pitten wilde sparen.
Ik zou het nu in de winter ook niet uit laten zetten. Ik rij hier het dorp uit rechtstreekts de bossen in en dan zijn lampen een must.
Houd er ook rekening mee dat DTRL verplicht is op nieuwe auto's en mensen het retro-fitten, dat er sowieso veel mensen zijn (waaronder ikzelf) die veelal met dimlicht aan rijden en dan heb je nog de sjonnies met permanente mistpitten. Door zónder licht te rijden word je per definitie minder zichtbaar.
Dus mijn advies: aan laten staan.
Ik zou het nu in de winter ook niet uit laten zetten. Ik rij hier het dorp uit rechtstreekts de bossen in en dan zijn lampen een must.
Houd er ook rekening mee dat DTRL verplicht is op nieuwe auto's en mensen het retro-fitten, dat er sowieso veel mensen zijn (waaronder ikzelf) die veelal met dimlicht aan rijden en dan heb je nog de sjonnies met permanente mistpitten. Door zónder licht te rijden word je per definitie minder zichtbaar.
Dus mijn advies: aan laten staan.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Daarom rijd ik ook altijd met licht aan; ik wil graag opgemerkt worden.EvilTwin schreef:...Door zónder licht te rijden word je per definitie minder zichtbaar.
Dus mijn advies: aan laten staan.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Inderdaad aan laten staan,
en eventueel op vakantie gewoon op stadslicht draaien, dan ben je van dat gesein af.
(inderdaad ik weet officieel mag dat geloof ik niet, maar ben op vakantie nog nooit voor aangehouden)
en eventueel op vakantie gewoon op stadslicht draaien, dan ben je van dat gesein af.
(inderdaad ik weet officieel mag dat geloof ik niet, maar ben op vakantie nog nooit voor aangehouden)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.


Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
tja
ik ben dus tegenstander van lichten aan.
zeker met de opmerking dan zien ze mij beter
je zit al in een grote auto
lichten aan voor motors is al heel lang
als alle auto's ze aan doen zien ze mij helemaal niet meer op de motor
ik ben dus tegenstander van lichten aan.
zeker met de opmerking dan zien ze mij beter
je zit al in een grote auto
lichten aan voor motors is al heel lang
als alle auto's ze aan doen zien ze mij helemaal niet meer op de motor
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
tja

...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Ze zijn in het buitenland inmiddels ook gewend aan DTRL, in Frankrijk heeft men in 2004 al een landelijke proef gedaan met permanent dimlicht en sinds kort heeft zelfs België zijn wetgeving aangepastBJG schreef:Inderdaad aan laten staan,
en eventueel op vakantie gewoon op stadslicht draaien, dan ben je van dat gesein af.
(inderdaad ik weet officieel mag dat geloof ik niet, maar ben op vakantie nog nooit voor aangehouden)
Met stadslicht/parkeerlicht (afgezien van illegaliteit) kun je ook de automatische verlichting automatische inschakeling omzeilen.
Dit komt me allemaal erg bekend voor is er niet een DTRL draadje?als alle auto's ze aan doen zien ze mij helemaal niet meer op de motor
NB het relatieve nadeel van motoren als iedereen zijn lichten aan heeft men niet kunnen aantonen in DTRL testen.
Motormuizen hebben hun eigen oplossing voor hun vermeende nadeel: ze rijden inmiddels allemaal met grootlicht.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 11334
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Daarom vindt ik dat mijn dagrijlichtjes die ik heb en op de plek nabij het nummerbord niet overdreven en wel zichtbaar en heel anders dan voor een motor, inderdaad de gewone koplampen aan is te opvalend en te druk voor de motorrijders.
PS, ze gaan aan bij starten en uit zodra iets van mijn verlichting aangaat zoals het hoort.

PS, ze gaan aan bij starten en uit zodra iets van mijn verlichting aangaat zoals het hoort.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
V.I.P.


Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Hadden we niet al vastgesteld dat die locatie illegaal is? ivm de afstand tot de buitenkant.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 59#p271359" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's trouwens ook het officieuze DTRL topic, met tips, DIY en wetgeving.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 59#p271359" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's trouwens ook het officieuze DTRL topic, met tips, DIY en wetgeving.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije




