Zij is dus een metallic zwarte C5 Tourer THP Exclusive met licht beige (is volgens mij wat meer grijs dan beige, maar goed) interieur, automaat (ik zou zeggen "uiteraard"), Navidrive, bi-xenon, hifi, extra airbag, alarm en nog wat andere dingetjes. De bijna 4 jaar oude BMW 520d Touring is daar achter gelaten, daar kan een ander vast gelukkig mee worden.
Een uitleg kon geen kwaad. Wat een knopjes zeg, zeker in vergelijking met mijn oude "one button systematiek" van BMW. Dat is toch eigenlijk wel handig, en ook beter onder handbereik.
OK, eerst even wat mindere zaken opsommen:
- waar laat ik mijn zonnebril als er geen zon is?
- wel erg overdone die achterklep, die moet je dus altijd elektrisch openen
- er zijn links voorin behoorlijk veel knopjes geplaatst
- eh.... o ja, geen gasveer voor de motorkap
- en achterin is er weinig extra opbergruimte (tip voor Citroen, open eens de achterklep van een 5 serie tourer)
Eigenlijk geneuzel als je haar goed bekijkt, wat een prachtige bak, sorry "dame", is ze. En dan heb ik nog het mooist voor het laatst bewaard:
- het blok met de automaat is echt heerlijk, pakt op als een goede diesel met mooie schakelmomenten. Ik vraag mij af of ik wel een tuning nodig heb.
- COMFORT!!, zo schrijf je het woord bij deze C5

Ik weet nog niet alles te vinden, maar dat komt vast nog wel, maar ik ben echt onder de indruk van haar en ik mis de BMW niet. Dat op zich zegt ook wel iets.
Ik heb nog niet zelf getankt, dus mijn ervaring is nog summier. Is eigenlijk alleen maar een eerste indruk, maar dat is dan wel een heel goede.