Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2010 11:26
Auto: Berline
Opties: Difference 1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09654
Productienummer: 0467
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127500
Kleur: M-Grijs EZRZ
Sinds een maand eigenaar van een C5 PH1 van 2003.
Nu ben ik er echter sinds kort achter gekomen dat mijn linker achter portier niet meer op slot gaat, wanneer ik deze open, gaan alle portieren open. (niet echt een save gevoel wanneer je je auto parkeert)
Heb vanavond eerst de accu polen los gehaald om het e.e.a te resetten echter zonder resultaat.
Daarna de bekleding en de schuimlaag verwijderd wat uitstekend gelukt is dankzij de duidelijke instructie hier op het C5 forum.( viewtopic.php?f=2&t=4417 )
Ik heb het idee dat de servo van het slot niet meer werkt want deze geeft taal nog teken wanneer ik de CV bedien.
Echter hoe demonteer ik deze?
Er zullen vast mensen zijn die dit vaker hebben gedaan en voor mij is sleutelen aan een auto na 16 jaar een lease bak gereden te hebben weer echt heel iets nieuws.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, ondertussen zoek ik onrustig verder op dit forum
bvd gr E
Nu ben ik er echter sinds kort achter gekomen dat mijn linker achter portier niet meer op slot gaat, wanneer ik deze open, gaan alle portieren open. (niet echt een save gevoel wanneer je je auto parkeert)
Heb vanavond eerst de accu polen los gehaald om het e.e.a te resetten echter zonder resultaat.
Daarna de bekleding en de schuimlaag verwijderd wat uitstekend gelukt is dankzij de duidelijke instructie hier op het C5 forum.( viewtopic.php?f=2&t=4417 )
Ik heb het idee dat de servo van het slot niet meer werkt want deze geeft taal nog teken wanneer ik de CV bedien.
Echter hoe demonteer ik deze?
Er zullen vast mensen zijn die dit vaker hebben gedaan en voor mij is sleutelen aan een auto na 16 jaar een lease bak gereden te hebben weer echt heel iets nieuws.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, ondertussen zoek ik onrustig verder op dit forum
bvd gr E
Citroën altijd onderdak
Berichten: 595
Lid geworden op: 28 feb 2010 15:12
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brunssum (Zuid Limburg)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat slot demonteer je normaal gesproken niet, maar vervang je. Het is er niet op gemaakt om open te maken en er zijn geen losse onderdelen voor.poppiec5 schreef:Ik heb het idee dat de servo van het slot niet meer werkt want deze geeft taal nog teken wanneer ik de CV bedien.
Echter hoe demonteer ik deze?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
uitbouwen ipv demonteren 

Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2010 11:26
Auto: Berline
Opties: Difference 1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09654
Productienummer: 0467
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127500
Kleur: M-Grijs EZRZ
Maar hoe demonteer (Lees vervang) ik nu dat slot, slot zal er toch eerst uit moeten voor er een nieuwe in kan?
Citroën altijd onderdak
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
alles demonteren wat je ziet
zo heb ik het gedaan bij een voordeur
zo heb ik het gedaan bij een voordeur
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2010 11:26
Auto: Berline
Opties: Difference 1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09654
Productienummer: 0467
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127500
Kleur: M-Grijs EZRZ
bedankt voor dit overzicht
zeer behulpzaam
zeer behulpzaam
Citroën altijd onderdak
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 aug 2010 11:26
Auto: Berline
Opties: Difference 1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09654
Productienummer: 0467
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127500
Kleur: M-Grijs EZRZ
Heb slot er inmiddels eruit gehad en er weer ingezet.
Slot vol gespoten met wd40, dit leek in eerste instantie niet te werken maar na wat heen en weer geschakeld te hebben functioneert het slot weer naar behoren.
Het openen van het portier is nog nooit zo soepel gegaan.
Ik denk erover om alle vier de portieren maar even te doen
Ik heb ook foto's genomen om hier op het forum te plaatsen maar dat kan ik blijkbaar nog niet, is dat omdat ik een NEWBIE ben??
Toch even een poging wagen
Haal eerst de bekleding weg zoals beschreven in een ander draadje
Dan hou ik dit over
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens haal je de schroeven van de raamgeleider eruit zie foto
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_3.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Je buigt de raamgeleider omhoog en je hebt ruimte om bij je slot te komen
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Je wipt nu het klipje van het asje zodat je handgreep niet meer het slot bedient.
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_5.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu haal je het slot los door de drie schroeven in de stijl eruit te halen
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_6.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
en je hebt het slot eruit
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_7.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
ik hoop dat het werkt zo
gr en bedankt voor de support op dit forum
Slot vol gespoten met wd40, dit leek in eerste instantie niet te werken maar na wat heen en weer geschakeld te hebben functioneert het slot weer naar behoren.
Het openen van het portier is nog nooit zo soepel gegaan.
Ik denk erover om alle vier de portieren maar even te doen
Ik heb ook foto's genomen om hier op het forum te plaatsen maar dat kan ik blijkbaar nog niet, is dat omdat ik een NEWBIE ben??
Toch even een poging wagen
Haal eerst de bekleding weg zoals beschreven in een ander draadje
Dan hou ik dit over
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens haal je de schroeven van de raamgeleider eruit zie foto
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_3.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Je buigt de raamgeleider omhoog en je hebt ruimte om bij je slot te komen
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Je wipt nu het klipje van het asje zodat je handgreep niet meer het slot bedient.
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_5.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu haal je het slot los door de drie schroeven in de stijl eruit te halen
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_6.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
en je hebt het slot eruit
http://www.dezilverenschapen.nl/1/filea ... t/tn_7.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
ik hoop dat het werkt zo
gr en bedankt voor de support op dit forum
Citroën altijd onderdak
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Netjes gedaan Ewout Popma 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
jammer dat de foto's niet meer werken 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik heb Ewout een mail gestuurd!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Had het zelfde probleem.
Zie deze geweldige tip: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=11035" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie deze geweldige tip: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=11035" onclick="window.open(this.href);return false;

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik heb het omgekeerde. Gaat niet open. Ik zocht hoe ik het slot (supervergendeling) er uit kan halen, maar heb geen beschrijving en foto'ś meer kunnen vinden.Op de betreffende links werken ze niet meer, ook die bij de FAQ niet. Ik wil weten hoe de bedieningstangetjes aan het slot vastzitten, dus hoe je de koppeling tussen handgreep los en weer vast maak.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
bedoel je dit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig