bdc schreef:Bij mij zelfde probleem. Volgens de dealer kon het nog aan de banden liggen, die worden morgen vervangen. Ben benieuwd!
Bij mij hebben ze de remblokken achter vervangen en er was toen verschil merkbaar, maar op ong. het zelfde moment had ik de velgen/banden verplaatst van voor naar achter en achter naar voor. Ondertussen heb ik de indruk dat het beetje remgeluid dat er nog is nu van vooraan komt en het achteraan helemaal normaal remt. Dus gaan mijn vermoedens ook in de richting van de banden. Binnen enige tijd (op 30000 Km.) ga ik ze terug origineel zetten (ook i.v.m. bandendrukcontrole die nu verkeerd uitleest) en als er dan terug trillingen/geluiden van achteraan komen dan zijn het inderdaad de Michelins die de oorzaak zijn

.
Ze slijten trouwens zienderogen en veel meer als 30000 Km gaan ze het niet uitzingen.
Het is trouwens niet de eerste keer

dat ik gecupte Michelins heb ook mijn Activa V6 zijn OEM banden heb ik vroegtijdig moeten vervangen vanwege de herrie. Daarna op 170000 Km nooit geen last meer mee gehad dus er moet iets met die af-fabriek banden geweest zijn. En ooit kreeg ik eens een nieuwe C3 geleverd waar ze onmiddelijk de banden van mochten vervangen ook al omdat ze vanaf 70 Km/u abnormaal veel lawaai gingen maken.
Dus er is toch wat met de Michelin kwaliteit of ik heb wel ongewoon veel pech. Maar fair is fair mijn beste banden waren ook Michelins en wel de Pilot Sport op de Activa (onwaarschijnlijk scherp sturend

)
Als ik nog wat nieuws ondervind post ik hier mijn verdere ervaringen aangaande de trillingen tijdens het remmen.