C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2009 20:46
Auto: Sedan
Opties: alle opties
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Bourrasque
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik kijk onder de motorkap, en er zit geen afdekkap over de accu. De polen zijn zichtbaar en voor de onhandige werkplaats medewerker kan het gevaarlijk zijn. In mijn vorige auto (zelfde motorisering) zit wel een mooie afdekkap over de accu. In mijn ogen ziet het er maar raar en gevaarlijk uit.

Kan iemand bevestigen dat ze een recente C5 ook met of zonder afdekkap over de accu heeft gekregen?

Hier een foto gevonden van een Duitse wagen die blijkbaar wel een afdekkap heeft over de accu.
Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De accu is niet gevaarlijk, tot de jaren 90 zat er echt nooit iets over. :roll:

Maar er hoort er wel eentje te zitten lijkt me, ik neem aan dat de clips waarmee hij vast kan er wel zitten?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Er hoort er wel degelijk een te zitten, zal bij de aflevering er wel even vanaf gehaald zijn en ligt nu nog ergens in de werkplaats.... ;)
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
yep, bij mijn 1.6 hdi zit er ook 1 op.. ;)
bdc
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
C5club Fan
C5club Fan
Een kapje hoort er zeker op te zitten, zie bijlage.

Zit er normaal gezien ook geen bescherming rond de batterij zelf? Bij mij ligt het kapje nogal los. Het is enkel vanachter vastgeklikt in de kap van de electronica.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11334
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Vies hé! :smt190
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
bdc
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
C5club Fan
C5club Fan
Herman schreef:Vies hé! :smt190
In het echt valt het beter mee dan op foto hoor! :oops:
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
C5club Rookie
C5club Rookie
Ontbreekt bij mij ook :s toch even naar de garage gaan...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
zo ziet het uit bij mijn C5..

en ja bij mijn C5 is die ook vies, maar dat zie je niet...
er ligt een motorkap op... :smt023 :lol:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5088
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Pffff wat flauw dat je niet mag roken onder de motorkap...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mar 2007 19:08
Auto: C5 Ph3 Tourer 1.6 THP Exclusive Aut.
Opties: wegklaptrekhaak, pack Concert excl pack protection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 93000
Kleur: gris fulminator
C5club Rookie
C5club Rookie
Zo te zien hebben de diesels een kap over de accu en de benzinemotoren niet, mijn 1.6 THP ook niet. Zou dat de verklaring kunnen zijn?
Valhardi
Valhardi
Re: geen afdekkap accu in nieuwe C5?

Bericht door Valhardi »

Nou, mijn C5 is deze week geleverd ( orga:12365) :smt190... zonder afdekkap accu.

In het instructieboekje staan alle benzine en hdi motoren afgebeeld ZONDER accu afdekkap.
Trouwens, dit boekje is zeer recent, de versie 110 pk e-HDI met start/stop en BMP versnellingsbak staat erin beschreven. Deze versie is sinds vandaag officieel voorgesteld in Parijs met LED verlichting vooraan, wiite achteruitrijlichten achteraan en nieuwe 17" velgen. :smt004
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De meest recente wagens hebben inderdaad geen accu afdekkap meer. Evenals de afdek-kappen boven de koplampen. Op de getoonde foto's in dit forum zie ik modellen die beide nog hebben. Dit zijn dus iets oudere modellen.

Dit is een productwijziging. Ik weet overigens de reden niet waarom de fabriek dit heeft gewijzigd.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:28
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Gok op Kostenbesparing :?
Citroën verzamelaar ;-)
C5 tourer exclusive thp 2010
C4 picasso Ethp 2016
Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20300
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Wellicht. Maar dan besparing op een hoogst overbodig stukje plastic.

Die kappen zijn een paar jaar geleden mode geworden, daarmee konden de ontwerpers de rommel verbergen die er onder zit als ze hun werk niet goed gedaan hadden :oops:

Maar een goed ontworpen motor en motorruimte is een lust voor het oog. Zonde om het af te dekken :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie